• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

خبر كوتاه

به‌كارگيري معتادان بهبوديافته در درمان اعتياد رسمي شد
 ايرنا| محسن روشن پژوه؛ معاون پيشگيري و اعتياد سازمان بهزيستي كشور از به رسميت شناخته شدن همتايان (معتادان بهبود يافته) براي درمان معتادان در مراكز اقامتي ميان مدت خبرداد و گفت: «پيش‌تر هم برخي مراكز ترك اعتياد از معتادان بهبود يافته براي درمان استفاده مي‌كردند اما از اين به بعد، اين بهبوديافتگان يا همتايان با به رسمت شناخته شدن توسط بهزيستي و در كنار ساير مداخلات علمي به‌كار گرفته مي‌شوند. بهزيستي در برنامه‌هاي درمان، هم رويكرد همتا را به رسميت مي‌شناسد و هم مداخلات علمي و اثربخش و قصد حذف هيچ‌كدام از اين رويكردها يا حتي بزرگنمايي آنها را ندارد چون تجربه صرف از سوي همتايان، نمي‌تواند منتهي به مداخله موثر و درمان فرد بيمار شود بلكه اين تجربه بايد در كنار دانش تخصصي كمك‌كننده باشد.


هيچ مجوز انتقال آب بين‌حوضه‌اي صادر نشده است
ايرنا| سعيد متصدي معاون محيط‌زيست انساني در خصوص اخبار منتشر شده پيرامون موضوع انتقال آب از كارون و سرشاخه‌هاي كارون، گفت: متاسفانه در دولت گذشته برخي از مجوزها براي انتقال آب از سرشاخه‌هاي كارون صادر شده است اما از ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم تاكنون، هيچ مجوزي براي انتقال آب از كارون يا سرشاخه‌هاي كارون صادر نشده زيرا ما همچنان معتقديم كه انتقال آب بين‌حوضه‌اي از سرشاخه‌هاي كارون يا هر رودخانه‌اي ديگر در كشور جز براي مصرف شرب، توجيه ناپذير است. تا امروز نيازي براي صدور مجوز انتقال آب بين حوضه‌اي براي تامين آب شرب نيز نبوده است.


كاهش محسوس دماي هوا در كشور از جمعه
ايسنا| مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي ضمن اشاره به كاهش دما در كل كشور بيان كرد: شدت بارش‌ها در برخي مناطق كشور بيشتر است.  احد وظيفه در اين خصوص گفت: از روز جمعه تا يكشنبه در كل كشور كاهش محسوس دما خواهيم داشت، همچنين طي همين مدت به سبب وزش باد شديد در برخي نقاط جنوب شرق كشور پديده گردوخاك پيش بيني مي‌شود. طي روزهاي جمعه و شنبه وزش باد در نيمه شرقي كشور تشديد مي‌شود كه سبب كولاك برف در برخي نقاط شمال شرق و ارتفاعات شرقي كشور مي‌شود. سيستم بارشي تا ظهر روز شنبه در اغلب مناطق كشور فعال بوده و به تدريج از اواخر روز شنبه از مرزهاي شرقي كشور خارج مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون