• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3563 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

اقدامات دولت يازدهم، از افزايش حقوق محيط‌باني تا تشكيل شعب تخصصي قضايي

محيط‌بانان، ‌محافظان محيط زيست كه در عرصه‌هاي طبيعي وظيفه حفاظت از گونه‌هاي گياهي و جانوري و جلوگيري از تعدي متخلفان به اين عرصه‌ها را دارند، ‌بيشترين در معرض خطرهاي اين حوزه محسوب مي‌شوند. معاون حقوقي پارلماني محيط زيست، ‌از اقداماتي گفته است كه در دولت يازدهم براي اين افراد درنظر گرفته شده، ‌اقداماتي از افزايش حقوق محيط‌باني تا تشكيل شعب تخصصي قضايي.
سيد محمد مجابي، ‌در اين خصوص از اقدامات سازمان حفاظت محيط زيست كه براي بهبود وضعيت محيط‌بانان در دولت يازدهم انجام شد به ايسنا خبر داد و با اشاره به همكاري 2600 محيط‌بان در كشور، گفت: در دولت يازدهم 550 محيط‌بان از قراردادي به پيماني تبديل وضعيت شدند و در عين حال سعي كرديم كه جايگاه استخدامي قابل قبولي پيدا كنند.  
وي با بيان اينكه اقدام بعدي در راستاي حمايت از محيط‌بانان، تدوين دستورالعمل يگان حفاظت محيط‌زيست است، اظهار كرد: براي اينكه بتوانيم از حمايت‌ها و معاضدت‌هاي دستگاه‌ها برخوردار باشيم بايد دستورالعملي به تصويب مي‌رسانديم كه در دولت يازدهم با رايزني‌هاي انجام شده با ستاد كل نيروهاي مسلح، دستورالعمل يگان حفاظت محيط زيست با امضاي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ابلاغ شد.
افزايش حقوق محيط‌بانان اقدام بعدي دولت يازدهم بود كه معاون پارلماني سازمان حفاظت محيط زيست به آن اشاره كرد و گفت: طي آن ميزان امتياز سختي كار محيط‌بانان بر اساس بند 3 ماده 68، 900 امتياز بود كه توانستيم با مساعدت، سقف سختي كار در قانون را كه 3000 امتياز است براي محيط‌بانان به تصويب هيات وزيران برسانيم كه تقريبا در عمده استان‌ها جز تعداد انگشت شماري، بحث سختي كار محيط‌بان‌ها اعمال شد و از امسال نيز بايد در تمامي استان‌ها اجرايي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون