• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5758 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

كميته انضباطي شلوغ‌تر از قوه قضاييه!

وسط اين همه شكايت كمي هم فوتبال بازي كنيد

همين الان توي گوگل سرچ كنيد شكايت در فوتبال و بعد در تنظيمات گوگل بازه زماني يك هفته اخير را انتخاب كنيد و نتايج را ببينيد! مطمئنا شما هم گيج مي‌شويد و باور نخواهيد كرد! اين حجم از شكايت و صدور حكم آن هم فقط در فاصله 7 روز. به نظر مي‌رسد كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اين روزها از قوه قضاييه هم شلوغ‌تر شده باشد.
همين ديروز سر مصاحبه يكي از بازيكنان رده سني سابق استقلال، مديرعامل پيشين اين باشگاه شكايتي را تنظيم كرد، سپاهان از باشگاه پرسپوليس و يك مجري پرسپوليسي شاكي است، پرسپوليس از بازيكن سپاهان شكايت كرده، سر بازي پرسپوليس و سپاهان و اظهارات زشت آن پيرمرد سپاهاني هم چندين شكايت به ثبت رسيده، پروند‌ه‌هاي شكايت‌هاي سرخابي‌ از هم كه هست. تيم‌هاي ديگر هم بيكار نبوده‌اند. 
طبق محاسبات كميته انضباطي فقط از طريق جريمه‌هايي كه بابت شكايت‌ها و تخلفات صورت گرفته وضع كرده در 17 روز بيش از 4.5 ميليارد تومان براي فدراسيون فوتبال درآمدزايي داشته است. حالا شما حساب كنيد چه شرايطي آنجا حاكم است كه به چنين رقمي رسيديم. نه اينكه در تمام دنيا، فوتبال بدون حاشيه باشد و همه‌ چيز گل و بلبل. نه اينكه در غرب و شرق عالم اركان قضايي فوتبال از سر بيكاري صبح تا شب مشغول تخمه شكستن و جوك گفتن هستند. نه! همه جاي دنيا درگيري هست و شكايت. همه كشورها درگير پرونده‌هاي زيادي در حوزه فوتبال هستند. مالي و اخلاقي و انضباطي و حتي جنسي! اما دست‌كم كشورهايي كه ما فوتبال‌شان را دنبال مي‌كنيم يك تفاوت قابل ملاحظه با فوتبال ما دارند: اينكه آنجا كنار اين حواشي چهار تا بازي باكيفيت‌ هم مي‌بينيم. آنجا اگر دعوا هست فوتبال هم هست. نه اينكه فقط درگيري و حاشيه باشد و خروجي فني صفر!
مي‌نويسيم صفر و فردا چهار تا مربي و بازيكن شاكي مي‌شوند كه چرا ما را زير سوال بردي! اشكالي ندارد! شاكي بشويد و بهتان بربخورد! اگر هم شك داريد برويد تمام بازي‌هاي مهم ليگ ايران، بازي‌هاي چهار تيم نخست ليگ با هم را ببينيد. استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراكتور. همين چهار تيم كه بيشترين هزينه را در ليگ انجام داده‌اند و الان هم چهار رده نخست را دراختيار دارند. ببينيد از اين 12 بازي رفت و برگشت بين دو تيم نيم ساعت فوتبال خوب بيرون مي‌آيد؟ به خدا درنمي‌آيد! اما در عوض برويد حواشي اين بازي‌ها را نگاه كنيد. پرونده‌هاي انضباطي كه بعد از اين بازي‌ها تشكيل شده را بشماريد! الي ماشاءالله است. 
ختم كلام اينكه دعوا كنيد، شكايت كنيد، تنبيه شويد و جريمه بپردازيد، اصلا هر كاري دل‌تان مي‌خواهد بكنيد ولي تو را به خدا اگر صلاح دانستيد كمي هم فوتبال نشان‌مان بدهيد. ممنون!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها