• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4088 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

رييس دستگاه قضا:

مسوولان مربوطه تلاش كردند اما امريكا بدعهدي كرد

آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي در مورد اقدام به خروج از برجام از سوي امريكا گفت: «گرچه اين اقدام با شايعات و تبليغات قبلي قابل پيش‌بيني بود اما يك تجربه تاريخي مهم بر تجربيات چهل‌ساله ملت بزرگ ايران كه همواره مورد تعدي و ظلم امريكا بوده است، افزود.»

آملي لاريجاني ادامه داد: « تحريم‌ها، جنگ تحميلي كه وجهه‌اي از جنايات امريكا بود و همچنين اقدامات امريكا پس از جنگ براي مردم ما كاملا آشناست اما اقدام اخير تجربه بزرگي بود كه نشان داد امريكايي‌ها غيرقابل اعتماد، غدار و عهدشكن هستند.»

رييس قوه قضاييه با اشاره به تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري مبني بر غيرقابل اعتماد بودن امريكا در جلسات گوناگون، بيان كرد: «مسوولان مربوطه تلاش كردند اما به هرحال امريكا نشان داد كه اهل وفاي به عهد نيست و هرگونه كه منافعش اقتضا كند عمل مي‌كند و در اين مسير از جنگ و كشتار نيز ابايي ندارد.»

رييس قوه قضاييه گفت: «امريكا در دنيا جنگ‌هاي بسياري به راه انداخته و انسان‌هاي زيادي را به خاك و خون كشيده است. رييس‌جمهور امريكا كه فردي كاسبكار و به اصطلاح خودشان شومن است امروز صراحتا مي‌گويد كشورهاي عربي را بايد بدوشيم و تعابير آنان نشان مي‌دهد كه هيچ اهميتي براي جان انسان‌ها قائل نيستند.»

آملي لاريجاني افزود: «ما در مقابله با اين دولت و چنين دولت‌هايي بايد به فكر خود باشيم. مردم ما همواره در صحنه حضور داشته‌اند و با رهبري‌هاي داهيانه امام راحل و مقام معظم رهبري در همه جا فرياد مرگ بر امريكا و مرگ بر اسراييل سر داده‌اند.»

وي گفت: «حضرت امام (قدس‌الله نفسه‌الزكيه) مي‌فرمودند كه انشاي مرگ بر امريكا، امريكا را به ورطه مرگ مي‌اندازد. مسوولان بايد تلاش كنند كه اين حضور هميشگي مردم به اقتدار داخلي ضميمه شود.»

 

شگرد امريكا و اروپا، القاي دوگانگي ميان مردم و مسوولان

رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: «امريكا امروز آشكارا براي فروپاشي نظام جمهوري اسلامي تلاش مي‌كند. در مقابل آنها بايد بصير و هوشيار باشيم. شگرد امريكا و اروپا ايجاد دوگانگي و القاي آن ميان مردم و مسوولان است. در حالي كه هر فرد علاقه‌مند و دلسوزي مي‌داند كه بايد در مقابل اين فريب ايستاد.»

آملي لاريجاني با اشاره به رفتار غرب با ايران بيان كرد: « منطقي‌تر و عقلاني‌تر از روش جمهوري اسلامي نمي‌توانند پيدا كنند. ما براي اثبات حقانيت خود و رد ادعاهاي واهي آنها برخي عقب‌نشيني‌ها را پذيرفتيم و برخي التزامات را با اينكه در چارچوب NPT نبود قبول كرديم. پيش از همه اين تلاش‌ها فتواي مقام معظم رهبري مبني بر تحريم سلاح هسته‌اي بود. اما امريكا نشان داد كه به دنبال چيز ديگري است و با اصل نظام و اقتدار اين ملت مشكل دارد.»

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه امروز ايران بعد از چهل سال مقتدرتر از هر زمان ديگري در منطقه و جهان نقش‌آفريني مي‌كند، تاكيد كرد: «جمهوري اسلامي در مقابل اين موضع خصمانه بايد به اقتدار دروني خود بپردازد و مسوولان بايد با صداقت و اعتماد به مردم براي حل جهادگونه مشكلات، استعدادهاي دروني را به كار بگيرند.»

 

هرگز از توان دفاعي و موشكي خود عقب‌نشيني نمي‌كنيم

آملي‌لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود نيز تاكيد كرد: «دشمن با فشار مي‌خواهد ايران از توان دفاعي و موشكي خود عقب‌نشيني كند. اما مسلما جمهوري اسلامي چنين كاري نخواهد كرد و اين تحميل را نخواهد پذيرفت. ايران تحت رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري راه خود را يافته و با اميد به آينده و استفاده از امكانات
مادي و معنوي مشكلات را پشت سر خواهد گذاشت.»

رييس قوه قضاييه با تبريك نتايج انتخابات لبنان به مردم و جريان مقاومت اظهار كرد: «امريكا و اذناب آن هزينه‌هاي زيادي كردند كه مردم لبنان را از خط مقاومت جدا كنند اما نتايج انتخابات اين كشور نشان داد كه مردم لبنان به مرتبه‌اي از رشد سياسي و آگاهي و بصيرت دست يافته‌اند كه دوست و دشمن را از هم باز مي‌شناسند.»

آملي لاريجاني با اشاره به انتخابات عراق نيز گفت: «انتخابات در اين كشور نيز در آرامش برگزار شد و اميدواريم نتيجه آن براي مردم عراق موجب پيشرفت و تعالي هر چه بيشتر شود». اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون