• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4070 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

اخبار بنگاه‌ها

توليد گريد PE100مشكي با كاتاليست جديد

مديرعامل پتروشيمي جم گفت: واحد HDPE شركت در سال 96 با رفع انحصار و محدوديت‌هاي شركت بازل در تامين كاتاليست THS موفق شد محصول استراتژيك PE100 با كيفيت جهاني توليد و به بازار عرضه كنند. سيدحسين ميرافضلي در جمع مديران شركت با اشاره به رويكرد و استراتژي جديد شركت جهت بالابردن ظرفيت اسمي واحد‌هاي مجتمع خاطرنشان كرد: از اقدامات مهم صورت گرفته در سال 96 واحد HDPE رفع انحصار و محدوديت‌هاي شركت بازل در تامين كاتاليست THS براي توليد گريد استراتژيك PE100 مورد نياز صنايع لوله‌سازي كشور در سال 96 بود كه اين كاتاليست از ساير منابع آسيايي و تست عملياتي و كيفي محصول انجام شده و در ابتداي سال 97 به بازار عرضه مي‌شود. او با تاكيد بر برنامه‌هاي استراتژيك اين شركت جهت بالا بردن ظرفيت اسمي واحد‌ها اظهار داشت: شركت پتروشيمي جم طي revamping و افزايش ظرفيت واحد‌هاي خود مذاكره با شركت‌هاي صاحب‌نام در برنامه سال 97 را قرار داده است.

 

دستاوردهاي همراه اول در نمايشگاه كيش

همراه اول با ارايه آخرين دستاوردهاي خدمات سازماني و شهر هوشمند، در اولين نمايشگاه بين‌المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات جزيره كيش (كيتكس) حضور دارد. اولين نمايشگاه بين‌المللي فناوري اطلاعات و ارتباطات جزيره كيش (كيتكس)، در سه حوزه «شهر هوشمند»، «اينترنت اشيا» و «هنرهاي رسانه اي» از ۳ تا ۶ ارديبهشت ماه با حمايت همراه اول در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جزيره كيش برگزار مي‌شود. همراه اول در اين نمايشگاه جديدترين محصولات و خدمات سازماني و راهكارهاي هوشمندسازي و اينترنت اشيا را در غرفه خود ارايه مي‌كند. علاوه بر اين درحوزه هوشمندسازي و ‌اينترنت اشيا با ارايه آخرين دستاوردهاي خود در زمينه هوشمندسازي شبكه انرژي (آب و برق و گاز)، مديريت هوشمند ناوگان حمل و نقل، نمايش شهر هوشمند از طريق واقعيت افزوده در نمايشگاه حضور دارد. همچنين سرويس شماره مجازي، خط ويژه سازماني، چتر ديتاي سازماني، بسته‌هاي اشتراكي و اختصاصي ديتا، شبكه خصوصي مجازي موبايل، شبكه اختصاصي امن همراه و معرفي سامانه‌هاي فروش و خدمات همراه سازماني از جمله خدمات و محصولات سازماني ارايه شده همراه اول در اين نمايشگاه است. از اهداف اين نمايشگاه مي‌توان به تكميل زنجيره‌ علم، فناوري، تكنولوژي توليد محصول، تجاري‌سازي، ورود به بازار جهاني به منظور ثروت آفريني و بستر‌سازي جهت ايجاد كسب و كارهاي مبتني بر فناوري‌هاي نوين و پشتيباني از گروه‌هاي استارت‌آپي اشاره كرد. برگزاري سمينارها، همايش‌ها و‌ كارگاه‌هاي تخصصي و مسابقات بازي‌هاي رايانه‌اي، راه‌اندازي كارآفريني (استارت‌آپ) و فن بازار و استارت‌آپ دمو از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه است.

 

بازدهي 4 برابري فولاد مباركه از ميانگين بازار سرمايه

همزمان با رشد سودآوري فولاد مباركه در سال ۱۳۹۶ سهام اين شركت نيز با استقبال بالاي سهامداران در بورس مواجه شد؛ به گونه‌اي كه از قيمت ثبت شده در ابتداي سال ۹۶ به رقم ۲۸۷۷ ريال در پايان سال دست يافت و ۱۰۴ درصد بازده قيمت به ثبت رسيد كه با توجه به تقسيم ۱۰۰ ريال سود جمعا ۱۱۱ درصد بازده براي سهامداران شركت به ارمغان آورد. اين در حالي است كه بازده بورس در اين سال ۲۵ درصد بوده است؛ به عبارت ديگر، فولاد مباركه بيش از ۴ برابر ميانگين بازار بازدهي داشته است. اميرحسين نادري، معاون اقتصادي و مالي فولاد مباركه به آخرين وضعيت پروژه‌هاي شركت، چشم‌انداز توليد و فروش و وضعيت سودآوري شركت در سال جاري اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته، فولاد مباركه با توجه به رشد قابل توجه سودآوري و بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه، ازجمله طرح توسعه فولادسبا، گندله‌سازي سنگان و افزايش توليد كلاف و تختال به رقم سود بالاتر از ۵هزار ميليارد تومان دست يافت كه از زمان راه‌اندازي تاكنون، بالاترين رقم سود بوده است. در سال گذشته، سهام شركت با ميانگين ۶۱ ميليارد ريال ارزش روزانه معاملات، رتبه اول را در بين شركت‌هاي بورس به خود اختصاص داد؛ ضمن اينكه نماد شركت ۲۳۴ روز كاري باز بود كه نشان از نقدشوندگي و سهولت در خريدوفروش سهام دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون