• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5684 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱ بهمن

جوابيه فراجا به گزارش «اعتماد»:

هيچ توقيفي منجر به سرگرداني مردم نشده است

مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد 
با سلام و احترام 
در تاريخ بيستم دي‌ ماه 1402 گزارشي تحت عنوان «توقيف‌هاي سرگردان‌كننده» منتشر كه مباحث طرح شده فاقد دقتِ نظرِ كافي و باعثِ بروزِ ابهام در افكار عمومي جامعه شده است. خواهشمند است برابر قانونِ مطبوعات جوابيه فراجا به‌ شرح زير در همان صفحه منتشر شود.
1- در بخشي از اين گزارش به مصاحبه‌ با شخصي كه خود را خواهر فردي بيمار معرفي كرده اشاره و گفته مي‌شود براي اين فرد كه بيماري صعب‌العلاج داشته و مو ندارد پيامك كشف حجاب آمده است. 
۲- پليس به عنوان‌ نهادي مسوول و پاسخگو در پيگيري چندباره‌اي كه با سردبير محترم روزنامه، دبير صفحه و گزارشگر محترم داشته كرارا درخواست نموده تا چنانچه پلاك ماشين يا هويت فرد براي گزارشگر قطعي و قابل ارايه است به فراجا اعلام تا بررسي فني لازم صورت پذيرد، اما در كمال تاسف چنين اطلاعاتي از طرف روزنامه ارسال نشده است.
۳- براي آنكه موضوع از اهميت ويژه در نگاه فرماندهي فراجا برخوردار بود پليس امنيت عمومي به‌طور خاص اين موضوع را پيگيري نموده و هويت چنين فردي با مشخصات اشاره شده در گزارش احراز نشده است.
۴- پليس به هيچ عنوان خودرويي را كه سرنشينان حاضر در آن به‌ صورت خانوادگي باشند توقيف نكرده و آنها را در خيابان رها نمي‌كند و اين موضوع در تضاد صريح با اصول اخلاقي، انساني، ايماني و استانداردهاي پليسي است.
۵- توقيف خودرو و نحوه انتقال آن به پاركينگ با رضايت مالك خودرو بوده و فراجا اصراري به استفاده از جرثقيل براي حمل و نقل ندارد. ضمن اينكه هيچ كدام از مراحل مالي موضوع ارتباطي به پليس نداشته و مستقيما به حساب خزانه عمومي واريز مي‌شود. 
۶- با وجود اينكه بارها و بارها توسط سخنگوي فراجا و پليس امنيت عمومي مراحل توقيف خودرو اطلاع‌رساني شده اما در اين گزارش با كليدواژه «توقيف‌هاي سرگردان‌كننده» به گونه‌اي مخاطب را مشوش و پريشان خاطر مي‌كند. بر اين اساس و براي شفاف‌سازي مجدد مراحل توقيف خودرو در صورت كشف حجاب به ‌شرح زير است: 
۷- فرآيند توقيف خودرو در چارچوب طرحِ عفاف و حجاب در مرحله اول به صورت پيامكي و ارشادي است و در اين مرحله برابر لينك ارسالي در پيامك قابل اعتراض و رسيدگي است. 
۸- پيامك مرحله دوم توقيف خودرو به صورت سيستمي و منع خدمات (خريد و فروش خودرو، خلافي خودرو و...) بوده كه به مدت دو هفته است.
۹- پيامك مرحله سوم ارجاع مالك خودرو به پليس+۱۰ براي اعمال قانون و توقيف خودرو به صورت فيزيكي و به مدت يك هفته تا اجراي فرآيند رفع توقيف است.
۱۰- نكته قابل توجه اينكه در تمامي مراحل نياز به حضور در اماكن پليس نبوده و مرحله سوم از طريق دفاتر خدماتي پليس+۱۰ امكان‌پذير است. 
۱۱- همچنين در صورت كشف حجاب توسط سرنشين خودرو پيامك براي مالك خودرو جهت سير مراحل قانوني ارسال مي‌شود.
۱۲- با توجه به مباحث طرح شده فراجا همواره خود را نهادي پاسخگو و در خدمت مردم دانسته و از اصحابِ محترمِ رسانه انتظار دارد تا در انتشار گزارش نگاهي همه‌جانبه و جامع نسبت به موضوعات داشته باشند. همچنين گزارشگر محترم را دعوت مي‌كنيم تا ابعاد مختلف اجراي كار را به صورت عيني ملاحظه و به اطلاع افكار عمومي برساند.
«اعتماد»: در نهايت با توجه به موارد طرح شده در گزارش، تجربه و مشاهدات شهروندان از اين رويه و جوابيه فراجا، روزنامه اعتماد قضاوت را برعهده مخاطبان محترم خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون