• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5732 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين

بررسي هفته پيش روي ليگ برتر در گفت‌وگو با محمدرضا مهدوي

اگر جواد را اذيت نكنند استقلال را قهرمان مي‌كند!

آنهايي كه يحيي را پس از كسب سه گانه با بطري زدند هوادار نبودند بلكه براي او نقشه كشيده بودند!

گروه ورزش

چيزي به پايان ليگ باقي نمانده و رقابت بين مدعيان براي كسب جام در هر بازي بيشتر از قبل دنبال مي‌شود. استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراكتور چهار مدعي قهرماني در اين فصل به محسوب مي‌شوند و هر يك از اين تيم‌ها اول به فكر پيروزي در بازي‌هاي خودشان هستند و بعد هم نيم نگاهي به نتايج ساير مدعيان دارند تا با لغزش هركدام از مدعيان بيش از پيش به قهرماني نزديك شوند. در آستانه شروع مجدد ليگ برتر بعد از تعطيلات نوروز كه همواره براي تيم‌ها با چالش‌هايي همراه است با محمدرضا مهدي بازيكن اسبق تيم ملي و سرخابي‌هاي پايتخت و طلايي پوشان اصفهان در خصوص بازي‌هاي اين هفته گپ و گفتي ترتيب داديم كه در زير مي‌خوانيد‌.

 

بازي بين تراكتور و سپاهان چطور بود؟

اصلا بازي قشنگي نبود. از دو تا تيم ابرقدرت هم از لحاظ فني و مديريتي در ليگ انتظار بيشتري داشتيم. اين دو تيم بهترين‌هاي ليگ را دارند و كادر فني خارجي خوبي هم دارند بايد فوتبالي را ارايه دهند كه مخاطب از تماشاي آن لذت ببرد. چون سپاهان و تراكتور را دوست دارم و براي من مهم هستند براي همين انتقاد مي‌كنم. همانطور كه استقلال و پرسپوليس خانه من هستند و از اين تيم‌ها هم انتقاد مي‌كنم. اين تيم‌ها قرار است فوتبال ما را تغيير دهند الان شمس آذر را ببينيد يا مس رفسنجان با تغييراتي كه داشته چه فوتبال خوبي بازي مي‌كنند. ليگ را برگزار مي‌كنيم تا فوتبال ملي ما سطح بالاتري داشته باشند اما دو تا تيم مدعي مقابل آن همه تماشاگر كه بايد با افتخار بهترين فوتبال را ارايه بدهند زير توپ مي‌زدند. بايد در مقابل آن همه هوادار تمام توان خودشان را مي‌گذاشتند و تمام خواسته‌هاي مربي را با دقت در زمين پياده مي‌كردند چون خودم مقابل اين همه تماشاگر بازي كردم و جو را مي‌دانم. اما هر دو تيم زير توپ مي‌زدند و اين چه فوتبالي است؟

نظر شما درباره بازي استقلال با مس رفسنجان چيست؟

ديروز با منصوريان واليبال بازي مي‌كرديم و درباره جواد و استقلال و پرسپوليس و يحيي و همه حرف زديم. همه از اين دو تيم فقط قهرماني مي‌خواهند چون پرهوادارترين تيم هستند. حالا بازي زيبا هم انجام ندهند مهم نيست. جواد توانسته يك سيستم تدافعي را جا بيندازد و چشم به ضدحملات داشته باشند.اين حربه جالبي است و در صدر هستند. بايد ديد بضاعت جواد چيست؟ من چند بار سر تمرينات اين تيم رفتم .آيا جواد امكانات كامل دارد؟ مديريت استقلال خواسته‌هاي مربي و بازيكنان را برآورده كرده؟ همه اين اتفاقات بايد رقم بخورد تا جواد بتواند با دست باز بهترين تاكتيك‌ها را بگذارد.

شرايط مس با كادر فني جديد را چطور مي‌بينيد؟

با تغيير سيستم و مربي جوان خيلي خوب بودند و بايد به آنها تبريك گفت و محرم در اين چند هفته توانسته توانايي‌هاي خودش را ثابت كند. محرم فوتبالش هم خوب بود و‌ اميدوارم در مسير مربيگري هم‌موفق باشد. مطمئنا بازي زيبايي مي‌شود چون هردوتا تيم افكار جديد دارند و مربيان جواني دارند و بازي جذابي مي‌شود اما با توجه به شرايط استقلال شانس اين تيم براي برد بيشتر است.

با توجه به سبك تدافعي استقلال تماشاگران انتظار بازي زيبايي داشته باشند؟

بله. استقلال كامل دفاعي بازي نمي‌كند بلكه در زمان حمله بازيكنان هجومي زيادي روي دروازه حريف دارد. تيمي دفاعي بازي مي‌كند كه 10 بازيكن در خط حمله داشته باشد و يكي هم جلو! اما استقلال در ضدحملات با بيشترين بازيكنان كارش را انجام مي‌دهد. اين يك روش است كه در تيم‌هاي بزرگ هم شاهد آن هستيم.

درباره بازي پرسپوليس مقابل گل گهر چه نظري داريد؟

بعد از رفتن يحيي يكسري اتفاقات خوب براي اين تيم رخ داد و مسائل مالي و بازيكن براي تيم حل شد و كاش اين اتفاقات زمان يحيي رخ مي‌داد تا الان شاهد بوديد كه چه اتفاقات بهتري رخ مي‌داد اما در مجموع اوسمار هم خوب كار كرده و نفرات را منسجم كرده كه تمام اين دستاوردها براي يحيي گل محمدي است و تمام نفرات براي زمان يحيي هستند و اوسمار هم نفر يحيي است! در آن سمت گل گهر هم تيم خوبي است كه فوتبال خوبي را ارايه مي‌دهد و با داشتن مهره‌ها و كادرفني خوب توانسته تقريبا نتايج خوبي بگيرد اگر همين تيم را حفظ كنند سال‌هاي بعد تيم اول يا دوم جدول هستند.

اول قلبي بعد منطقي بگوييد كدام تيم قهرمان ليگ مي‌شود؟

من از ته دل دوست دارم كه سپاهان قهرمان شود اما در دو سال گذشته اين تيم دچار مسائل حاشيه‌اي شد كه فكر مي‌كنم كمترين تيمي مي‌توانست از اين شرايط سربلند بیرون بيايد اما سپاهان توانست. اما نگاه منطقي مي‌گويد اگر جواد را اذيت نكنند استقلال قهرمان مي‌شود.

چه كساني جواد را اذيت مي‌كنند؟

خودتان مي‌دانيد. او توانسته تيم را با اين بضاعت در صدر نگه دارد.

قبول داريد بعضي از هواداران استقلال هم از بازي دفاعي تيم‌شان راضي نيستند؟

درباره هوادار بگويم هوادار آنهايي هستند كه در گرما و سرما فقط تيمشان را تشويق مي‌كنند و هواداري كه انتقاد مي‌كند هوادار نيست! هوادار مثل پدر مي‌ماند كه با اشتباه فرزندش مقابل مهمان گوشش را نمي‌كشد! آن هواداري كه يحيي را پس از سه گانه با بطري مي‌زند اسمش هوادار نيست. آن يك نقشه يا پلن است و ما هم خيلي وقت است آن را كهنه كرديم و انداختيم زير بچه‌!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون