• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5684 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱ بهمن

بازاري كه پر از كالاي تقلبي است

قطعات يدكي خودروي تقلبي كه قرار بود با طرح شناسه كالا، ديگر در بازار جايي نداشته باشد، طي روزهاي اخير مشتريان زيادي را دچار مشكل كرده و تعميركاران خودرو نيز از مراجعه خودروهاي با آسيب جدي، گلايه دارند و در نهايت مسوولان مربوطه نيز معتقدند نواقصي در اجراي اين طرح و فعاليت سامانه وجود دارد كه به زودي رفع خواهد شد. 
ايسنا در اين باره گزارش داده كه تعداد زيادي از مردم طي چند وقت اخير با مراجعه به مراكز مختلف شوراي اختلاف از قطعات تقلبي موجود در بازار شكايت كرده‌اند. يكي از اين مشتريان مي‌گويد كه حدود ۱۰۰ ميليون تومان براي خودروي خود هزينه كرده، اما هنوز مشكل خودرويش حل نشده است. مشتري ديگري مي‌گويد، به سبب روغن نامرغوب و تقلبي كه براي خودرويش مصرف شده و قيمتي برابر قيمت نمونه اصلي داشته، خودرو دچار مشكل شده و بالغ بر ۱۰۰ ميليون تومان بر روي دست وي، هزينه گذاشته است. از سوي ديگر، تعميركاران نيز از اين موضوع گلايه دارند و اعلام مي‌كنند كه تعداد زيادي خودرو براي تعمير به مراكز آنها مراجعه مي‌كند كه خودرو به دليل نصب قطعه يدكي تقلبي، دچار مشكل شده است.
سيد احمد حسيني، رييس اتحاديه فروشندگان قطعات يدكي خودرو، تصريح كرد: در انتهاي زنجيره، كدهاي شناسه كالا و كدهاي رهگيري از زنجيره خارج نمي‌شود. بسياري از اين شناسه‌ها متاسفانه مورد تقلب قرار مي‌گيرند و شناسه غيراصلي بر روي محصول درج مي‌شود. در حالي كه مسوولان راهكار جلوگيري از اين تقلب در بازار را، فعاليت دقيق و كامل سامانه جامع تجارت مي‌دانند، اما شنيده مي‌شود كه متاسفانه اجراي طرحي كه بالغ بر يك سال از ابلاغ آن گذشته، صورت نمي‌گيرد.
در حالي كه به تاكيد امين كلاهدوزان،رييس مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صمت شروع رسمي سامانه، از ۳۰ بهمن ماه سال گذشته با ابلاغ معاون اول رييس‌جمهوري اتفاق افتاده است، اما چندي پيش عباس علي‌آبادي، وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرده كه تاكنون نواقصي در اجراي اين طرح و فعاليت سامانه جامع تجارت وجود داشته كه در حال رفع است.
محمدمهدي برادران، معاون صنايع عمومي وزارت صمت، اما در اين رابطه ابراز اميدواري كرده است كه همانطور كه شفافيت طي ماه‌هاي گذشته در توليد و توليدكنندگان ايجاد شده است، در حوزه توزيع‌ و مصرف‌كنندگان نيز حاصل شود و رسميت پيدا كند.
گفته مي‌شود كه پيوستن واحدهاي تعميرگاهي به سامانه‌ فروشگاهي، مي‌تواند تا حدود بسياري در كاهش اين تخلفات، موثر واقع شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون