• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5661 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۴ دي

حسن روشن در گفت‌وگو‌ با «اعتمادآنلاين»:

لغو پاداش حواله خودرو تصميم درستي است

مي‌خواستند به ما پاداش بدهند كه انقلاب شد و نفهميديم آن پول چه شد!

حسن روشن در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين» گفت: اگر قرار باشد تيم ‌ملي براي پول يا ماشين به جام‌ ملت‌ها برود و نتيجه بگيرد همان بهتر كه اصلا به اين مسابقات نرود.
خبر پاداش‌ حواله ‌خودرو به ملي‌پوشان‌ فوتبال كشورمان پس از صعود به بازي‌هاي دوره قبلي جام ‌جهاني سروصداي زيادي به پا كرد تا جايي كه ورزشكاران ساير رشته‌ها نسبت به تبعيض بين‌ ورزشكاران‌ واكنش نشان دادند.
به گزارش« اعتمادآنلاين»، پس از گذشت چند ماه و در آستانه بازي‌هاي جام‌ ملت‌ها خبر آمده كه مصوبه حواله خودرو به بازيكنان تيم ملي لغو‌ شده است. بعضي‌ها اعتقاد دارند‌ اين‌ خبر ممكن است بر روحيه بازيكنان در آستانه ‌جام ‌ملت‌ها‌ تاثير منفي بگذارد!
حسن روشن يكي از پيشكسوتان‌ فوتبال كشورمان‌ در اين‌ خصوص به خبرنگار اعتمادآنلاين گفت: اگر قرار باشد تيم ‌ملي براي پول يا ماشين به جام‌ ملت‌ها برود و نتيجه بگيرد همان بهتر كه اصلا به اين مسابقات نرود. از بس اين حرف‌ها را به اينها زدند براي‌شان عادت شده اما اين‌ طوري نيست. اصلا كار درستي نبوده؛ كار درست اين است كه اگر هر كدام از قهرمان‌ها افتخارآفريني كنند اين پاداش‌ها شامل حال‌شان شود نه كه فقط به فوتباليست‌ها بدهند. اصلا غبطه نمي‌خوريم‌ كه زمان ‌ما چه بوده و حالا چه شده اما اينها را نبايد اين‌ طور بار آورد كه اگر برويد اين را مي‌دهيم، نرويد اين را مي‌دهيم! وقتي مي‌روند هم كه نتيجه نمي‌گيرند.
روشن در ادامه در مورد تصميم ديوان عدالت اداري گفت: تصميم ‌درست بود؛ اين همه ورزشكار طلا و نقره و برنز آوردند هيچ چيز نگيرند بعد اينها مجوز ماشين ‌۸۰ ميلياردي بگيرند؟ انصاف نيست. درست است كه رشته ماست و خوشحال هم مي‌شويم ‌اين بازيكنان مولتي‌ميلياردر شوند، اما تبعيض كار درستي نيست.
روشن با اشاره به زمان بازي خودش و صعود به جام جهاني در آن زمان كه فقط ۱۶ تيم‌ مجوز حضور در رقابت‌ها را مي‌گرفتند به اعتمادآنلاين گفت: اصلا اين حرف‌ها‌ نبود. خود تيم‌ هم دنبال اين نبود‌ كه مثلا آنقدر به ما بدهند به مسابقات برويم يا آنقدر بگيريم بازي را ببريم. در سال ۱۳۵۳ به تمام ورزشكاران مدال‌آور پاداش دادند. از طلا تا نقره و برنز در بازي‌هاي آسيايي ۵۰ هزار تومان و ۴۰ و ۳۰ هزار تومان دادند و هيچ تبعيضي نبود. حالا وقتي ريشه خراب است از يك درخت توقع ميوه درست نداشته باشید! ريشه‌هاي ما در باشگاه‌هاي ما خراب است و الان بيشتر هيات‌مديره‌ها دخترخاله و پسرخاله‌ها و... هستند! چرا اجازه نمي‌دهند پيشكسوتان اعضاي هيات‌مديره را انتخاب كنند تا به دردشان بخورد؟ الان آنهايي كه آخرين بار در آسيا ايران را قهرمان كردند در صندوق حمايت از پيشكسوتان ماهانه يك ميليون تومان مي‌گيرند، اما آنهايي كه يك قهرماني در آسيا ندارند ماشين ۵۰ ميلياردي بگيرند؟ انصاف است؟
روشن افزود: نفر داريم كه مناعت طبع دارد و نان خالي هم بخورد حرفي نمي‌زند، اما طلاي آسيا را دارد و ماهي يك ميليون مي‌گيرد آن وقت اينها حواله بگيرند؟
ستاره سابق تيم ملي و استقلال كه سابقه گلزني در جام ‌جهاني را هم دارد در ادامه‌ صحبت‌هايش گفت: زمان ما اكثرا خودشان كار آزاد داشتند و دنبال اين نبوديم كه ماشين بگيريم. اصلا به اين چيزها فكر نمي‌كرديم فقط براي مردم و كشورمان مي‌رفتيم. ‌تازه پول پاداش را فيفا مي‌داد. آن زمان ۱۵ هزار تومان پاداش فيفا مي‌خواستند به ما بدهند كه آن هم به دليل وقوع انقلاب معلوم نشد آن پول چه شد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون