• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5677 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۳ دي

گزارش «اعتماد» از آخرين صحبت‌هاي قاتل قبل از خودكشي طي يك پست اينستاگرامي

زماني كه اين ويديو را مي‌بينيد، من جانم را از دست داده‌ام

پس از شليك‌هاي مرگبار به سمت ۶ نفر از اعضاي يك خانواده در آبادان ۴ نفر آنان به قتل رسيدند

گروه حوادث 

قبل از انتشار خبر خودكشي قاتل چهار نفر در آبادان، فيلمي از او در فضاي مجازي منتشر شد كه از حادثه صحبت كرده بود: «رضا.ع هستم. مي‌خواستم در رابطه با قتل عام آبادان صحبت كنم. زماني كه اين ويديو را مي‌بينيد، من جانم را از دست داده‌ام كه باعث خوشحالي خيلي از شما مي‌شود. من در تركيه با خانم «ص.ع» شريك بودم و با «ن.س» شريك نبودم. خانم «ص.ع» زير پاي من نشست و كاري كرد كه از زن و زندگيم دور شوم و به من نزديك شد. سابق بر اين هم سابقه اين را داشت كه با مرد ديگري در ارتباط باشد و اين موضوع را آقاي «ن.س» با خبر بود. دو سال پيش خانم «ص.ع» قهر مي‌كند و به ايران مي‌آيد و با شوهرش شرط مي‌كند زماني به استانبول برمي‌گردد كه با آن مرد كه در رابطه بوده، كاري نداشته باشد. زماني كه آقاي «ن.س» متوجه رابطه من با همسرش «ص.ع» شد با همسرش به خانه من هجوم آورد و شيشه‌هاي نوشيدني كه در يخچال خانه‌ام بود را خرد و به من حمله كردند و گوشي مرا شكستند. ما به كلانتري رفتيم و سه شب آنجا بودم. به ايران برگشتم و شكايت كردم. قصد داشتم رابطه‌ام را با همسرم درست كنم، اما هر كاري كردم همسرم راضي نشد و از من شكايت كيفري كرد و بعد بابت رابطه نامشروع درخواست طلاق داد. از بزرگ‌ترها خواستم يك فرصت ديگر به ما بدهند، اما در آن فرصتي كه داشتيم باز بحث‌مان شد و نتوانستم زندگيم را درست كنم.» 

او پس از چند دقيقه مكث ادامه مي‌دهد: «از پيجي در اينستاگرام يك اسلحه خريدم كه برايم آوردند. چند روز قبل از اينكه به آبادان بروم به صورت تلفني با آقاي «ن.س» بحثم شد و او مرا تحريك كرد تا به آبادان بروم. من اصلا براي كشت و كشتار به آبادان نرفته بودم. رفتم آبادان و دو تا روغن ترمز خريدم. كسي كه دنبالم بود اصلا نمي‌دانست كه اسلحه همراهم است. حدود ساعت ۸ تا ۹ شب به قصد ريختن روغن ترمز روي ماشين اينها در خيابان چهل متري ذوالفقاري رفتم تا فقط بگويم من به آبادان آمدم و هيچ كس هم نتوانست كاري انجام دهد. سلاح هم فقط براي اين پيشم بود كه اگر اتفاقي افتاد بتوانم بترسانم و فرار كنم. در همان ساعات تقريبا ۷۰۰ سي‌سي نوشيدني الكلي خوردم و عقلم را كامل از دست دادم. مي‌خواستم وارد خانه‌شان شوم و فقط آنها را بترسانم. نمي‌خواستم شليك كنم، چون من آدم جاني نيستم. وارد خانه شدم و با داماد خانواده آقاي طاهر روبه‌رو شدم. طاهر روبه‌رويم ايستاد و من مجبور شدم اسلحه‌ام را بيرون آورم. رو به طاهر گفتم برو داخل... خانم «ص.ع» به من گفت آمدي اينجا چه كار كني؟ من هم گفتم شوهرت گفت بيا، من هم آمدم. گفتم شليك مي‌كنم. او هم گفت اگر مردي شليك كن! ناخودآگاه اولين تير شليك شد. بعدش ديگر هيچي متوجه نشدم. شخصي كه همراهم بود كلا قفل شده بود و فقط داشت نگاه مي‌كرد. اصلا قرار نبود چنين اتفاقي بيفتد. وقتي به ۶ نفر شليك كردم به ماشين برگشتم و تا اصفهان آمدم. چند روز را در كوچه و باغ سر كردم، اما ديدم آدمي نيستم كه بخواهم اين‌طوري زندگي كنم. تصميم گرفتم خودم را خلاص كنم. تمام اين ماجراها عين واقعيت است و از كاري كه مي‌خواستم انجام دهم هيچ كس خبردار نبود و همدست من هم از هيچ چيز خبر نداشت. دوربين‌هاي خيابان ذوالفقاري هم همه‌ چيز را ضبط كرده و مشخص است كه ما مي‌خواستيم روغن ترمز روي ماشين بريزيم. من تحت تاثير مشروبات الكلي قرار گرفتم و تحريك شدم و اين كار را كردم.» 
او در آخر به فيلم‌هايي كه در فضاي مجازي از رابطه خودش با «ص.ع» منتشر كرده، اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «بحث آزار و اذيت جنسي كه در كلانتري تركيه از سوي اين خانم و همسرش مطرح شد، صحت ندارد و اين خانم با من در ارتباط بوده است. اين فيلم را هم در پيج اينستاگرامي كه ساختم، قرار خواهم داد.» 
خبر خودكشي رضا يك روز بعد از وايرال شدن اين ويديو كه در آن مدعي است قصدي براي كشتن اين خانواده نداشته و فقط براي ترساندن آنها به آبادان رفته بود، منتشر مي‌شود. ۱۹ دي ماه جاري؛ سيروس دريكوند، رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان خوزستان گفت: «عامل تيراندازي مرگبار و قتل چهار نفر از اعضاي يك خانواده در شهرستان آبادان، پس از قرار گرفتن در محاصره پليس با شليك گلوله به زندگي خود پايان داد. كارآگاهان پليس آگاهي با تلاش‌هاي شبانه‌روزي و به كارگيري روش‌هاي نوين كشف جرم، قاتل و ۲ نفر همدست قاتل را در غرب استان تهران شناسايي و دستگير كردند. در اين عمليات‌، قاتل كه هيچ راهي براي فرار نداشت، در اقدامي جنون‌آميز، با اسلحه در اختيار، به زندگي خود پايان داد.»
    
۱۳ دي ماه حدود ساعت ۱۱ شب ماجراي تيراندازي به اعضاي يك خانواده در محله ذوالفقاري آبادان منجر به ايجاد رعب و وحشت براي مردم شد. سه نفر از اعضاي اين خانواده كه از اين مهلكه جان سالم به در برده بودند با نيروي انتظامي تماس گرفته و اتفاق تلخي كه براي اعضاي خانواده‌شان رخ داده بود را گزارش دادند. 
ماموران در محل حادثه حاضر شدند و زماني كه وارد خانه شدند با جسد ۴ زن و مرد و بچه و ۲ نفر ديگر كه با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كردند، روبه‌رو شدند.
تيم پليسي با بررسي و تحقيقات پليسي پي بردند مرد جوان كه صاحب رستوراني در منطقه اميريه آبادان بوده است از چندي قبل با شريك خود بر سر مالكيت يك رستوران به مشكل برخورد كرده است و در دادگاهي كه روز قبل برگزار شده بود حق به مرد جوان داده شد و اين موضوع منجر به خشم و كينه شريك او شده است.
شريك اين مرد بعد از دادگاه دست به تهديدهاي خشونت‌بار زده و همين كافي بود تا انگشت اتهام به سمت شريك صاحب رستوران برود و در ادامه ماموران سراغ اين مرد مي‌روند كه متوجه مي‌شوند اين مرد پس از جنايت گريخته است. در اين تيراندازي خونين ۴نفر از جمله مادرزن و پدرزن مرد آباداني، پسر نوجوان او و خواهرزنش جان خود را از دست دادند و صاحب رستوران و همسرش كه هدف گلوله قرار گرفته بودند براي درمان به بيمارستان منتقل شدند.
در صحنه تيراندازي ۲ كودك ديگر، خواهرزن و يكي ديگر از برادرهاي زن اين مرد حضور داشتند كه با ديدن مرد مسلح به يكي از اتاق‌ها رفته و خود را پنهان كرده بودند كه در اين تيراندازي‌هاي مرگبار زنده ماندند.
بعد از صحبت‌هاي اعضاي ديگر خانواده و معرفي قاتل تحقيقات براي دستگيري متهم آغاز شد.
كيومرث كشوري، فرمانده انتظامي شهرستان آبادان گفت: «سيزدهم دي ماه وقوع قتل ۴ نفر از اعضاي يك خانواده در آبادان به نيروي انتظامي اين شهرستان اطلاع داده شد. پس از دريافت اين گزارش، ضمن صدور دستورات ويژه، بلافاصله كارآگاهان پليس آگاهي در صحنه قتل حاضر شدند و تحقيقات پليسي را آغاز كردند. در اين خصوص پرونده‌اي در پليس آگاهي تشكيل شد و رسيدگي لازم تا حصول نتيجه در دستور كار قرار گرفت.»
در نهايت پس از تشكيل پرونده و شناسايي قاتل، او در برابر ماموران پليس با اسلحه به زندگي خود پايان داد. 
در حال حاضر با مرگ رضا، دو همدست او بازداشت هستند و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون