• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5762 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

زير پوست حوادث

قتل شهردار منطقه 5 شيراز

رضا مسعودي، شهردار منطقه ۵ شيراز توسط افراد ناشناس به قتل رسيد. روز يكشنبه ‌در صحن شوراي شهر شيراز اعلام شد كه يكي از مديران شهري شيراز به دست افراد ناشناس به قتل رسيده است. پس از اعلام خبر صحن شوراي شهر شيراز بلافاصله تعطيل شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده رضا مسعودي، شهردار منطقه پنج شيراز حوالي ساعت ۱۴ روز 23 ارديبهشت در منزل شخصي خود در خيابان شهيد آقايي توسط افرادي ناشناس به قتل رسيد. هنوز اطلاعات دقيقي از چگونگي قتل اين مدير شهري در دست نيست. گفتني است جلسه شوراي شهر شيراز پس از اعلام اين خبر تعطيل شد. مركز اطلاع‌رساني پليس فارس در خصوص درگذشت شهردار منطقه ۵ شيراز تاكيد كرد: «اين موضوع هم‌اكنون با حضور كارآگاهان پليس و مسوولان قضايي در دست بررسي است.» به دنبال انتشار خبري مبني بر درگذشت رضا مسعودي، شهردار منطقه ۵ شيراز در فضاي مجازي، مركز اطلاع‌رساني پليس فارس اعلام كرد: سردار رهام بخش‌حبيبي، فرمانده انتظامي فارس دستور پيگيري ويژه اين پرونده را اعلام كرده است. كارآگاهان پليس همراه با جمعي از قضات دادگستري در صحنه حضور پيدا كردند و موضوع در دست بررسي است و نتيجه متعاقبا اطلاع‌رساني خواهد شد. معاون دادستان و سرپرست دادسراي ويژه امور جنايي و جرايم امنيتي شيراز ضمن تاييد خبر قتل شهردار منطقه ۵ شيراز گفت: «بررسي‌هاي اوليه صحنه جرم، حكايت از درگيري دارد.» افشين محمدي‌دره‌شوري، ۲۳ ارديبهشت‌ماه با بيان اينكه معاينات ابتدايي جسد و صحنه جرم دلالت بر آن دارد كه وقوع حادثه يا جنايت، حوالي ساعات مياني روز حادثه رخ داده است، گفت: «بازپرس ويژه قتل و تيم تخصصي بررسي صحنه وقوع جرم پليس آگاهي استان فارس همچنان در حال انجام اقدامات اوليه هستند.» معاون دادستان و سرپرست دادسراي ويژه امور جنايي و جرايم امنيتي شيراز گفت: «افراد از هرگونه اظهارنظر غيركارشناسي كه مسير پرونده را تحت‌الشعاع قرار دهد، پرهيز كرده و اخبار را صرفا از مبادي رسمي پليس و دستگاه قضايي دنبال كنند.»


سرقت با لباس پليس در ايستگاه‌هاي مترو

رييس پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري مامور قلابي و كشف ادوات نظامي خبر داد. علي قاسم‌پور، رييس پليس پيشگيري پايتخت گفت: «در پي وقوع سرقت به شيوه غصب عنوان پليس در ايستگاه‌هاي مترو، دستگيري متهم در دستور كار پليس مترو قرار گرفت و با بررسي دوربين‌هاي محل سرقت مشخصات ظاهري متهم شناسايي و در اختيار تمامي گشت‌هاي محسوس و نامحسوس مستقر در ايستگاه‌هاي مترو قرار گرفت.» او با بيان اينكه ماموران متهم را در حين اخاذي از يكي از شهروندان شناسايي كردند، گفت: «متهم بلافاصله دستگير و در بازرسي اوليه از متهم تجهيزات نظامي، بي‌سيم دستي، كلاه نظامي، كارت شناسايي جعلي و مقداري دلار و وجه نقد از وي كشف شد.» قاسم‌پور با اشاره به شناسايي چند نفر از شكات گفت: «متهم به همراه اموال مكشوفه جهت كشف جرايم احتمالي به كلانتري ۱۰۴ عباس‌آباد منتقل شد و به جرم خود مبني بر غصب عنوان پليس و اخاذي از شهروندان به ۱۰ فقره سرقت به اين شيوه اعتراف كرد كه پرونده در اين خصوص تشكيل و به همراه متهم به مرجع قضايي معرفي شد.»


دستگيري متهم پس از دو سال

جانشين فرمانده انتظامي ايرانشهر از دستگيري قاتل شهروند ايرانشهري پس از ۲ سال زندگي مخفيانه توسط كارآگاهان پليس در اين شهرستان خبر داد. عليرضا دليري گفت: «با اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر قتل شهروندي در يكي از محلات شهرستان ايرانشهر، بلافاصله تيمي از كارآگاهان پليس آن شهرستان با حضور در صحنه جرم، بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.»  او گفت: «در بررسي‌هاي اوليه كارآگاهان پليس و طي تحقيقات ميداني در محل مشخص شد كه يك نفر با سلاح سرد، شهروندي را به قتل رسانده و قبل از حضور ماموران از صحنه جرم متواري شده است. با اشراف اطلاعاتي و اقدامات پليسي سرنخ‌هايي از قاتل فراري در يكي از روستاهاي همجوار ايرانشهر به دست آمده كه بلافاصله تيمي از كارآگاهان پليس به محل اختفاي اين قاتل فراري اعزام و متهم مورد نظر را شناسايي و تحقيقات تخصصي جهت دستگيري او آغاز شد.» جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: «با تلاش كارآگاهان پليس در عمليات پيچيده پليسي، قاتل پس از چند ماه فرار و زندگي مخفيانه دستگير شد و پس از مواجهه با ادله پليسي به بزه ارتكابي اعتراف و انگيزه خود را از قتل اختلافات شخصي بيان كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون