• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3478 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

خبر كوتاه

عصبانيت برانكو: چرا فقط درباره دايي از من مي‌پرسيد؟
ماجراي علي دايي و برانكو ايوانكوويچ و پيگيري آن از سوي خبرنگاران كم‌كم برانكو را عصباني كرده است. او در حاشيه پياده‌روي امروز در مجموعه انقلاب به خبرنگاراني كه در اين باره از او پرسيده‌اند گفت: «شما چرا فقط از علي دايي مي‌پرسيد و اين چند روزه سوال خبرنگاران شده است علي دايي؟ اين آقا اسطوره ايران است، آقاي گل جهان است اما درمورد افراد ديگر نيز سوال كنيد. چرا شما از علي پروين نمي‌پرسيد. ما در اين تيم بزرگ پيشكسوتان بزرگي داريم كه علي دايي، علي پروين دو نفر از آنها هستند.»

مشيري در هيات‌مديره اورتون
خريد بخش عمده‌اي از سهام باشگاه اورتون آن هم توسط يك ايراني خبري بود كه حسابي
سر و‌صدا كرد. يكي از نزديكان فرهاد مشيري در مورد جزييات اين خبر اظهار داشت: يك بنگاه اقتصادي چند مليتي به رياست فرهاد مشيري 40 درصد از سهام باشگاه ليگ برتري اورتون را خريده است. وي ادامه داد: با توجه به اينكه قسمت عمده‌اي از سهام توسط مشيري خريده شده به احتمال فراوان شاهد حضور مشيري در هيات‌مديره باشگاه خواهيم بود. وي افزود: البته اين سهامدار فقط در بخش اقتصادي و سرمايه‌گذاري فعاليت دارد و نقشي در مسائل فني و مديريتي نخواهد داشت.

ابراهيمي؛ نفر بعدي كه به ليگ ستارگان قطر مي‌رود
 اميد ابراهيمي هافبك دفاعي استقلال، از جمله بازيكناني است كه در تعطيلات نيم فصل با پيشنهادي از سوي يك باشگاه قطري روبه‌رو بود. اما او در نهايت ترجيح داد در جمع آبي‌ها بماند. پس از ماندن اميد در استقلال، خبرهايي رسيد كه نشان مي‌داد او در پايان فصل از استقلال مي‌رود و در ليگ قطر بازي مي‌كند. وقتي هواداران در روزهاي اخير در اين باره از اميد پرسيدند، او پاسخ داد: «خب من در نيم فصل از قطر پيشنهاد داشتم ولي دوست داشتم در استقلال بمانم. به خاطر همين به قطر نرفتم و پاسخ منفي دادم. هر چند از نظر مالي اين پيشنهاد برايم خوب بود ولي دوست نداشتم در چنين شرايطي استقلال را ترك كنم. » وقتي هواداران از اميد پرسيدند كه آيا قرار است در پايان فصل از جمع استقلالي‌ها جدا شود، گفت: «اين هم معلوم نيست. پيشنهاد هست. ولي مشخص نيست كه بروم يا نه.»

نامه ايران به AFC؛ ديديد ايران امن است؟
بعد از جوسازي كشور عربستان در خصوص عدم حضور تيم‌هاي اين كشور در ايران براي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، فدراسيون فوتبال هم اقدامات زيادي را انجام داد تا ديدار تيم‌هاي ايراني در كشور بي‌طرف برگزار نشود. فدراسيون فوتبال در آخرين تصميم خود قصد دارد امروز نامه‌اي را به دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كند و در اين نامه مجددا امنيت كشور ايران را گوشزد كند. علي كفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال با تاييد اين مطلب گفت: ما صحبت‌هايي را با دبيركل AFC داشتيم. قرار شد آنها گزارش ناظران ديدارهاي هفته اول ليگ قهرمانان آسيا را بگيرند، اما در مجموع از ميزباني ايران راضي بودند. ما امروز نامه‌اي را به AFC مي‌فرستيم و مجددا تاكيد مي‌كنيم كه ايران كشور امني است. گواه اين ادعا هم اين است كه تيم‌هاي قطري و اماراتي در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا هيچ مشكلي نداشته‌اند.

پيام تبريك رييس قبلي به رييس جديد فيفا
مسوول سابق فيفا به مدير جديد فدراسيون جهاني فوتبال تبريك گفت اما پيش‌بيني كرد شرايط سختي در انتظار جانشينش است. سپ بلاتر موفقيت جياني اينفانتينو را تبريك گفت. بلاتر كه تا روز جمعه رياست فيفا را برعهده داشت، به خاطر انتخاب هموطنش در مراسم انتخابات فدراسيون جهاني كه جمعه انجام گرفت، در يادداشتي براي روزنامه ژورنال‌دو دي‌مانش اظهارداشت: جياني عزيز، رييس من، ‌به تو تبريك مي‌گويم اما فراموش نكن كه كاري راحت در پيش نداري! از تو هميشه انتظار شگفتي خواهند داشت. وي ادامه داد: ابتدا آرامش خودت را حفظ كن!تو دو ماه فرصت داري كه بيايي و تصميمات را بگيري. بلاتر ۷۹ ساله كه با محروميت شش ساله مواجه شده، افزود: وقتي ساعت ۱۸ و يك دقيقه جمعه به عنوان رييس فيفا انتخاب شدي، باري از دوشم برداشته شد. اكنون مسووليت كمتري دارم. ضمن آنكه وقت بيشتري را براي زندگي دارم. تا چندي ديگر رييس نخواهم بود.

ناراحتي شيخ سلمان از خلف وعده عرب‌ها
رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا اعتراف كرد بعضي از كشورها در انتخابات رياست فيفا به وعده خود عمل نكردند. در انتخابات رياست فيفا اينفانتينو و شيخ سلمان بحريني رقابت تنگاتنگي داشتند و در نهايت اين اينفانتينو بود كه توانست بيشترين راي را به خود اختصاص دهد و به عنوان جانشين بلاتر انتخاب شود. شيخ سلمان در گفت‌وگويي تلويزيوني تاكيد كرد بعضي از كشورها به وعده خود عمل نكردند و هرچند قول داده بودند كه به او راي دهند اما اين كار را انجام ندادند. رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: بعضي از كشورها وعده دادند به من راي خواهند داد اما به آن عمل نكردند. همه ما عرب هستيم اما متاسفانه بعضي از كشورها به گزينه ديگري راي دادند. اميدوارم در آينده شرايط تغيير كند و موضع‌گيري شفاف‌تري از خود نشان دهيم. او ادامه داد: كاملا روشن بود بعضي از كشورها از تصميم خود صرف نظر كردند. به هر حال مهم اين است كه فيفا بحراني را كه در آن گرفتار شده بود پشت‌سر بگذارد و بايد همه ما از رييس جديد حمايت كنيم.

احتمال غيبت روني در يورو 2016
كاپيتان منچستر‌يونايتد با آسيب‌ديدگي مبهم مواجه شده و اين احتمال وجود دارد كه جام ملت‌هاي اروپا 2016 را از دست دهد. اميد نخست تيم ملي فوتبال انگليس براي گلزني در يورو 2016 وين روني است كه بازوبند كاپيتاني اين تيم را بر بازو مي‌بندد. روني عملكرد خوبي در فصل جاري نداشته است و افت اين بازيكن يكي از دلايل اصلي نتيجه نگرفتن شاگردان لوئيس فان خال در يونايتد بوده است. كاپيتان محبوب شياطين سرخ با آسيب‌ديدگي مبهمي مواجه شده است تا جايي كه روزنامه سان انگليس نوشت اين احتمال وجود دارد كه او رقابت‌هاي يورو 2016 را از دست دهد كه بدون شك اين بدترين خبر براي هواداران تيم ملي فوتبال انگليس و كادر فني اين باشگاه است. روني از ناحيه زانو آسيب ديده است و اين احتمال وجود دارد كه زير تيغ جراحان قرار گيرد كه در اين صورت بازگشت او به مستطيل سبز به طول مي‌انجامد. او فعلا به دو هفته استراحت نياز دارد و بعد از آن معلوم مي‌شود كه آيا بايد جراحي شود يا نه. منچستر يونايتد در حساس‌ترين بازي هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس بايد به مصاف آرسنال برود و در اين ديدار نمي‌تواند از روني استفاده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها