• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

قرعه‌كشي پلي‌آف جام‌جهاني در اروپا انجام شد

جدال سخت سوئد با ايتاليا

ديروز مراسم قرعه‌كشي اين بازي‌ها در زوريخ سوييس برگزار شد و تيم‌هايي كه هنوز براي رسيدن به روسيه شانس دارند، رقباي‌شان را شناختند. سخت‌ترين بازي را شايد سوئد در پيش داشته باشد كه بايد با ايتاليا روبه‌رو شود. كرواسي اما با قرعه بهتري روبه رو شده و بايد به مصاف يونان برود. ايرلند شمالي هم با سوييس بازي دارد و ايرلند جنوبي يا جمهوري ايرلند بايد به مصاف دانمارك برود. تا به امروز 23 تيم از 32 تيم نهايي جام‌جهاني روسيه مشخص شده‌اند و هنوز 4 سهميه ديگر از اروپا باقي‌مانده كه تكليفش در آبان‌ماه مشخص مي‌شود. ديدارهاي رفت قرار است 18 و 20 آبان انجام شود و هفته بعدش يعني 21 و 23 آبان هم ديدارهاي برگشت انجام مي‌شود.
ايتاليا – سوئد؛ بازي مرگ!
ايتاليا تنها تيم اين مرحله است كه سابقه قهرماني در جام جهاني را دارد؛ تيمي هميشه مدعي كه اين روزها با ونتورا حال و روز خوبي ندارد. ايتاليا آخرين بار 20 سال قبل در چنين مرحله‌اي حضور داشت. آنها در سال 97 در بازي‌هاي انتخابي جام‌جهاني 98 فرانسه در گروه دوم مسابقات قرار داشتند؛ جايي كه انگليس اول شد و ايتاليا اجبارا رفت به پلي‌آف. قرعه آنها بازي با روسيه بود. در بازي رفت و در سرماي كشنده موسكو، پاليوكا در دقيقه 30 مسابقه مصدوم شد تا چزاره مالديني، سرمربي وقت آتزوري يك جوان 19 ساله را به ميدان بفرستد. جواني به نام جينالوييجي بوفون كه نخستين بازي ملي‌اش را تجربه مي‌كرد. حالا بيست سال بعد از آن سال‌ها ايتاليا بايد دوباره در پلي‌آف به ميدان برود و اين‌بار با تيم آماده سوئد روبه‌رو شود؛ بازي‌اي كه مي‌تواند آخرين تجربه بوفون در بازي‌هاي انتخابي جام‌جهاني باشد. بازي با ايتاليا قطعا براي سوئد آسان نخواهد بود. يان اندرسون، سرمربي سوئد ديروز درباره قرعه تيمش حرف‌هاي جالبي زد: «ايتاليا تاريخ درخشاني دارد. همراه با بازيكناني تكنيكي كه سابقه قهرماني در جام‌جهاني هم دارند. با اين همه ما براي آنها آماده خواهيم شد.»با اين همه مشخص بود خيلي از قرعه تيمش راضي نيست. اين ماجرا را در صحبت ديگر مربيان هم مي‌شد فهميد. مارتين اونيل، سرمربي ايرلند جنوبي ديروز بعد از اينكه مشخص شد بايد با دانمارك رو به رو شود به اسكاي گفت: «خوشحالم كه به ايتاليا نخورديم. هيچكس دوست نداشت با آتزوري روبه رو شود.»
شب سخت براي سوييس؟
ايرلند شمالي يكي از تيم‌هاي كمترشناخته شده اين دوره از مسابقات است. تيمي قابل احترام كه شايد خيلي‌ها جدي‌اش نگيرند. آنها درحالي كه ولز و اسكاتلند از دور رقابت‌ها كنار رفتند هنوز براي حضور در روسيه شانس دارند و همين دستمايه طنز در بريتانيا بين كشورهاي مختلف شده. ديروز مايكل اونيل، سرمربي اين تيم درباره قرعه‌شان گفت: «ما مي‌دانيم با چه تيم سرسختي روبه‌رو شديم. بازي با سوييس بسيار سخت خواهد بود چرا كه اين تيم در دور گروهي عملكرد فوق‌العاده‌اي داشت؛ 9 برد و فقط يك شكست. » اونيل البته از تيم خودش هم تعريف كرد: «ما در 4 سال گذشته فقط يك‌بار در بلفاست باخته‌ايم. كه آن هم به تيم قدرتمند آلمان بود. درنتيجه شب سختي را در خانه خودمان براي سوييس رقم مي‌زنيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون