• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5698 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن

بررسي تقابل ايران و قطر از دريچه آمار

عنابي‌ها معمولا مقابل يوزهاي ايران بازنده هستند

به گزارش «اعتماد»، تيم ملي فوتبال كشورمان براي صعود به ديدار نهايي جام ملت‌هاي آسيا تيم ملي قطر، ميزبان اين دوره از مسابقات را پيش‌ رو دارد. در ادامه اين مطلب نگاهي آماري به تقابل‌هاي دو تيم در گذشته انداختيم.

ايران به دنبال هفدهمين پيروزي

بازي روز چهارشنبه بيست و پنجمين تقابل اين دو تيم‌ خواهد بود، اما در ۲۴ ديدار قبلي سهم ايران ۱۶ برد و سهم قطر تنها ۳ برد بوده است. ۵ ديدار نيز با تساوي به پايان رسيد.

گل چهل و دوم ما را كدام بازيكن به ثمر مي‌رساند؟

در اين تقابل‌ها ۵۷ گل از خط دروازه‌ها عبور كرد كه در اين بين تيم ملي فوتبال ايران ۴۱ بار موفق به باز كردن دروازه حريف شد و عنابي‌ها تنها ۱۶ بار موفق به گلزني مقابل يوزهاي ايراني شده‌اند.

تيم ملي در جام ‌ملت‌ها به حريف نباخته

تيم ملي فوتبال ايران هرگز در قالب جام ملت‌هاي آسيا برابر قطر شكستي نداشته و ۲ بار در مراحل گروهي موفق شده قطر را مغلوب كند. اولين‌بار در سال ۱۹۸۸ كه با برتري ۲ بر صفر يوزها به پايان رسيد و دومين‌بار نيز با برتري يك بر صفر در سال ۲۰۱۵.

قطر ۱۴ سال در حسرت پيروزي

نكته قابل توجه تقابل ايران و قطر اين است كه آخرين برد عنابي‌ها مقابل ايران به ۱۴ سال پيش يعني به سال ۱۳۸۸ در مسابقات چهارجانبه قطر برمي‌گردد، جايي كه اين تيم موفق شد با نتيجه ۳ بر ۲ به برتري دست پيدا كند. اين تيم به دنبال شكستن اين طلسم طولاني است. ۲ برد ديگر آنها مربوط به سال‌هاي ۱۳۷۶ و ۱۳۸۰ است.

گلزنان برتر دو تيم

علي دايي با به ثمر رساندن ۴ گل بهترين گلزن تقابل با قطري‌هاست، اما در تركيب تيم ملي فوتبال ايران در اين رقابت‌ها سردار آزمون ۳ گل و مهدي طارمي، احسان حاج‌صفي، حسين كنعاني‌زادگان و عليرضا جهانبخش دوبار موفق به گلزني مقابل تيم ملي قطر شده‌اند و در صورت بازي اين شانس را خواهند داشت تا به ركورد دايي دست پيدا كنند. محمد سالم العنزي، وليد حمزه و مجيد حسن هر كدام با دو گل زده بهترين گلزنان قطر در رويارويي با تيم ‌ملي كشورمان هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون