• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3856 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير

پاسخ بنياد رودكي به محمد رحمانيان


در پي انتشار يادداشت محمد رحمانيان در صفحه 12 مورخ 23/4/1396 روزنامه اعتماد، روابط عمومي بنياد رودكي به اظهارات اين هنرمند پاسخ داد. در متن جوابيه بنياد آمده است: استاد محمد رحمانيان در تاريخ 23/4/1396 روزنامه اعتماد مطالبي عنوان فرموده‌اند كه با احترام به شأن وجايگاه رفيع استاد عزيز و به منظور تنوير افكار عمومي موارد زير در پاسخ به ياداشت مذكور عنوان مي‌شود.
1. آقاي رحمانيان از تابستان سال گذشته مذاكراتي را با بنياد رودكي جهت ساخت و اجراي نمايش صدام داشته‌اند كه با وجود مشكلات فني و زماني و مخالفت اهالي موسيقي و صرفا به جهت همراهي با توليد اثري ارزشي، قرارداد مربوط به آن در اسفند ماه 1395 منعقد و مقرر شد خارج از روال عادي و به جهت طولاني بودن نمايش در ماه‌هاي مرداد و شهريور 1396 ودر ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا شود.
2. در حالي كه تمرينات نمايش صدام با تامين مكان آن در تالار وحدت از خردادماه در حال انجام بود ناگهان و تنها 20 روز مانده به اجرا و بدون مكاتبه و هماهنگي قبلي و صرفا به صورت شفاهي، آقاي رحمانيان اعلام مي‌دارند كه مي‌خواهند نمايش متن «عاشقانه‌ها» را جايگزين نمايش صدام نمايند.
3. از آنجا كه برنامه‌هاي تالار وحدت يك سال قبل بسته مي‌شود و هر گونه تغيير در آن بايستي با هماهنگي قبلي صورت گيرد تاكنون هيچ مكاتبه رسمي از سوي آقاي رحمانيان مبني بر تقاضاي اجراي «عاشقانه‌ها» به بنياد رودكي واصل نشده است.
4. با وجود فقدان موضوع بند سوم وبه استناد مذاكره ايشان با معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ودر نظر داشتن احترام استاد با تغيير اجراي نمايش صدام به عاشقانه‌ها موافقت شفاهي صورت گرفت و عنوان شد كه اين نمايش نيز مانند همه نمايش‌هايي كه در تالار وحدت و راس ساعت 18 برگزار مي‌گردد، برگزار شود و حتي جهت همراهي با ايشان با شروع نمايش از 18:30 و پايان آن در ساعت 20:30 موافقت گرديد. چرا كه كاركنان تالار وحدت مجبور هستند سالن را براي اجراي بعدي كه موسيقي است آماده، نمايند.
5. برخلاف ادعاي مطرح شده مجموعه بنياد رودكي به هيچ عنوان مخالفتي با اجراي نمايش عاشقانه‌ها نداشته و ندارد واصولا مقام تشخيص محتواي برنامه در صلاحيت مركز ديگري هست كه از حوزه بنياد رودكي خارج است؛ لذا طرح اين موضوع قاعدتا هيچ مناسبتي نداشته و صرفا يك فضا‌سازي رسانه‌اي براي موضوعي كه وجود خارجي ندارد ارزيابي مي‌شود.
6. در پايان از استاد محمد رحمانيان خواهشمنديم مستندات خود را در خصوص نمايش عاشقانه‌ها كه با بنياد رودكي داشته‌اند در همين روزنامه ارايه فرمايند و قضاوت با خوانندگان عزيز باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون