• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5870 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر

افزايش تمايل مردم به خريد خانه‌هاي چند سال ‌ساخت

داود بيگي‌نژاد، نايب‌رييس اول اتحاديه مشاوران املاك تهران اظهار داشت: كاهش توان مالي افراد، كافي نبودن تسهيلات خريد مسكن و بالا بودن رقم اقساط تسهيلات از عواملي است كه باعث ركود در بازار مسكن شده و مردم به جاي خريد خانه نوساز به سمت خانه‌هاي قديمي روي آورده‌اند. 
به گزارش ميزان، داود بيگي‌نژاد، نايب‌رييس اول اتحاديه مشاوران املاك تهران در رابطه با وضعيت بازار مسكن گفت: بررسي آمار‌هاي مربوط به انعقاد قرارداد‌ها در معاملات مسكن حاكي از آن است كه ما در حال حاضر در ركود تورمي قرار داريم و تعداد قرارداد‌ها متناسب با نياز افراد جامعه نيست. 
وي در ادامه اظهار كرد: مردم به خريد ملك تمايل دارند، اما اين تمايل كافي نيست و بايد توانمندي افراد نيز اجازه خريد ملك به افراد را بدهد. 
به گفته بيگي‌نژاد در كنار دلايل اقتصادي، بلاتكليفي مشاوران املاك در ركود بازار مسكن تاثيرگذار بوده و متاسفانه بازار مسكن به سمت‌و‌سوي مناسبي حركت نكرده است. 
نايب‌رييس اول اتحاديه مشاوران املاك تهران با بيان اينكه تسهيلات مسكن براي تامين نياز خانوار كافي نيست، عنوان كرد: درحال حاضر بخش قابل توجهي از تسهيلات مسكني كه به عموم افراد جامعه پرداخت مي‌شود براي خريد اوراق و هزينه‌هاي ديگر كسر مي‌شود و در نهايت رقم اقساط اين تسهيلات نيز در توان اكثر افراد جامعه نيست. 
وي با تاكيد بر اينكه با تسهيلات پرداختي در بخش مسكن، نمي‌توان متراژ زيادي خريداري كرد، گفت: با اين تسهيلات نياز افراد جامعه مرتفع نمي‌شود؛ عملا افرادي كه مي‌خواهند ملكي تهيه كنند يا بايد از شرايط تهاتري يعني تبديل ملك كوچك به بزرگ استفاده كرده يا با آورده مناسب ملكي را تهيه كنند. 
بيگي‌نژاد با اشاره به اينكه مردم در مدت اخير با توجه به توانايي خود بيشتر به خريد آپارتمان‌هاي چند سال‌ ساخت تمايل پيدا كرده‌اند، افزود: اين تغيير رفتار از بررسي‌هاي معاملات مسكن در مناطق مختلف شهر تهران كاملا مشهود است.
نايب‌رييس اول اتحاديه مشاوران املاك تهران معتقد است كه افزايش تمايل افراد به آپارتمان‌هاي قديمي و دوري مردم از آپارتمان‌هاي نوساز باعث مي‌شود سرمايه‌اي در اختيار سازنده‌ها قرار نگيرد كه خطري براي ساخت‌وساز مسكن محسوب مي‌شود. 
در اين ميان اجاره‌نشين‌ها نيز شرايط سختي را سپري مي‌كنند و كاهش توان مالي، نه تنها خانه‌دارشدن را براي آنها به رويا تبديل كرده، بلكه هر سال با نزديك‌ شدن به موعد قراردادشان دغدغه يافتن مسكن با قيمت مناسب دارند. 
به گفته بيگي‌نژاد برخي خانوار‌هاي اجاره‌نشين در سال‌هاي اخير به ‌دليل كاهش توان مالي مجبور شدند به مناطق پايين‌تر شهر بروند يا با محدود كردن متراژ خانه، شرايط سكونت خود را فراهم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون