• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5882 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر

باز هم تعويق در برگزاري بازي‌هاي ليگ

نگاه ملي؟ پس آبروريزي ملي را كجاي دل‌مان بگذاريم؟

به گزارش «اعتماد»، بيست و چهار سال از عمر ليگ حرفه‌اي فوتبال در كشور ما مي‌گذرد و هر روز از سوء مديريت يا عدم توجه به زير ساختارها و هزار و يك داستان ديگر گفتيم و‌ نوشتيم اما تصميم‌گيرندگان در فوتبال لاك‌پشتي عمل مي‌كنند. البته اگر با نگاه منصفانه به اين موضوع بپردازيم مديراني هم بودند كه اشتباهات را خيلي زود پذيرفتند و تصحيح كردند اما شايد تعداد اين افراد به انگشتان يك دست هم نرسد.
روي ‌همين موضوع هم‌ كلي بحث‌ كرديم كه چرا مديران متخصص و سالم در فوتبال كم و كمتر مي‌شوند اما‌ پرداختن‌ به اين موضوع تكراري سوژه اين مطلب نيست. 
به تعويق انداختن بازي‌هاي ليگ يكي از معضلات هر فصل فوتبال كشور است كه هربار با عنواني جديد به‌ برنامه‌ريزي‌هاي از قبل نوشته شده يورش مي‌برد! يك بار‌ تعويق به دليل اردوي تيم ملي، يك بار تعويق به درخواست فلان باشگاه، يك بار تعويق به دليل آماده نبودن زيرساخت‌ها و... 
اين‌بار هم داستان تازه‌اي شكل‌گرفته و نمايندگان فوتبال ايران در آسيا درخواست تعويق بازي‌هاي‌خود را داده‌اند و سازمان ليگ هم با اين درخواست‌ها موافقت كرده است‌. مسوولان مي‌گويند به باشگاه‌ها نگاه ملي داريم و براي كمك به آنها با درخواست آنها موافقت مي‌كنيم اما سوال اينجاست: مگر در ليگ‌هاي مختلف دنيا كه صاحب اعتبار و جايگاهي در فوتبال هستند هر هفته بازي‌هاي‌شان به تعويق مي‌افتد؟ از آن گذشته مگر نمايندگان فوتبال ما يك پاي فينال مسابقات آسيايي هستند كه نياز به استراحت بيشتر داشته باشند؟ ليگ كه هنوز جا نيفتاده و بازي‌هاي جام حذفي هم كه شروع نشده پس اين ديگر چه نسخه‌اي است كه براي فوتبال باشگاهي ما مي‌پيچيد؟
شما كه دم از نگاه ملي مي‌زنيد چطور نگاهي به آبرو و اعتبار ملي ما نداريد كه با وجود هزينه‌هاي چند هزار ميلياردي سالانه در ليگ هنوز يك ورزشگاه درست و حسابي ندارد تا آبروي‌مان مقابل كشورهاي همسايه به تاراج نرود؟ نگاه ملي و كمك به باشگاه‌هايي كه در آسيا حضور دارند خوب است اما نه اينكه با هر بهانه‌اي بازي‌هاي ليگ را تعطيل كنيد.‌ چه بسا گاهي حضور در كوران مسابقات مي‌تواند به باشگاه‌ها كمك بيشتري هم كند و از طرفي به برنامه‌ريزي كه خودتان داشتيد هم بي‌احترامي نمي‌شود.
شايد بهتر باشد مسوولان فوتبال ما بازنگري در خصوص برخي تصميمات خود داشته باشند و با درك اين موضوع كه نگاه ملي فقط در تعويق مسابقات نيست فوتبال را به سمت حرفه‌اي به‌مفهوم واقعي پيش ببرند وگرنه مردم شعارهاي پوپوليستي را از بر هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون