• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

رييس سازمان مديريت بحران كشور:

آمادگي لازم براي برخورد با حوادث نداريم

ايسنا| ‌ديروز رييس سازمان مديريت بحران و معاون وزير كشور در اظهارنظري اعلام كرد كه در صورت وقوع زلزله در تهران، يك‌ميليون و 800 هزار نفر در روز اول حادثه جان خود را از دست خواهند داد.
اسماعيل نجار آمادگي 10 درصدي براي مقابله با زلزله و بلاياي طبيعي و غيرطبيعي را ناكافي دانست و اضافه كرد: بايد با مشاركت‌جويي مردم، تخصيص اعتبارات، بهبود ساخت‌وساز، جانمايي مناسب، مصالح مرغوب و همچنين استانداردسازي معابر، جلوي افزايش خسارات و كشته‌شدگان را بگيريم.
وي تشريح كرد: امروزه در بسياري از كشورهاي جهان، زلزله‌هاي هفت و هشت ريشتري حتي بدون يك كشته به پايان مي‌رسد و اين در حالي است كه زلزله‌هاي بم و رودبار، با درجه لرزش بسيار پايين‌تر، بيش از 30 هزار كشته برجاي گذاشتند.
نجار، با بيان اينكه ايران جزو 10 كشور بلاخيز جهان است، افزود: بايد به مردم آموزش‌هاي لازم داده شود و آنان را در مقابل حوادث مختلف بيمه كرد تا شاهد بحران در ابعاد مختلف نباشيم.
رييس سازمان مديريت بحران كشور با بيان اينكه تلفات انساني در حوادث محتمل است، يادآور شد: در تمام نقاط دنيا مساله تعيين هويت و صدور جواز دفن توسط پزشكي قانوني صورت مي‌گيرد همچنين در اكثر موارد مصدومان چنين حوادثي نيز توسط پزشكي قانوني بررسي و ميزان مصدوميت‌ آنها تعيين مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون