• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5720 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند

بهمن، ستاره‌هاي خدمات فروش را درو كرد

بر اساس گزارش ارزيابي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد به نيابت از وزارت صمت، گروه بهمن در حوزه خودروهاي سواري و تجاري توانست مقام نخست خدمات فروش در سال ۱۴۰۲ را به دست آورد. شاخص‌هاي اصلي اين ارزيابي، طبق دستورالعمل ضوابط خدمات فروش خودرو شامل ارزيابي نتايج عملكرد، كيفيت، سرعت و هزينه خدماتي مانند وضعيت نمايندگي‌ها، سيستم‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي، رعايت ضوابط روش‌هاي متفاوت فروش، ضوابط حمل خودرو، رسيدگي به شكايت و... است كه كليه شركت‌هاي عرضه‌كننده خودرو در 4 حوزه مذكور مورد سنجش قرار گرفتند. بر اساس نمرات منتشر شده، بهمن موتور از نظر «وضعيت نمايندگي‌هاي مجاز » نمره ۸۳ را از صد نمره به دست آورده كه متوسط نمره شركت‌هاي خودروساز سبك در اين شاخص ۷۶ بوده است. اختلاف فاحش نمره بهمن موتور، در اين شاخص كيفيت نمايندگي اين شركت را نشان مي‌دهد. از نظر «ميزان رضايتمندي مشتريان» نيز بهمن موتور با كسب نمره ۷۶ اختلاف قابل توجهي از ساير شركت‌هاي مشابه دارد. ميانگين امتياز خودروسازان سبك در اين شاخص ۶۹ گزارش شده است. در ارزيابي نمره «وضعيت نظام مديريتي» نيز در بالاترين بازه ارزيابي شده است. در شاخص رتبه‌بندي خدمات فروش شركت‌هاي عرضه‌كننده خودرو-سبك، بهمن موتور رتبه برتر را به دست آورده است. در حوزه خودروهاي تجاري بهمن ديزل جايگاه اول و رتبه دوم و شركت سيبا موتور رتبه دوم و جايگاه دوم را كسب كرده است. از منظر شاخص وضعيت نمايندگي‌ها بهمن ديزل با نمره ۷۸ و سيباموتور با نمره ۷۵ در بالاترين رتبه در مقايسه با رقبا بوده كه ميانگين اين شاخص ۴۹.۳ اعلام شده است. اين گزارش حاصل ارزيابي ۱۰ شركت سواري و ۱۸ تجاري‌ساز و بررسي ۱۶۰۱ نمايندگي مجاز سواري و ۳۱۵ نمايندگي مجاز تجاري در سال ۱۴۰۲ و مصاحبه با ۴۷۲هزار مشتري به دست آمده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها