• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5842 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور

از پيام‌هاي خوانندگان

تبعات صدور یک حکم غیرمتعارف

در سال ۱۳۹۹ به منظور فعالیت تولیدی دو کارگاه مجاور از دو برادر در شهرستان فومن برای مدت 5 سال اجاره کردم. ضمن خرید ماشین‌آلات ابزار و مواد اولیه مصرفی هر دو کارگاه را به مرحله سوددهی رسانده بودم و جمعا برای ۸ نفر شغل ایجاد شده بود. موجر که با من قرارداد ۵ ساله اجاره امضا کرده بود از ادامه رابطه مالک و مستاجری اظهار پشیمانی کرد. شکایت کردم. اما دادسرا بدون انجام تحقیقات معمول محلی اقدام به صدور قرار منع تعقیب نمود! متاسفانه تجدید نظرخواهی از این دادنامه ها به نتیجه نرسید. حال بنده حتی نتوانسته‌ام اموال و سرمایه‌ای که در املاک مذکور داشتم را به دست بیاورم. سوال من از مسوولان قوه محترم قضاییه این است که آیا این آرا و دادنامه‌ها مطابق شرع و قانون صادر شده است؟

 

گلايه جمعي از اهالي مهرشهر به كيفيت نامناسب آسفالت كوچه‌ها و خيابان‌ها

در بسياري از محلات مهرشهر و به‌خصوص در محلات آق‌تپه (شهرك وليعصر) دوم غربي، كوچه ايثارگران و كوچه هاي اطراف آسفالت كوچه‌ها خراب است و يكدست و يكنواخت نيست. عوامل شهرداري خرابي آسفالت را به صورت تكه تكه ترميم مي‌كنند و لكه‌گيري‌ها هم يكدست و اصولی نيست و اين وضعيت آسفالت براي ماشين‌هاي عبوري در اين مناطق مشكلات فراواني ايجاد کرده است. بارها به شهرداري تلفن زده‌ايم و مشكل را مطرح كرده‌ايم و عوامل شهرداري هم قول داده‌اند براي بررسي و ترميم وضعيت بيايند اما نيامده‌اند و وضع آسفالت همچنان به شكل قبل است.

 

ضمن عرض ادب و احترام به استحضار می‌رسانم: زمانی که بخشنامه یا دستور‌العملی چه از ریاست محترم قوه قضاییه و یا ریاست دادگستری استان تهران و یا هر مقام صلاحیت‌دار دیگری صادر می‌شود اصلا به دست زندانیان نمی‌رسد. مانند بخشنامه 10/18421 سال 1402 و یا دستور‌العمل محاسبه تاخیر تأدیه به صورت سالیانه! حتی بعضی مواقع قضات و اجرای احکام محاکم از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند!
پس فایده تشکیل جلسات و تصویب این بخشنامه‌ها چیست؟ حداقل می‌توان از طریق مددکاری زندان اطلاع‌رسانی شود. سیدشمس‌الله حسینی

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون