• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5842 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ شهريور

بهروز سلطاني، پيشكسوت پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

پرسپوليسي‌هاي تراكتور مي‌خواهند بگويند ما شاخ هستيم!

با اين تورم اگر ورود يك دختر به استاديوم هم ممنوع شود پس چه تفريحي كند؟

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال پرسپوليس در هفته دوم از بازي‌هاي ليگ برتر در تبريز به مصاف تراكتور مي‌رود؛ جدالي حيثيتي كه با توجه به اينكه چند بازيكن پرسپوليسي در تراكتور بازي مي‌كنند بر جذابيت آن اضافه مي‌شود. سرخپوشان تهراني در بازي اول مقابل ذوب‌آهن متوقف شدند، اما تراكتور سه امتياز را از مس رفسنجان گرفت و حالا از يك طرف گاريدو نمي‌خواهد اين اختلاف امتياز با يكي از مدعيان بيشتر شود و در سمت مقابل اسكوچيچ خيلي دلش مي‌خواهد با كسب سه امتياز اين بازي در همان اول فصل راه خودش را جدا كند . بدون شك كار براي هر دو تيم سخت خواهد بود و در نهايت بايد صبر كنيم و ببينيم در تبريز چه اتفاقاتي رقم مي‌خورد. به بهانه اين بازي با بهروز سلطاني يكي از پيشكسوتان پرسپوليس در دهه شصت گفت‌وگو كرديم. در ادامه آنچه مي‌خوانيد، سلطااني در اين گفت‌وگو با انتقاد از ممنوعيت ورود زنان به استاديوم در اين بازي كه براي چندمين بار تكرار مي شود گفت در اين وضعيت تورم وقتي دختر ايراني از ساده‌ترين و ارزان‌ترين تفريح كه رفتن به استاديوم است محروم مي‌شود پس بايد چه كار كند؟

صحبت‌هاي سلطاني است كه به رشته تحرير درآورديم.

 

نظر شما در خصوص بازي پرسپوليس و تراكتور چيست؟

پرسپوليس با انگيزه خوبي به مصاف تراكتور مي‌رود. چند تا از بازيكنان كه در پرسپوليس بودند و حالا تراكتوري شدند، مي‌خواهند بگويند ما شاخ شديم و مي‌خواهيم شما را ببريم!

اما پرسپوليس مي‌تواند موفق شود و تراكتور هم هر قدر بازيكن بگيرد، نمي‌تواند به جايي برسد. ترابي كه فوتبالش تمام شده و بيرانوند هم. بنويسيد ۸۰ درصد برد با پرسپوليس است و ۲۰ درصد هم مساوي مي‌شود.

اما تراكتور باز هم بازيكن جذب كرده است و با وجود حمايت‌هاي تماشاگران پرشمارش فكر مي‌كنيد پرسپوليس كار راحتي دارد؟

پارسال سپاهان چقدر پول خرج كرد؟ چند تا بازيكن گرفت؟ نيمكت آنها هم خودش يك تيم بود، اما چندم شد؟ شايد شانس به يك تيمي رو بياورد، اما خرج كردن دليل بر موفقيت نيست. راز موفقيت پرسپوليس در اين چند سال كم بازيكن گرفتن بود. اسكلت و ستون تيمش را داشت و همديگر را مي‌شناختند، اما الان پرسپوليس هم كارش مشكل شده چرا؟ چون چند بازيكن اصلي‌اش جدا و ناچار شدند بازيكنان جديد جذب كنند. اين اتفاق از اجبار بود كه باز هم به تيم لطمه مي‌زند. درباره تراكتور اين را هم بگويم وضعيت آنها شبيه سپاهان پارسال است افزون بر اينكه ترابي يك «منم» دارد و بيرانوند هم مي‌گويد «منم» و آقاي x يا y همين‌طور. اما در پرسپوليس «منم» نداريم. با اين حال، تمام تيم‌ها در دو، سه بازي اول ماهيت خود را خواهند شناخت.‌

روي گل خورده پرسپوليس در بازي اول چقدر الكسيس مقصر بود؟

نه، او گل بدي نخورد. اكثر توپ‌هايي كه روي دروازه پرسپوليس مي‌آيد به همين شكل است. دروازه‌بانان وقتي دو يا سه تا توپ بگيرند گرم مي‌شوند، اما دروازه‌بان پرسپوليس ۹۰ دقيقه صبر مي‌كند تا دو تا توپ بيايد و به همين علت بدن سرد مي‌شود. چيزهايي در الكسيس ديدم كه به نظرم او گلر خوبي است. او خط‌هاي دروازه را مي‌شناسد. با اين حال او اگر دو تا گل بد بخورد، تمام است! اگر گلر عالي هم باشد همه نسبت به او بدبين مي‌شوند. مانده هنرش را در اين دو، سه بازي نشان دهد كه اگر موفق شود تا آخر خط را رفته است! از ديد من او گلر خوبي است.

الكسيس رقيب قدرتمندي ندارد، اين خوب است يا بد؟

روزنامه‌نگاران ورزشي بايد جلوي پاي‌شان لنگ انداخت، شما استاد هستيد! چون هميشه در ورزش هستيد و كاملا درست مي‌گوييد. از دروازه تا دفاع و تمام پست‌ها بازيكن در زمين بازي يك چشمش به روي نيمكت است تا اگر سوتي داد يا اشتباهي كرد، مي‌داند مربي تعويضش مي‌كند. هنر يك تيم اول از همه روي نيمكت است الان رفيعي گلر خوبي است، اما هنوز جوان است . او آينده خوبي دارد مثل گوهري كه هفته پيش با او شام خوردم و با او صحبت كردم در حال پخته شدن است! او بهترين كار را كرد، رفت آلومينيوم و حالا در استقلال خوزستان است . او با عملكرد خوبش قول مي‌دهم آخرش به پرسپوليس مي‌آيد. رفيعي هم همين‌طور او بايد از تيم برود، چون سكونشيني براي يك بازيكن خيلي بد است. از طرفي من كه بدانم هميشه فيكس هستم ديگر غمي ندارم و اين بي‌تفاوتي ممكن است ضربه بزند. پرسپوليس به فكر يك دروازه‌بان خوب ديگر باشد تا با رقابتي كه مي‌كنند به سود باشگاه كار كنند‌.

درباره جذب ميلاد محمدي و مذاكرات براي پرسپوليسي شدن ‌علي قلي‌زاده چه ‌نظري داريد؟

محمدي از عملكردش راضي نبودم در بازي‌هايي كه انجام داده، اما در پرسپوليس بعدها نشان مي‌دهد. فكر نمي‌كنم ‌هم جلوي تراكتور بتواند بازي كند، چون در حال انجام كارهايش است. قلي‌زاده هم حالا شده گل! همه او را مي‌خواهند! نمي‌دانم اين پول‌ها از كجا مي‌آيد با اين اقتصاد ما كه طرف نان ندارد بخورد! درباره قلي‌زاده هم اين را بگويم حالا تراكتور مي‌گويد من اينقدر بيشتر مي‌دهم. من اگر جاي قلي‌زاده بودم‌ در دو تيم محبوب كشور پرسپوليس يا استقلال بازي مي‌كردم. او در پرسپوليس مي‌تواند خيلي موفق باشد.

درباره عدم حضور تماشاگران زن در اين بازي چه صحبتي داريد؟

ما دهه شصت كه فوتبال بازي مي‌كرديم‌ خانم‌ها در استاديوم بودند. من خانم‌ خودم كه آن زمان نامزد بوديم همراه با برادرش و دوستانش مي‌آمدند و بازي‌هاي من را از نزديك‌ تماشا مي‌كردند. نمي‌دانم اين قضيه از كجا آب مي‌خورد و دولت بايد تكليفش را روشن كند يا آره يا نه! اگر آره است يك‌ جايگاهي باشد اينها كاري نمي‌كنند صداي تشويق بيشتر از جانب آنهاست. به دليل تورم بالا‌ ما كه تفريح ديگري نداريم.

الان تفريح يك دختر چيست؟ يك جوان بايد خودش را تخليه كند، در يك استاديوم با فريادش تيم ‌مورد ‌علاقه‌اش را تشويق مي‌كند.بعضي‌ها با خانواده‌هاشان مي‌آيند و فوتبال مي‌بينند. زماني كه خانم‌ها به استاديوم مي‌آيند بازيكنان خيلي بيشتر رعايت مي‌كنند، تماشاگران آقا هم خيلي رعايت مي‌كنند. بايد آقاي تاج برود وزارت ورزش تكليف ورود اين خانم‌ها را روشن كند! اينها جزيي از مملكت ما هستند و مساوي هستيم! شعار ما اين است كه بهشت زير پاي مادران است، اما مادران ما نمي‌توانند بيايند يك فوتبال نگاه كنند! اصلا به نفع ورزش ما هم هست. اين بچه‌ها بيايند انرژي خودشان را خالي كنند. ما يا جوان‌ها كه ديگر نظري به اينها نداريم الان هر جواني دوست دختر خودش را دارد!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون