• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5718 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۶ اسفند

شاهرخ بياني در گفت‌وگو با «اعتماد» از حذف آبي‌ها مي‌گويد

دست زدن به تركيب برنده باعث حذف استقلال شد

استقلال بزرگ‌ترين ضربه را از مديريت مي‌خورد!

روزبه ‌دلاور

استقلال با شكست در مقابل مس رفسنجان از گردونه جام حذفي كنار رفت. شاگردان جواد نكونام اين فرصت را داشتند تا با پيروزي در رفسنجان در دو جام مدعي باشند، اما حالا و در آستانه دربي به لحاظ روحي در شرايط خوبي به سر نمي‌برند و سرمربي اين تيم براي ريكاوري بچه‌هاي تيمش كار دشواري خواهد داشت. اما در ديگر بازي‌هاي مهم مرحله يك‌شانزدهم نهايي دو تيم مدعي پرسپوليس و سپاهان در مقابل رقباي خود پيروز شدند و با توجه به حذف استقلال، شانس بيشتري براي قهرماني خواهند داشت. حذف زودهنگام استقلال از اين مسابقات بهانه‌اي شد تا با شاهرخ بياني يكي از پيشكسوتان اين باشگاه تماس بگيريم كه در ادامه چكيده‌اي از اين گپ و گفت را مي‌خوانيد.

 

‌نظر شما درباره شكست استقلال و حذف از بازي‌ها چيست؟

خب بد بازي كردند. استقلال تيم مس را دست‌كم گرفته بود، چون در مقابل سپاهان خيلي خوب بازي كرده بود و تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم همين دست‌كم گرفتن مس است و البته تغييرات هم زياد داشتيم. متاسفانه در فوتبال ما تا يك تيم دارد خوب بازي مي‌كند زود تغييرش مي‌دهيم. استقلال هم شرايط بازيكنانش آنچناني نيست كه دايم تغيير بازيكن دهد. خود من به عنوان مربي با نساجي قهرمان شدم و به نظرم تيمي كه مي‌خواهد در اين مسابقات قهرمان شود اولين كاري كه بايد انجام دهد، اين است كه گل نخورد. گل نخوردن يعني برنده بازي شدن! تيم‌هاي ضعيف را ديديد كه گل نمي‌خورند و آخرش با پنالتي صعود مي‌كنند. در اين بازي هم تغيير داشتيم و بازيكن خارجي (بلانكو) را در خط جلو نداشتيم و هم ازبكي (ماشاريپوف) را سر جايش قرار نداديم، چون او از عقب به حمله اضافه مي‌شود اما آن جلو بازي‌اش داديم و عملا با دو تا مهاجمي كه گذاشته بوديم هر چي توپ مي‌رفت سريع برمي‌گشت. آنها هم با حوصله حفظ توپ مي‌كردند و توپ را به گردش در مي‌آوردند. فكر مي‌كنم برگ برنده آنها هم همين بود. اشتباهات در پاسكاري‌هاي استقلال هم خيلي بود و فكر مي‌كنم بدترين بازي استقلال هم همين بازي بود، چون نتوانستيم پاس درست بدهيم و فاصله بين بچه‌ها را كم كنيم. برنامه مس اين بود كه در ضدحمله كار را تمام كنند‌، حفظ توپ و ارسال توپ به پشت مدافعان ما و كار خاصي انجام ندادند! گل هم همين‌طوري خورديم حالا يك گل آنها آفسايد بود يا گل ما را نگرفت اصلا به اينها كاري ندارم. ما به لحاظ فوتبالي خوب بازي نكرديم.

‌مس لايق اين پيروزي بود؟

صد درصد آنها شايسته برد بودند، اول هم گفتم . اما مي‌توانستيم در آنجا پيروز شويم. بيست دقيقه آخر اگر اين بازيكن ازبكي در زمين بود، استقلال برنده بازي بود. چقدر كرنر زدند، اما يكي را گل نكردند در صورتي كه در ضربات ايستگاهي استقلال موفق بوده تا الان كه در صدر جدول است.بعضي مواقع اين‌طور مي‌شود ديگر! روز تيم نبود و هواي كرمان هم براي بازيكنان ما سنگين بود. واقعا حيف شد. در اين دو جام، جام حذفي راحت‌ترين جامي است كه تيم بتواند با انجام سه، چهار بازي قهرمان شود.

‌چرا استقلال در بازي‌هاي خانگي با بازي‌هاي بيرون از خانه فرق دارد؟

استقلال از روزي كه نكونام آمده در آزادي نباخته و شرايط فرق دارد. نظر من اين است به تيم برنده نبايد دست زد. ما در تيم ملي هم همين مشكل را داشتيم‌. وقتي تيم مي‌برد بهترين بازيكن هم باشد بايد بيرون بنشيند تا تيم بازي خودش را انجام دهد، اما اگر ضعيف كار كرد، تغييرش مي‌دهيد. استقلال هم دفاع چپ خودش را عوض كرد و سانتر فوروارد خارجي به آن خوبي را از اول بازي نداد كه آن جلو خيلي خوب توپ مي‌گيرد و فاصله را رعايت مي‌كند و پاس مي‌دهد و اجازه نفوذ مدافعان را نمي‌دهد. از او در بيست دقيقه آخر استفاده كردند. خب اينها باعث شد استقلال نتواند برنده شود.

‌مربي استقلال بعد از بازي گفته اين تيم كمبود بازيكن دارد‌. شما هم با نوازي موافق هستيد؟

كمبود بازيكن كه دارد نه اينكه نداشته باشد. اما تيم‌هاي ضعيف هم مي‌آيند و در اين مسابقات قهرمان مي‌شوند. مگر آن سالي كه با نساجي قهرمان شديم، بازيكن داشتيم؟ اتفاقا استقلال بازيكن داشت و بايد از آنها به عنوان بازيكن فيكس استفاده مي‌كرد. بچه‌هاي‌تان مقابل سپاهان بهترين بازي را انجام دادند و اين تيم كه بهترين تيم الان ليگ است را شكست داديد چرا تغيير داديد؟ چرا دفاع چپ را عوض كرديد و فورواردي آوردي كه پايش به توپ نخورد. محمدي كه آماده نيست را چرا بازي داديد؟ شماها در تمرين هستيد و شرايط بازيكنان را مي‌دانيد. فكر مي‌كنم استقلال مي‌توانست اين بازي را ببرد و با سه برد ديگر قهرمان اين بازي‌ها شود. متاسفانه يكسري مربيان جام حذفي را دست‌كم مي‌گيرند در صورتي كه راحت‌ترين راه رسيده به آسيا همين جام حذفي است‌. حالا ديگر شده است و شوكي به تيم خورده. در صدر جدول رقيبان ما خطرناك هستند و هر لحظه احتمال دارد با يك اشتباه جاي استقلال را بگيرند. از حالا به بعد نبايد هيچ تيمي را دست‌كم گرفت و هر بازي حكم فينال را دارد‌.

‌جدال و بيانيه‌نويسي بين مديريت و كادرفني چقدر به استقلال ضربه زد؟

بزرگ‌ترين ضربه را زدند. استقلال بزرگ‌ترين ضربه را از مديريت مي‌خورد و دليلش اين بيانيه نوشتن‌هاست. نكونام با دست خالي استقلال را به صدر جدول آورده مي‌گوييد حمايت مي‌كنيم مگر قرار است حمايت نكنيد؟ مگر چي كار كرديد كه مي‌خواهيد‌ حمايت كنيد يا نه‌. اصلا اين خودش تيم را به حاشيه مي‌برد. آدم حرف نزند بهتر است تا حرف بزند و تيم را به حاشيه ببرد. مگر تا الان حرف زده بوديد كه تا تيم باخته مي‌گوييد حمايت مي‌كنيد؟ كدام مديري مربي تيمش كه صدر جدول است را حمايت نمي‌كند؟ اين حاشيه درست كردن است.

‌فكر مي‌كنيد قهرمان حذفي از بين پرسپوليس و سپاهان است يا شاهد شگفتي خواهيم بود؟

در بازي‌هاي جام حذفي شگفتي وجود دارد، اما تيمي كه خوب بازي كند، قهرمان مي‌شود حالا مي‌خواهد پرسپوليس باشد يا استقلال يا نساجي. هر تيمي كه با تفكر اينكه بيايد به زمين و گل نخورد مطمئن باشيد در جام حذفي برنده مي‌شود. نه كه اتوبوسي دفاع كند، اما سعي كند اولين تمركز را روي گل نخوردن بگذارد بالاخره گل را مي‌زنند يا در پنالتي برنده مي‌شوند. الان استقلال كه از گردونه خارج شده شانس پرسپوليس و سپاهان بيشتر شده كه بايد ديد آخرش چي مي‌شود. هر دو تيم پرسپوليس و سپاهان شرايط خوبي دارند.

‌استقلال مي‌تواند اين شكست را فراموش كند و به ليگ برگردد؟

برمي‌گردد. دربي خودش انگيزه به بازيكنان مي‌دهد و مي‌خواهند خوب بازي كنند. تيم ما بد نيست و فقط نظرم اين است كه ‌نبايد تغيير مي‌داديم و حريف را دست‌كم مي‌گرفتيم. در جام حذفي بايد با كامل‌ترين تيم بازي كرد تا برنده شد. در ليگ كسب يك ‌مساوي در زمين حريف هم گاهي بد نيست، اما در حذفي راه برگشتي نيست.

‌صحبت پاياني؟

نه، فقط طرفداران صبوري كنند ديگر اين بازي تمام‌ شد و به تاريخ پيوست، اما تمام بازيكنان و مربيان و بازيكنان تمركزشان را بگذارند روي ليگ تا بتوانيم قهرمان شويم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون