• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5794 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳ تير

کیلیان امباپه به زودی وارد این فهرست می‌شود!

مردان نقابدار فوتبال

بینی امباپه در دیدار فرانسه مقابل اتریش در یورو 2024 شکست، به این معنا که او ممکن است آخرین مرد نقابدار فوتبال شود.به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو، باید دید که آیا کیلیان امباپه می‌تواند در رقابت‌های یورو فرانسه بازی کند یا خیر. اگر قرار باشد امباپه در بازی‌های بعد فرانسه حضور داشته باشد، باید این کار را با پوشیدن ماسک انجام بدهد. قیافه او با ماسک ممکن است کمی خنده‌دار به نظر برسد، اما او از اولین فوتبالیستی که با چنین سبکی وارد زمین شد بسیار دور است. در ادامه نگاهی به فهرست معروف‌ترین بازیکنان نقابدا ر فوتبال می‌اندازیم.

1- پل گاسکويین

پل گاسکويین پس از ضربه خوردن به صورتش در بازی مقدماتی جام جهانی 1994 انگلیس مقابل نروژ در اسلو، مجبور شد بقیه بازی‌ها را با ماسک انجام بدهد. در واقع، گازا که در آن زمان برای لاتزیو بازی می‌کرد، مجبور شد تا پایان فصل 93/1992 این اکسسوری بی‌نظیر را بپوشد.

2- پتر چک

پتر چک، دروازه‌بان افسانه‌ای چلسی، پس از بازگشت از مصدومیت خطرناکی که در مقابل ردینگ در سال 2006 متحمل شد، با یک محافظ سر به سبک راگبی بازی می‌کرد. در سال 2011، او مجبور شد وسیله دیگری را اضافه کند: ماسکی شبیه به بتمن، پس از آسیب‌دیدگی صورت در جریان بازی مقابل بلکبرن روورز.

3- سون هیونگ مین

سون هیونگ مین هنگام بازی برای تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا کمی قبل از جام جهانی 2022 هنگام برخورد با چانسل امبمبا از مارسی، از ناحیه چشم و استخوان گونه مصدوم شد، اما کاپیتان کره‌جنوبی قرار نبود کاپیتانی کشورش را در بزرگ‌ترین تورنمنت از دست بدهد و در هر 4 بازی کره در قطر با ماسک حضور پیدا کرد.

4- هری کین

هری کین می‌توانست زمان بهتری برای شکستن بینی‌اش انتخاب کند، اما این اتفاق درست قبل از دربی شمال لندن تاتنهام مقابل آرسنال در اوایل سال 2016 رخ داد و اصلا تعجبی نداشت که هواداران توپچی‌ها او را به خاطر لباس جدیدش مورد تمسخر قرار بدهند. او پس از زدن گل برتری برای اسپرز در نیمه دوم در وایت هارت لین، ماسک را در جشن و شادی بعد از گل در آورد.

5- جان تری

بازیکنان چلسی به خصوص در بخش آسیب‌دیدگی صورت بدشانس بوده‌اند و جان تری کاپیتان نمادین آبی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نبود و مجبور شد در چند بازی در سال 2007 با ماسک بازی کند. تری در سومین دقیقه از رویارویی دربی غرب لندن با فولام، گونه‌اش شکست و همان‌طور که انتظار می‌رفت به شکلی جنگجویانه، بدون درمان تا رسیدن نیمه به بازی ادامه داد!

6- پائولو مالدینی

در سال 2003، پائولو مالدینی، کاپیتان اسطوره‌ای میلان موسوم به ال‌کاپیتانو، تبدیل به ایل ماسکراتو (نقابدار) شد. بینی مالدینی در میان گرمای دربی مقابل اینتر شکست. او مجبور شد چند هفته را در کنار زمین سپری کند، قبل از اینکه ستاره روسونری برای بازی میلان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آژاکس با ماسکی ظاهرا موقتی بازگردد.

7- مایکل بالاک

اسطوره آلمانی میشايیل بالاک در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 12/2011 در‌حالی که برای بایرلورکوزن به میدان رفت، با باشگاه سابق خود یعنی چلسی روبه‌رو شد، اما او آشناترین چهره برای هم‌تیمی‌های قدیمی آبی‌پوشانش نبود، زیرا مجبور بود با ماسکی نسبتا چروک به زمین برود.

8- رابرت لواندوفسکی

رابرت لواندوفسکی به عنوان یکی از مرگبارترین مهاجمان دوران مدرن، هرگز از گذاشتن سرش در جایی که ممکن است آسیب ببیند، نترسید. همین روحیه او باعث شد در سال 2015 استخوان گونه‌اش بشکند. به این ترتیب او مجبور شد برای دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان بایرن‌مونیخ با بارسلونا ماسک بپوشد. اتفاقی که برای او بسیار دردناک بود.

9- یوسکو گواردیول

یکی دیگر از مردهای نقابدار جام جهانی 2022، یوسکو گواردیول کروات بود. این اتفاق پس از درگیری ناگوار او با هم‌تیمی‌اش در RB لایپزیگ، ویلی اوربان، رقم خورد. اتفاقی که باعث شد او مجبور شود ظاهری دیگر به خود بگیرد، اما این تاثیری بر عملکرد او در این مسابقات نداشت، جایی که او در راهیابی کشورش به نیمه نهایی بازی‌ها فوق‌العاده کار کرد.

10- ویکتور اوسیمهن

ویکتور اوسیمهن به دلیل آسیب‌دیدگی ناحیه چشم که در اواخر سال 2021 هنگام بازی برای ناپولی متحمل شد، مجبور شد از ماسک استفاده کند و مهاجم نیجریه‌ای تا به امروز به بازی در آن ادامه داده است. نه به دلیل نیاز پزشکی، بلکه به این دلیل که باعث می‌شود در بیرون از زمین احساس امنیت بیشتری کند. به اندازه کافی منصفانه!

از ماسک‌های پزشکی تا مارو!

پیر امریک اوبامیانگ از آرسنال پس از گلزنی مقابل رن در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه امارات لندن، مارس 2019، با پوشیدن ماسکی از پلنگ سیاه ابرقهرمان مارول گل خود را جشن گرفت. این نشان می‌دهد همه ماسک‌ها از نظر پزشکی ضروری نیستند. برخی بازیکنان آنها را به خاطر سرگرمی محض روی صورت می‌کشند. فاکوندو ساوا گل‌های زیادی برای فولام به ثمر نرساند، اما وقتی این کار را انجام داد، با بیرون آوردن ماسک زورو از جوراب خود جشن می‌گرفت. یوناس گیترز، همکار آرژانتینی ساوا، موردعلاقه نیوکاسل، چند سال بعد از او پیشی گرفت، هر چند، همین کار را کرد اما با ماسک مرد عنکبوتی. پیر امریک اوبامیانگ با جعل شخصیت مرد عنکبوتی، بتمن و پلنگ سیاه جشن گل گرفته است، در‌حالی که رايول خیمنز با نقاب الهام گرفته از سین کارا هموطن مکزیکی‌اش که ستاره WWE است، ماسک مخصوص را بعد از گلزنی بر چهره می‌گذارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون