• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

علي اكبر صالحي:

رييس‌جمهور با شجاعت مسووليت مذاكره با امريكا را قبول كرد

علي‌اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي روز گذشته در سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني كشور با بيان اينكه همكاري‌هاي هسته‌اي ايران و روسيه در طول اين مدت نيم‌بند و در سطوح پايين بوده است، گفت: تقاضا از طرف كشورهاي خارجي براي همكاري هسته‌اي با ايران بسيار زياد است و امروز با يك كشور جديد براي همكاري گفت‌وگو خواهيم كرد. وي در اين مراسم در خصوص برخي مسائل منطقه‌اي و پرونده هسته‌اي سخناني گفت كه مهم‌ترين محورهاي آن به شرح زير است:
  ايران بهترين فرزندان خود را در اين راه از دست داد تا عزت و شكوه خود را حفظ كند و بتواند در مقابل شش قدرت جهاني كه بيش از 90درصد از فعاليت اقتصادي دنيا را در دست خود دارند ايستادگي كند.
     از تناقض‌هاي تاريخ اين است كه هر كشوري چاهي براي گرفتار كردن ايران كنده است، خودش در آن چاه افتاده است و امروز عربستان همين وضعيت را دارد.
    ما 37 سال رنج كشيديم، فراز و نشيب‌هاي زيادي را پشت سر گذاشتيم و البته اشتباهات زيادي را هم مرتكب شديم ولي چون نيت‌ها پاك بود و بستر حركت خدايي بود در مجموع برآيندي عالي به وجود آمد.
     امروز كشورهاي اطراف ما دچار آشفتگي و گيجي هستند؛ البته كه ما نمي‌خواهيم آنها چنين وضعيتي داشته باشند اما براي ما سوال است كه چرا به دنبال حق نمي‌روند. كشورهاي حوزه خليج فارس آنقدر در مورد ايران حرف‌هاي بي‌اعتبار زده‌اند كه حتي اربابان‌‌شان هم از آنها خسته شده‌اند. اينها حرف‌هايي است كه كشورهاي مذاكره‌كتنده حين مذاكرات به ما مي‌گفتند. اين كشورها چاره‎اي ندارند حتي سيل و زلزله و سونامي‌هاي رخ داده در جهان را نيز به گردن ايران مي‌اندازند.
    اگر رهبري در سال 90 اجازه مذاكره با امريكا در خصوص برنامه هسته‌اي را به ما نمي‌دادند شايد اكنون مساله هسته‌اي حل نشده بود.
     ابتداي شروع مذاكرات هيچ چيز مشخص نبود به همين دليل نياز بود تا يك نفر مسووليت اين موضوع را قبول كند و رييس‌جمهور با شجاعت اين مسووليت را قبول كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها