• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3856 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير

خبر كوتاه

اجراي فوق‌العاده نمايش «آناكارنينا»

نمايش «آناكارنينا» به نويسندگي و كارگرداني آرش عباسي، روز سه‌شنبه ۲۷ تيرماه با اجراي فوق‌العاده در ۳ اجراي ساعت 17:30 و 19:30 به صحنه مي‌رود. نمايش «آناكارنينا» با بازي معصومه رحماني و بهنام شرفي كه از ۳۰ خردادماه در سالن دكتر ناظر‌زاده كرماني اجراي عموم خود را آغاز كرده است طبق جدول زمان‌بندي‌شده روز سه‌شنبه ۲۷ تيرماه به اجراي خود در تماشاخانه ايرانشهر پايان مي‌دهد.

 

«پيشخدمت» از ۲ جشنواره بين‌المللي جايزه گرفت
انيميشن «پيشخدمت» به كارگرداني فرنوش عابدي برنده جايزه دوم بهترين انيميشن از جشنواره «بلك فيلم» سان‌فرانسيسكوي كاليفرنياي امريكا ٢٠١٧ شد. جشنواره «بلك فيلم» black film در شهر سان فرانسيسكو در ايالت كاليفرنياي امريكا برگزار مي‌شود. ماموريت اصلي جشنواره به نمايش گذاشتن سينماي سياه پوستان امريكا، فرهنگ آفريقايي و مجموعه‌اي متنوع از فيلم‌هايي است كه پيامي مثبت عرضه مي‌كنند و كليشه‌هاي منفي را از بين مي‌برند. هجدهمين دوره اين جشنواره ۱۵ تا ۱۸ ژوئن ۲۰۱۷ برابر با ۲۵ تا ۲۸ خردادماه برگزار شد. همچنين اين انيميشن موفق به دريافت جايزه از بخش فيلم‌هاي ترسناك جشنواره
Festival Internacional de Cine de Querétaro مكزيك شد. اين جشنواره از ۹ تا ۱۳ جولاي برابر با ۱۸ تا ۲۲ تير برگزار شد. مهر

 

«روبينسون كروزو» دوباره در تبريز به روي صحنه مي‌رود
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومي تئاتر شهر تبريز، اين نمايش براي آمادگي جهت حضور در فستيوال بين‌المللي كستنبورگ در كشور بوسني و هرزگوين به صورت محدود در تبريز روي صحنه مي‌رود. نمايش «روبينسون كروزو» از ۲۵ تير به مدت چهار روز هر روز ساعت 18:30 در سالن اصلي تئاتر شهر تبريز به اجرا درمي‌آيد. در اين نمايش روزهاي ۲۵ و ۲۶ تير سيروس مصطفي و رشاد معيني و ۲۷ و ۲۸ تير علي فتوحي و رشاد معيني بازي خواهند كرد. «روبينسون كروزو» پيش از اين در اكثر شهرهاي ايران و جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر و همچنين كشور تركيه و آلمان در شهرهاي آنكارا، كلن و مانهايم اجرا داشته و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده است.

 

نمايشگاه پوستر فيلمسازان ايراني در موزه سينما برپا شد
نمايشگاه پوستر آثار فيلمسازان نسل دوم سينماي ايران به منظور گسترش فرهنگ بصري مخاطب سينماي ايران در فضاي نمايشگاهي محيطي موزه سينماي ايران روي ديوار رفت. پوسترهاي موجود در اين نمايشگاه از مجموعه پوسترهاي سينمايي است كه كمتر ديده شده و اغلب متعلق به فيلم‌هاي دهه ۷۰ سينماي ايران است. در اين مجموعه نمايشگاهي، پوستر فيلم‌ها بر حسب سال نمايش در سينماها كنار هم چيده شده‌اند، به اين ترتيب كه پوستر فيلم «تعقيب سايه‌ها» به كارگرداني علي شاه‌حاتمي كه در سال۱۳۷۰ نمايش داده شده، نخستين پوستر از مجموعه آثار به نمايش درآمده در اين نمايشگاه است. احسان برآبادي، محمدعلي باطني، بهزاد خورشيدي، حيدررضايي، ابراهيم حقيقي، محمدعلي حدت، امير شيبان خاقاني از جمله طراحاني هستند كه به ترتيب از جهت كمي بيشترين طراحي پوستر فيلم‌هاي كارگردان‌هاي نسل دوم سينماي ايران را انجام داده‌اند. علاقه‌مندان به بازديد از نمايشگاه پوستر «گام دوم» مي‌توانند به نمايشگاه محيطي موزه سينماي ايران مراجعه و از اين نمايشگاه به صورت رايگان ديدن كنند.

 

تغيير زمان برگزاري جشنواره فيلم سبز
زمان برگزاري ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم سبز ايران به منظور برگزاري هرچه بهتر اين رويداد فرهنگي تغيير كرد. ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم سبز كه مقرر بود در تيرماه امسال برگزار شود با تصميم برگزار‌كنندگان ۱۸ تا ۲۴ شهريور برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام برگزاركنندگان اين جشنواره با توجه به مشاركت حداكثري استان‌هاي جنوبي كشور و افزايش دماي هوا در ماه‌هاي تير و مرداد در نهايت مقرر شد ششمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم سبز ايران به منظور برگزاري هرچه بهتر و حضور حداكثري علاقه‌مندان به حفظ محيط زيست در استان‌ها براي حضور در اين رويداد و تماشاي آثار رسيده به ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم سبز، شهريورماه امسال برگزار شود. پيش از اين ۳۱ تير تا ۶ مرداد براي برگزاري اين جشنواره انتخاب شده بود.
اين جشنواره به منظور ارتقاي فرهنگ و آگاهي‌رساني حفظ محيط زيست در تهران و همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون