• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

نگاهي به آمار و ارقام ليگ برتر واليبال مردان

سي و يكمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه‌هاي برتر ايران «جام شهيد محسن حججي» از ۱۶ مهرماه آغاز شده است و امروز چهارشنبه هفته سوم اين رقابت‌ها با شش ديدار در شهرهاي تهران (دو ديدار)، كاشان، ساري، تبريز و آمل پيگيري مي‌شود.
داده‌هاي آماري ثبت نام بازيكنان و كادر فني تيم‌هاي شركت‌كننده در ليگ برتر واليبال مردان نشان مي‌دهد كه ۲۹۱ بازيكن و مربي در آن شركت دارند.
در مجموع ۱۹۶ بازيكن در جام سي و يكم شركت دارند كه ۱۲۹ نفر آنان در رده سني بزرگسال هستند و ۶۷ بازيكن در سني اميد، جوانان و نوجوانان نيز در ليگ برتر حضور دارند.
بر اساس اين داده آماري 5/65 درصد بازيكنان ليگ برتر واليبال مردان در سال ۹۶ از رده سني بزرگسالان هستند، 5/12 درصد (۲۴ بازيكن) در رده سني اميد، 5/13 درصد (۲۶ بازيكن) در رده سني جوانان و ۱۷ بازيكن (5/8 درصد) در رده سني نوجوانان قرار دارند. همچنين بر اساس اين اطلاعات، ۹۵ نفر به عنوان سرپرست، سرمربي، مربي، كمك‌مربي، پزشك، بدنساز، آناليزور، فيزيوتراپ، ماساژور و تداركاتي در تيم‌هاي ليگ برتر مردان فعاليت دارند كه ميانگين تيمي آن حدود هشت نفر مي‌شود. در اين ميان تيم پيكان با ۱۲ نفر كادر فني بيشترين نفرات و رعد پدافند كاشان با پنج نفر كمترين نفرات كادر فني را داراست. سهم بازيكنان و مربي خارجي در ليگ برتر مردان ايران در سال ۹۶ شش نفر برابر با دو درصد كل بازيكنان و اعضاي كادر فني است كه شامل چهار بازيكن و دو سرمربي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون