• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

بر اساس قانون پولي و بانكي كشور

مصاديق قاچاق ارز اعلام شد

 

گروه اقتصادي| قاچاق سازمان يافته جرمي است كه با برنامه‌ريزي و هدايت گروهي و تقسيم كار توسط يك گروه نسبتا منسجم متشكل از سه نفر يا بيشتر كه براي ارتكاب جرم قاچاق، تشكيل يا پس از تشكيل، هدف آن براي ارتكاب جرم قاچاق منحرف شده است، صورت مي‌گيرد. همچنين هرگونه فعاليت در حوزه صرافي فقط با كسب مجوز از بانك مركزي ميسر بوده و صرافي‌ها بايد از اين بانك مجوز فعاليت دريافت كنند.
بانك مركزي با اعلام اينكه مسوول ناظر بر بازار سكه و ارز فقط اين نهاد است، با هدف جلوگيري از تاثير اظهارنظر افراد غيرمرتبط درباره صرافي‌ها، بازار ارز و مسكوكات طلا، مصاديق قاچاق ارز و مجازات‌هاي تعيين شده را اعلام كرد.
براساس قانون پولي و بانكي كشور، تنظيم مقررات مربوط به معاملات ارزي و طلا، تعهد يا تضمين پرداخت‌هاي ارزي و صدور و ورود ارز و همچنين نظارت بر معاملات ارزي كشور از جمله وظايف و مسووليت‌هاي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به عنوان تنظيم‌كننده نظام پولي و اعتباري كشور است. همچنين بر اساس قانون برنامه پنجم و آيين نامه‌هاي قانون تنظيم بازار غيرمتشكل پولي، هرگونه فعاليت در حوزه صرافي فقط با كسب مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران ميسر بوده و صرافي‌ها بايد از اين بانك مجوز فعاليت دريافت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها