• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5743 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲ ارديبهشت

هر كسي كه تمكن مالي بيشتري دارد بايد ماليات بيشتري پرداخت كند

 آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد بر لزوم اخذ ماليات عادلانه اشاره كرد و گفت: از فرارهاي مالياتي بايستي جلوگيري شود. اين مرجع تقليد در ديدار رييس كل سازمان امور مالياتي كشور گفت: ماليات بايد عادلانه اخذ شود و هر كسي كه تمكن مالي بيشتري دارد بايد ماليات بيشتري پرداخت كند. او در ادامه با بيان اينكه از مشخصه‌هاي جامعه سالم اين است كه درآمد دولتش از ماليات تامين شود، افزود: اميدواريم ماليات هم عادلانه اخذ شود و هم به ماليات‌دهندگان تفهيم شود.  وي مسووليت سازمان مالياتي را سخت و مهم دانست و گفت: از سويي برخي به هر نحوي از پرداخت ماليات فرار مي‌كنند و از سويي سازمان مجبور به تأمين هزينه‌هاي جاري كشور با ماليات است، لذا بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه ماليات عادلانه ستانده شود. 
اين مرجع تقليد در ادامه، اقتصاد جامعه سالم را بر پايه ماليات عادلانه دانست و افزود: بايد مصارف ماليات تبيين شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجيه شوند.  وي گفت: دريافت ماليات مختص به زمان حال نيست؛ در زمان ائمه عليهم‌السلام غير از وجوهات شرعيه، ماليات هم اخذ مي‌شد.  آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به ضرورت دريافت ماليات جهت پيشبرد امور كشور گفت: دريافت ماليات بايد عادلانه و همراه با رضايت موديان باشد كه اين امر باعث جلب اعتماد آنان مي‌گردد.  هادي سبحانيان رييس‌كل سازمان امور مالياتي كشور نيز در ديدار با آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: تمركز سازمان امور مالياتي كشور در ماليات‌ستاني، پردرآمدها هستند. 
رييس كل سازمان امور مالياتي كشور افزود: اشراف نظام مالياتي بر داده‌هاي مالياتي بالاست و ماليات متكي بر داده‌هاي مالياتي مي‌باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون