• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5698 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن

جالب‌ترين نام‌هاي فوتبال

از وسايل آشپزخانه تا موز!

برخي بازيكنان با نام خانوادگي متفاوتي متولد مي‌شوند. بعضي‌ها هم مي‌توانند از والدين خود براي انتخاب برخي از اولين نام‌هاي عجيب و غريب و شگفت‌انگيز در اينجا تشكر كنند (يا سرزنش) .

Danny Drinkwater

Drinkwater ربطي به نوشيدن آب نداشت! دني Drinkwater در طول دوره فاجعه‌بار خود در چلسي به رانندگي در حالت مستي متهم شد. او يكي از اعضاي كليدي تيم قهرمان ليگ برتر 2015/16 لسترسيتي بود. هافبك سابق انگليس در سال 2023 بازنشسته شد و بيش از 12 ماه بازي نكرد.

Siphiwe Tshabalala

گفتن برخي نام‌ها واقعا راضي كننده است و اين يكي از آنهاست. هيچ كس لحظه گزارش بازي افتتاحيه جام جهاني 2010 را فراموش نمي‌كند وقتي گزارشگر گفت «TSHABALALAAAAA». او گل آفريقاي جنوبي را وارد دروازه كرد.

Taribo West

Taribo West يك مكان روي نقشه نيست، اما بايد باشد! يك جزيره آرام در درياي كاراييب با سواحل ماسه سفيد و آب‌هاي شفاف! بازگرديم به واقعيت... وست، مدافع نيجريه با مدل‌هاي موي عجيب و رنگارنگ خود در طول دوران حرفه‌اي معروف شد.

Vágner Love

Vágner Silva de Souza مهاجم سابق برزيلي نام هنري خود را پس از همكاري با مجله پلي بوي در اولين باشگاه خود، پالميراس به دست آورد. لاو كه فورا به خاطر رنگ آبي روشن در موهايش قابل تشخيص بود، بیشتر دوران حرفه‌اي خود را با زسكا مسكو گذراند كه به معناي واقعي كلمه با عشق و حال و رسيدن به فينال ليسبون همراه بود.

Fitz Hall

اين بايد يكي از بامزه‌ترين نام‌هاي تاريخ فوتبال باشد، اين طور نيست؟ سالن فيتز. جايي براي فيتنس! اين واقعا چيزهايي است كه از اسم او الهام گرفته شده است. مدافع قدرتمند سابق «كيو پي آر» و نيوكاسل تا آنجا پيش رفت كه خط توليد لباسي با همين نام راه‌اندازي كرد.

Jan Vennegoor of Hesselink

يوهانس ونگور از Hesselink؟ او نام كوچك خود را كوتاه كرد. كاركناني كه مسوول چاپ در مغازه‌هاي باشگاه‌هايي بودند كه او در آنها بازي مي‌كرد، احتمالا آرزو مي‌كردند كه كاش با نام خانوادگي‌اش همين كار را مي‌كرد؛ چون به سختي در پشت پيراهن او قرار مي‌گرفت. كلمه «Of» وسط اسم او در واقع به معناي «يا» در زبان مادري‌اش است. بنابراين او مي‌تواند يكي از دو نام را انتخاب كند!

Yeltsin Tejeda

راستش را بگوييد! چه كسي تمايلي به نامگذاري پسر تازه متولد شده خود به نام اولين رييس‌جمهور روسيه پس از شوروي، بوريس يلتسين نداشته است؟ يلتسين تجدا، هافبك دفاعي كاستاريكا كه در شهر ليمون (بله، به معناي «ليمو») متولد شد و اولين گل بين‌المللي خود را در جام جهاني 2022 در برابر آلمان به ثمر رساند.

Danny Invincibile

دني شكست‌ناپذير! كه در سال 2003 توسط تيم اسكاتلندي Kilmarnock از سويندون تاون خريداري شد، نسبتي با نام خود برقرار نكرد که نكرد! مهاجم استراليايي در اولين حضور خود در شمال مرز دچار آسيب ديدگي شد.

Marvelous Nakamba

يك «The» ساده را جلوي نام شگفت‌انگيز ناكامبا بچسبانيد و بعد يك جادوگر با صداي اسرارآميز خواهيد داشت! ناكامباي شگفت‌انگيز! هواداران لوتون تاون و زيمبابوه مي‌گويند كه نيازي نيست چون بازيكن سابق آستون ويلا به اندازه كافي جادويي بود و مرتبا توپ را از مالكيت حريف در مي‌آورد!

Arsene Wenger

جبر اسمي فوق‌العاده‌اي است! و بايد واضح بود كه آرسن ونگر و آرسنال همزيستي خوبي در بهشت خواهند داشت. ونگر در طول 22 سال هدايت توپچي‌ها، سه قهرماني در ليگ برتر، معروف‌ترين آنها بدون شكست در فصل 2003/04 و هفت قهرماني در جام حذفي به دست آورد.

Banana Yaya

موز يايا! احتمالا مي‌توانيد با وارد شدن به داخل يك مغازه و سفارش موز يايا، تعداد زيادي از فروشنده‌ها را دست بيندازيد، اما اگر آنها مدافع كامروني را بشناسند برخورد خوبي با شما نخواهند كرد! يايا كه در سال 2011 در تيم منتخب CAF (كنفدراسيون فوتبال آفريقا) گنجانده شد حرفه باشگاهي‌اش را از تونس و از طريق يونان و اردن به هند رساند.

Manny Panther

ماني پلنگ، پسر بوكسور نيجريه‌اي سيريل پانتر، در گلاسكو به دنيا آمد و بيشتر دوران حرفه‌اي خود را در ليگ‌هاي پايين انگليسي گذراند و براي تيم‌هايي مانند اكستر سيتي و آلدرشات تاون بازي كرد. پلنگ يك هافبك قابل اعتماد بود. او مانند يك شکارچي واقعي عنوان كاپيتان يورك سيتي را به دست آورد.

Fabian Nurnberger

اين هم مثل داستان آرسنال و آرسن است! فابيان نورنبرگر بين سال‌هاي 2019 تا 2023 به عنوان مدافع چپ بيش از 100 بازي براي نورنبرگ انجام داد. انگار او واقعا بايد آنجا مي‌بود. اما صبر كنيد! داستان او حتي بهتر هم مي‌شود: در آلمان، مرسوم است كه پيراهن‌ها نام بازيكن و باشگاه را داشته باشند. بنابراين او پيراهني را مي‌پوشيد كه دو بار نام نورنبرگ در آن نقش بسته بود.

Vincenzo Italiano

وينچنزو ايتاليانو كه دو بار به عنوان بازيكن قهرمان سري B شده بود، به ‌طور انحصاري براي باشگاه‌هاي ايتاليايي بازي مي‌كرد! با توجه به فاميلي‌اش بديهي هم بود و قبل از اينكه سرمربي فيورنتينا شود، به مربيگري اسپتيا رفت تا به سري آ صعود كند. تا اينجا، خيلي خوب است. اما اگر ايتاليانو هرگز فرصت سرمربيگري ايتاليا را پيدا نكند، يك افسوس محض خواهد بود!

Climax Lawrence

اوج لارنس، هافبكي كه 72 بازي ملي براي هند انجام داد و گل‌هاي زيادي به ثمر نرساند. اما زماني كه دروازه را پيدا كرد، معناي اسمش را به نمايش گذاشت! نقطه اوج لارنس. عجيب است كه نام مياني او لورنسو است. معادل پرتغالي لورنس. چه داستان‌هايي كه مي‌توان با نام او ساخت!

Kevin Lasagna

كوين، نام چندان رايجي در ايتاليا نيست. ولي لازانيا يك غذاي بسيار محبوب در اين كشور است و با تركيب اين دو، والدين كوين لازانيا اطمينان حاصل كردند كه پسرشان متمايز خواهد شد. لازانيا كه هفت بار پيراهن تيم ملي ايتاليا را به تن كرد بيشتر به خاطر دوران حضورش در اودينزه شناخته مي‌شود.

Toaster Nsabata

بازيكني با نام يك وسيله آشپزخانه: توستر! ما مطمئن هستيم كه توستر نسبتا دوست دارد زماني كه تيمش در لحظات پاياني شكست مي‌خورد به بيرون پرتاب شود!

Norman Conquest

فتح نورمن! گاهي اوقات، نام و نام خانوادگي به قدري غيرممكن با هم تركيب مي‌شوند كه به شما احساس بدشانسي و خيال مي‌دهد. اما مي‌توانيم به شما اطمينان دهيم كه نورمن كانكوست، دروازه‌بان استراليايي كه 11 بازي ملي دارد، واقعي بود. در سال 1951، نام او به حقيقت تبديل شد. زيرا استراليايي‌ها با نتيجه 17-0 در سيدني توسط نماينده FA انگليس شكست خوردند. نورمن واقعا فتح شده بود.

Mark De Man

«در ضربات ايستگاهي چه كار مي‌خواهي انجام بدهم، مربي؟» مربي به مدافع بلژيكي اشاره مي‌كند كه نامش به عنوان يك دستورالعمل دفاعي مستقيم مطرح مي‌شود! آن بازيكن را كاور كن! با اين حال، وقتي يك مربي مي‌خواست تيمش به صورت منطقه‌اي يارگيري كند داستان فرق مي‌كرد. بله، مارك دي من كه پنج بار پيراهن تيم ملي كشورش را پوشيد در آنجا كمي سردرگمي ايجاد مي‌كرد.

Wolfgang Wolf

با نامي كه مستقيما از يك برنامه تلويزيوني انيميشن براي بچه‌ها ساخته شده است! تنها راهي كه ولفگانگ ولف مي‌تواند حتي بيشتر به يك اسطوره تبديل شود، سرمربيگري ولفسبورگ خواهد بود. اوه البته صبر كنيد! او اين كار را كرد. در واقع به مدت پنج سال. شايعات حاكي از آن است كه او منتظر تماس وولوز در ليگ برتر هم هست!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون