• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5707 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند

يك قتل در شهر و غم هجران قانون

مشابه اين نوع حركت‌ها را مي‌توان در شهرهاي ديگر و اقدامات ديگر نيز ديد، اقدماتي نظير اسيدپاشي در چند سال پيش در شهر اصفهان يا تصميم‌هاي خانوادگي براي قتل‌هاي ناموسي نظير آنچه در املش صورت گرفت. يا در اهواز مردي بخشي از جسد همسرش را كه به قتل رسانده بود در شهر به نمايش گذاشت. بر پايه برخي گزارشات در طول نه ماه سال جاري 100 قتل ناموسي به وقوع پيوسته است.... (1) 
اين موارد نگراني براي نظام اجتماعي را جدي مي‌كند و قانون را به حاشيه مي‌برد و غم هجران آن را بر جامعه فرود مي‌آورد. فراموش نكنيم آنچه مي‌تواند يك كشور و يك جامعه را بر پاي نگه دارد، قانون است. در واقع اگر قانون ملاك نبود يقينا در روزهاي نخست انقلاب در سال 1358 رفراندوم نظام سياسي برگزار نمي‌شد. و پس از آن قانون اساسي و... پس اين قانون است كه كشور را حفظ مي‌كند.
با اين رويكرد دو عنصر اصلي در اين امر قابل توجه است. نخست آنكه به ميثاق قانون بازگرديم و دوم آنكه از هر نوع بي‌قانوني پيشگيري كنيم. پيشگيري به مفهوم دور ماندن از مجوزهاي اجتماعي و ... از سوي صاحبان تريبون است. پيشگيري به معني آموزش قانون و تعهد به قانون از سوي مراجع رسمي و غيررسمي است. پيشگيري به معني حفظ حرمت قانون از سوي متوليان است.پيشگيري به معني ايجاد شرايط مطلوب براي اجراي قانون از سوي مراجع صاحب صلاحيت است. امروز كه در فصل انتخابات قانونگذاران هستيم اول از همه بايد تعهد خود به قانون را يادآور شويم...
1-https: //www.etemadnewspaper.ir/fa/Main

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون