• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5723 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند

چهره‌هاي اصولگرا از لاك دفاعي در خصوص رخداد بيمارستان قم خارج شدند

حمايت تمام قد راديكال‌ها از اقدام طلبه قمي

ميثم نيلي: اگر آن طلبه صبور از خانم متوهم و هتاك عكس هم گرفته بود، خطا نكرده بود

اعتماد/ با گذشت بيش از 48 ساعت از ماجراي تاسف‌آور، طلبه قمي و بانوي ايراني، هنوز واكنش‌ها در خصوص آن تداوم دارد. به نظر مي‌رسد پس از سكوت نسبي طيف‌هاي راديكال جناح راست، آرام آرام از لاك دفاعي در خصوص اين حادثه خارج شده و ديوار دفاعي خود را نسبت به اقدام طلبه قمي برپا كرده‌ است. ديروز برخي نمايندگان مجلس و چهره‌هاي سياسي منسوب به دولت نسبت به اين رخداد واكنش نشان داده و از اقدام طلبه قمي دفاع كردند. ديروز ميثم نيلي، داماد ابراهيم رييسي و مشاور وزير ارشاد و يكي از چهره‌هاي بانفوذ كابينه سيزدهم به ماجراي درگيري يك طلبه با يك خانم در قم واكنش نشان داد و نوشت: اگر آن طلبه صبور از وضع آن فرد متوهم و هتاك عكس هم گرفته بود، خطا نكرده بود . مشاور وزير ارشاد در توييتي با اشاره به ماجراي درگيري يك طلبه با يك خانم در قم نوشت: بخشي از برخورد قضايي با جرايم عمومي، مبتني بر تشخيص تصوير مجرمان است. عكس گرفتن از كسي كه در ملاعام كاري برخلاف شرع و قانون و عرف انجام مي‌دهد خودش عرف روزگار رسانه است. اگر آن طلبه صبور از وضع آن فرد متوهم و هتاك عكس هم گرفته بود، خطا نكرده بود. محيط جامعه فضاي خصوصي كسي نيست.

دفاع عضو جبهه پايداري از اقدام به فيلمبرداري طلبه جوان از مادر قمي
ديگر چهره‌اي از جناح راست كه ديروز در خصوص حمايت از طلبه قمي صحبت كرد، نماينده مردم رفسنجان در مجلس يازدهم بود. حسين جلالي كه در ليست منتخبان مجلس دوازدهم قرار ندارد از فيلمبرداري طلبه جوان از مادر قمي در درمانگاه حمايت كرد. جلالي در باب درگيري پيش آمده در قم با محوريت امر به معروف گفت: وقتي از امر به معروف و نهي از منكر مي‌گوييم يعني از واجبات يك فرد مسلمان به زبان آورديم. وظيفه ما اين است كه خيرخواهي كنيم و اگر خطايي از شهروند يا همشهري خود مشاهده كرديم بايد به آن تذكر دهيم. 
مي‌گويند تذكر مستقيم موجب تنش و چالش مي‌شود، در قانون آمده است كه هر كسي بابت تخلف قانوني مراجعه كرد اين را گزارش كند و اين آقا هم احساس تكليف كرد عكس را مي‌گيرد كه آن را به مراكز مربوط ارجاع دهد و آن خانم هم ناراحت شد، زيرا از قوانين خبر ندارد. وي ادامه داد: فاش كردن اسرار خانوادگي افراد تخلف محسوب مي‌شود و جريمه دارد. حتي ما در تخلفات رشوه و سوت‌زني اگر كسي تخلفات را گزارش كند، پاداش مي‌گيرد حال در اتفاق رخ داده در درمانگاه فرد تخلف را ديده و آن خانم به دليل اينكه از قوانين خبر نداشت، واكنش نشان داد. نماينده مردم رفسنجان درباره فضاي دوقطبي پيش آمده، گفت: كلا انسان‌ها از ضابطه‌بندي فرار مي‌كنند و دلش مي‌خواهد آزاد باشد. حتي فرد از اينكه پشت فرمان كمربند خود را ببندد، سختش است ولي قانون مجبور مي‌كند كه اجرا شود و هيچ كشور هرج و مرج و بي‌قانوني را تحمل نمي‌كند. ما نمي‌توانيم مصالح كشور را فداي دوقطبي كنيم! حال قانون تعيين مي‌كند دوقطبي به يك قطبي تبديل شود و بايد از آن تمكين كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون