مخالفت اتابك با تكرار يك اشتباه
همين پيش فروش محصولات بوده كه خودروساز جهت جذب نقدينگي پيش فروش كرده است و جريان نقدينگي را وارد چرخه تامين نكرده و در واقع پيشخريد متريال نشده است و پس از گذشت زمان در زمان ايفاي تعهدات و تحويل خودرو متريال را به قيمت روز تهيه كرده و اين در صورتي است كه پيشفروش به قيمت قبل بوده است كه اين امر خودروساز را وارد زيان ميكند و امروزه زيانهاي انباشته خودروسازان از همين فعل ناشي شده است كه پس از اصلاح اين روشهاي نادرست و نداشتن تعهدات به مشتري و وجود خودرو كافي جهت عرضه وافر در بورس كالا، ميتوان در اين خصوص تصميم مناسبتري را اتخاذ نمود. نتيجه؛ آنچه مسلم هست قيمتگذاري دستوري موجب اين چالش شده است و براي عبور از اين بحران (قيمتگذاري دستوري) نبايد اشتباه دومي صورت بگيرد، و عملا با عرضه خودرو در بورس نهتنها اشتباه اول و ساختار اصلاح نشده است بلكه روش جديدي را خلق كرديم، و اتفاقا هيچ الگوي مشابهي هم در دنيا ندارد و فاقد هرگونه معيار و استانداردي ميباشد و احتمال اينكه جهت پوشش اين اشتباه يك فرآيند تكميلي ديگر اضافه كنيم، وجود دارد. لذا براي عبور از بحران خودرو الگوبرداري از برندهاي معتبر دنيا امري ضروري است و با اضافه نمودن هرگونه فرآيند و اقدام بر اساس آزمون و خطا، اشتباهات فاحشتر و جبران آن يحتمل سختتر خواهد شد.
كارشناس حوزه خودرو