• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5722 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۱ اسفند

اعطاي نشان «فتح» نشانگر رضايت رهبري انقلاب از سپاه است

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: خصوصيت پاسداران اين است كه در سيل، زلزله و كرونا اولين‌ نفر وارد صحنه كمك به مردم مي‌شوند و آخرين نفر هستند كه از ميدان خارج خواهند شد. سرلشكر حسين سلامي ديروز در همايش «دانشگاه سربازي» با بيان اينكه رهبري انقلاب امروز به سپاه تفضلي كردند و نماد آشكاري از رضايت ايشان را نشان دادند، اظهار كرد: ايشان امروز نشان «فتح» را به سپاه اعطا كردند كه نشان‌دهنده جانبازي‌ها، ايثارها و مجاهدت‌هاي همه پاسداران و بسيجيان است كه به شكلي نمادين به بنده اعطا شد. سهم بنده از اين نشان، كمترين است و آن كساني بيشترين سهم را دارند كه در مرزها يا روي شناورها در خليج فارس از اين سرزمين حفاظت مي‌كنند يا در سايت‌هاي موشكي و پهپادي مشغول انجام وظيفه هستند. 
كساني كه در قلب مخاطرات مي‌ايستند. اين نشان محصول استقامت و صبر و شكيبايي خانواده‌هاي اعضاي سپاه پاسداران و محصول اقدامات و مواجهات فرماندهان اين نيرو در شكست ‌دادن دشمنان است‌. وي افزود: خصوصيت پاسداران اين است كه در سيل، زلزله و كرونا اولين‌ نفر وارد صحنه كمك به مردم مي‌شوند و آخرين نفر هستند كه از ميدان خارج خواهند شد. فرمانده كل سپاه يادآور شد: سپاه در هيچ بعدي نقطه پايان ندارد و همواره در مسير است. راه را كه درست برويم به همه اهداف مي‌رسيم. سپاه هميشه در حركت است و سكون در منطق سپاه اصلا جايگاهي ندارد.
 اكنون ما در نزديك ترين فاصله هم از لحاظ فيزيكي و هم روحي و رواني با دشمن قرار داريم‌.  فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: هويت حال و آينده هر جامعه بازتاب شخصيت جوانان آن جامعه است. ما جوانان را در سربازي براي دو سال يا كمتر آماده نمي‌كنيم بلكه اين آغاز راه يك جوان است تا وارد جامعه شوند. اگر بخواهيم يك تصوير زيبا از سيرت و صورت سپاه نشان دهيم، سربازان را بايد در دوران سربازي به سمت شخصيت‌سازي و پذيرش نقش‌هاي سنگين ببريم. با اعتماد به نفس از دست رفته، با شخصيت‌هاي خرد شده و با احساس تحقير هيچ جامعه‌اي بزرگ نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون