• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

حسن يزداني با تانك روس مقابل امريكا

تكرار فينال جهاني پاريس در كاشان

چهارمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان در روزهاي ۱۶ و ۱۷ آذرماه سال جاري به ميزباني شهر كاشان برگزار مي‌شود. تيم بيمه رازي قهرمان دو دوره اين بازي‌ها، سال گذشته در ديدار نهايي اين رقابت‌ها كه در كشور اوكراين برگزار شد مقابل تيم تايتان مركوري امريكا كه با بهترين‌هاي خود پا به اين مسابقات گذاشته بود، شكست خورد و از رسيدن به سومين عنوان قهرماني بازماند. امسال نيز تيم تايتان مركوري امريكا قصد دارد با بهترين‌هاي خود به ايران بيايد تا اين‌بار جام قهرماني را در كشورمان بالاي سر ببرد كه همين امر باعث حساسيت بيش از پيش اين دوره از رقابت‌ها شده است. اما تيم بيمه رازي براي حضور هرچه قدرتمندتر در اين رقابت‌ها به دنبال جذب بهترين‌هاي جهان است تا مقابل نماينده امريكا كه مهم‌ترين رقيب ايران در اين مسابقات به حساب مي‌آيد با تمام توان حاضر شود. پس از منتفي شدن حضور جردن باروز، چهره شاخص كشتي امريكا و دارنده ۵ مدال طلاي جهان و المپيك در تيم بيمه رازي، مسوولان اين تيم باب مذاكره را با حسن يزداني، دارنده مدال طلاي جهان و المپيك و عبدالرشيد سعدالله‌يف ملقب به تانك روس باز كرده‌اند تا اين دو كشتي‌گير شاخص را به خدمت بگيرند.
در فينال وزن ۹۷ كيلوگرم رقابت‌هاي جهاني پاريس كه پنجم شهريور ماه گذشته برگزار شد، عبدالرشيد سعدالله‌يف دارنده دو مدال طلاي جهان و يك طلاي المپيك مقابل كايل اسنايدر امريكايي و دارنده مدال‌هاي طلاي المپيك و جهان در يك كشتي زيبا و نفسگير با نتيجه ۶ بر ۵ شكست خورد. با توجه به كري‌خواني اسنايدر براي رقباي خود در جام باشگاه‌هاي جهان در صورت حضور سعدالله‌يف در ايران بايد منتظر يك مبارزه تماشايي ميان اين دو چهره شاخص كشتي دنيا باشيم. غلامرضا محمدي، سرمربي تيم بيمه رازي با تاييد اين خبر اظهار كرد: با حسن يزداني مذاكرات اوليه را انجام داديم و به احتمال فراوان مشكلي براي جذب اين كشتي‌گير نداريم. يزداني سرمايه كشتي ايران محسوب مي‌شود و بايد براي جذب او با فدراسيون نيز هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيم. سرمربي تيم كشتي آزاد بيمه رازي درباره مذاكره با عبدالرشيد سعدالله‌يف روس و دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و المپيك نيز گفت: ما خيلي دوست داريم از رضا يزداني در وزن ۹۷ كيلوگرم در اين رقابت‌ها بهره ببريم اما با توجه به اينكه وي به علت جراحي به تازگي تمرينات كشتي را آغاز كرده احتمال اينكه بتواند به اين رقابت‌ها برسد كم است. البته ما قطعا از وجود رضا يزداني به عنوان سرمايه بزرگ كشتي ايران در كنار تيم به هر شكل ممكن بهره خواهيم برد چرا كه صرف حضور او كمك زيادي براي ما خواهد بود. قصد داريم سعدالله‌يف چهره شاخص كشتي روسيه را در اين وزن به خدمت بگيريم. به غير از او نيز يك كشتي‌گير شاخص و عنوان‌دار ديگر از روسيه را نيز جذب مي‌كنيم تا با بهترين تركيب ممكن در جام باشگاه‌هاي جهان براي كسب عنوان قهرماني به مصاف حريفان‌مان برويم.
محمدي با بيان اينكه بهترين‌هاي كشتي ايران براي حضور در جام باشگاه‌هاي جهان جذب اين تيم خواهند شد، گفت: كميل قاسمي قطعا براي ما در اين رقابت‌ها كشتي مي‌گيرد. علاوه بر اين ما در سنگين‌وزن محبي و صادق‌زاده را نيز در اختيار داريم. سيداحمد محمدي نيز به روزهاي اوج خود نزديك است و براي ما كشتي خواهد گرفت. حسين‌خاني، اسماعيل‌پور، احسان‌پور و... نيز براي ما كشتي خواهند گرفت. با تمام توان در جام باشگاه‌هاي جهان و مخصوصا مقابل نماينده قدرتمند امريكا قرار خواهيم گرفت تا جام قهرماني را در ايران بالاي سر ببريم.
وي درباره منتفي شدن جذب جردن باروز نيز خاطرنشان كرد: مذاكراتي را با اين كشتي‌گير شاخص امريكا انجام داديم اما در نهايت به توافق نرسيديم و از جذب او صرف‌نظر كرديم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون