• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4076 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

رايزني حضرتي با مقامات قضايي

انتشار خبري مبني بر بازداشت مدير مسوول روزنامه شرق، با واكنش و اقداماتي از سوي الياس حضرتي همراه بود. مديرمسوول روزنامه اعتماد ضمن ابراز تاسف از بازداشت مديرمسوول روزنامه شرق، تاكيد كرد: همچنين طي تماسي با انجمن مديران مسوول روزنامه‌هاي غيردولتي خواستار برگزاري جلسه اضطراري براي بررسي و پيگيري اين موضوع شدم؛ همچنين از طريق هيات رييسه مجلس، جهت حل و فصل اين موضوع و آزادي آقاي رحمانيان اقدام خواهم كرد. الياس حضرتي به «اعتماد آنلاين» گفت: با اطلاع از خبر بازداشت آقاي رحمانيان، مديرمسوول محترم روزنامه شرق، خيلي متاسف و متاثر شدم كه شخصيت وزين، آرام، قانونمند و با تفكر معتدل بازداشت شده است. حضرتي اظهار داشت: آقاي رحمانيان روزنامه‌نگاري است كه سال‌هاي سال امتحانش را در روزنامه شرق پس داده و روزنامه‌‌اي با آن مشخصات را منتشر كرده است.

وي همچنين تاكيد كرد: براي خودم، جامعه مطبوعاتي و همه دستاندركاران اين حوزه به خاطر اتفاق رخ‌داده و بازداشت آقاي رحمانيان متاسفم. مديرمسوول روزنامه اعتماد با تاكيد بر تلاش براي آزادي رحمانيان، اظهار داشت: به عنوان يك روزنامه‌نگار با چند تن از مقامات قضايي رايزني‌هايي را انجام دادم. همچنين طي تماسي با انجمن مديران مسوول روزنامه‌هاي غيردولتي خواستار برگزاري جلسه اضطراري براي بررسي و پيگيري اين موضوع شدم. نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين تاكيد كرد: درصدد هستم از طريق هيات رييسه مجلس، جهت حل و فصل اين موضوع و آزادي آقاي رحمانيان اقدام كنم. وي افزود: همچنين توسط يكي از مديران محترم روزنامه سندي در مشهد در حال تدارك است كه به عنوان وثيقه به دادسراي مشهد تحويل دهند تا آزادي آقاي رحمانيان زودتر صورت پذيرد.

 

توان دفاعي كشور قابل مذاكره نيست

الياس حضرتي، نماينده مردم تهران همچنين در گفت و گويي ديگر با توجه به فرارسيدن زمان تمديد لغو تحريم‌ها و با وجود طرح گمانه‌اي مبني بر خروج امريكا از برجام واكنش نشان داده و تصريح كرد: خروج امريكا از برجام بسيار بهتر است زيرا اين حالت بلاتكليفي و بين زمين و آسمان ماندن براي ما خسارت بيشتري دارد. وي با بيان اينكه برجام آش خيلي دهن‌سوزي براي ما نبود، افزود: ما در برجام بعضي چيز‌ها را از دست داده و برخي ديگر را به دست آورديم و با توجه به آنكه بسياري از تعهدات طرف غربي عملي نشده، مي‌توان اذعان كرد كه داده‌هاي ما بسيار بيشتر بوده است.

نماينده مردم تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: براين اساس از خروج برجام توسط ترامپ بدمان نمي‌آيد و از آن استقبال هم مي‌كنيم و هر زمان امريكا مي‌خواهد از برجام خارج شود، قطعا ما داوطلب خروج از برجام نخواهيم بود اما اگر آنها خارج شوند تكليف ماهم مشخص مي‌شود.

حضرتي همچنين با تاكيد براينكه در بحث برجام و منطقه براي ما موضوع منافع ملي اهميت دارد، گفت: منافع ملي ما ايجاب كرد درباره برجام پاي ميز مذاكره بنشينيم. وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به تمام مسووليت‌هاي خود در بحث برجام كاملا پايبند بوده و گزارشات آژانس و دبيركل سازمان ملل و شوراي امنيت اين موضوع را گواه مي‎دهند و در مقابل ما براي چندمين بار در دنيا نشان داديم كه امريكايي‌ها قابل اعتماد نيستند. عضو هيات رييسه فراكسيون اميد در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به اينكه مهم‌ترين دستاورد برجام در حقيقت ارايه يك تصوير از بدعهدي امريكايي‌ها بود، ادامه داد: تمام اروپايي‌ها، سياستمداران و صاحب‌نظران در سطح دنيا بار ديگر به بدعهدي امريكا نسبت به يك قرارداد بين‌المللي چند جانبه اذعان كردند. وي اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران زخم‌هاي بسياري از جنايت‌هاي امريكاي قبل و بعد از انقلاب اسلامي ديده است و از سال ۳۲ تاكنون استراتژي امريكايي‌ها هميشه براندازي بوده و اكنون هم آنها آشكارتر و بي‌حيا‌تر اين سخنان را اعلام مي‌كنند. حضرتي گفت: اين موضوع در مباحث آينده ما حتما مدنظر قرار خواهد گرفت و در تصميم‌گيري‌هاي كشورمان بي‌تاثير نخواهد بود. عضو هيات رييسه فراكسيون اميد با اشاره به برخي مباحث درباره انجام برجام موشكي از سوي اروپايي‌ها اذعان كرد: ما درباره منافع ملي‌ و توان دفاعي‌مان با كسي مذاكره نمي‌كنيم زيرا خط قرمز ما است و اين موضوع را بار‌ها مقام معظم رهبري، رييس‌جمهور و ديگر مسوولان و حتي ملت ايران مورد تاكيد قرار داده‌اند. نماينده مردم تهران ادامه داد: ما در زمان جنگ ۸ساله با منت از قذافي يك موشك دريافت و بعد به ترتيب از هرگوشه و كناري براي خود موشك تهيه مي‌كرديم تا بتوانيم با عراق بجنگيم. وي تصريح كرد: اكنون توانسته‌ايم با تكيه بر توان داخلي به توليد انبوه برسيم و حتي افسر عربستاني چندي پيش اعلام كرد كه ما موشك مي‌خريم، اما ايران توليد مي‌كند و به دانش فني اين كار رسيده است. حضرتي با بيان اينكه بايد از اين ابزار به نحو احسن براي ايجاد يك امنيت پايدار براي كشورمان استفاده كنيم، اظهار كرد: در زمينه توان دفاعي و موشكي با كسي تعارف نداريم و به هيچ عنوان قابل مذاكره هم نيست. عضو هيات‌رييسه فراكسيون اميد تاكيد كرد: اروپايي‌ها هم اگر صادق هستند بر سر همين برجام در مقابل امريكايي‌ها قرار بگيرند و بر عهد خود باقي بمانند زيرا برجام تنها موضوع امريكا نيست و به اروپا هم مرتبط است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون