• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4093 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

يك مصاحبه و سه واكنش

رسانه‌هاي اصولگرا به مصاحبه حجاريان با «اعتماد» واكنش نشان دادند

مصاحبه سعيد حجاريان با روزنامه اعتماد و 4 سناريويي كه براي پيش‌بيني آينده دولت روحاني طرح كرده بود، با واكنش قابل توجه رسانه‌هاي اصولگرا همراه بود.

در همين راستا روزنامه جوان نوشت: «سعيد حجاريان در مصاحبه با روزنامه اعتماد به سبك خيال‌پردازي‌هاي دوستش، اكبر گنجي، شرايط كشور را به‌گونه‌‌ رمان توصيف و برنامه جناح مقابل را چنان ترسيم كرده است كه خودشان هم بشنوند، تعجب مي‌كنند... مسعود بهنود قبل از چاپ روزنامه اعتماد از محتواي اين گفت‌وگو خبردار شده و در توييتي به تبليغ اين مصاحبه پرداخته و آن را دقيق ارزيابي
كرده است. اما هركس اين مصاحبه را بخواند درخواهد يافت كه سطح تخيل و داستان‌سرايي آن نشان مي‌دهد، مصاحبه‌شونده مبتني بر متون كلاسيك كه خوانده است، اظهارنظر مي‌كند و گويي اصلا در ايران نيست. البته تزهاي قبلي حجاريان كه اصلاحات را به خاك سياه نشاند و همگي شكست خورد، ظاهرا براي ايشان درس‌آموز نبوده است.»

گفتني است، مسعود بهنود توييت مورد اشاره روزنامه جوان را بعد از آپلود شدن نسخه اينترنتي روزنامه- بامداد شنبه به وقت تهران و سه ساعت و نيم ديرتر به وقت لندن- منتشر كرده است.

ستون ديروزنامه‌هاي زنجيره‌اي در روزنامه كيهان نيز مصاحبه حجاريان با «اعتماد» را فراموش نكرد و در واكنش به آن آورد: «آنچه در اين مصاحبه حائز اهميت است، استفاده مكرر از روش نخ‌نما شده‌اي براي شانه خالي كردن از پاسخگويي است.»

حجاريان در اين گفت‌وگو انتقادات جدي در حوزه اقتصاد، سياست خارجي و سياست داخلي را متوجه اهرم‌هاي قدرتي كه ابتكار عمل را از رييس‌جمهور گرفته‌اند، دانسته بود و كيهان اين نگاه را فرافكني
مي‌خواند.

اين روزنامه اصولگرا نوشته است: «قسمي از فرافكني كه البته در دولت اصلاحات نيز سابقه داشته همين است كه دولت و حاميانش به آن متوسل مي‌شوند بدين‌ترتيب كه ما خواستيم مشكلات را برطرف كنيم اما نگذاشتند! اين نوع فرافكني نخ‌نما شده، ديگر امروزه كارايي ندارد.»

مصاحبه حجاريان نظر پايگاه خبري مشرق نيوز را نيز جلب كرد؛ آنقدر كه بخشي‌هاي از اين گفت‌وگو را منتشر كند و به آن پاسخ دهد. مثلا در واكنش به 4 سناريوي مورد اشاره حجاريان نوشته است: «در ابتداي امر بايد اشاره كرد كه «تئوري خلع يا استعفاي روحاني پس از شكست برجام» تِزي است كه شخص حجاريان ۳ سال قبل در گفت‌وگو با نشريه اصلاح‌طلب انديشه پويا آن را مطرح كرد، نه تِز اصولگرايان يا حكومت!»

مشرق‌نيوز همچنين نوشت: «در اشاره به ماجراي سرايت آتش به موكت‌ها! بايد بيان كرد كه جريان چپ به سركردگي كساني مثل حجاريان ديرگاهي است به دنبال دميدن بر آتش «اعتراض ظالمانه» يا همان براندازي خياباني با محور سياه‌نمايي و بزرگنمايي از مشكلات كشور هستند.»

اين رسانه اصولگرا با طرح اين ادعا كه «جريان سياسي خاص، اثباتا در حال آماده‌باش براي تحقق «حكومت بعد!» است و براي آن تئوري‌پردازي مي‌كند» نوشت: «يك نگاه ساده به تئوري‌هاي انهدامي سعيد حجاريان، تاكيد ۳ ساله او بر خلع و استعفاي روحاني و اشاره‌هاي پر كنايه‌اش به سرايت آتش به موكت‌ها، اشاره او به اينكه آسيب‌هاي موجود هرگز تمام نمي‌شوند! يا بازگشت دوباره موج‌هاي اغتشاش دي‌ماه پارسال (كه از ۲ سال قبل از وقوع، در وبلاگ مشرق مورد پيش‌بيني قرار گرفته بود) تماما اثبات مي‌كند كه بحث «حكومت بعد» و زمينه‌سازي براي آن، براي كساني از جريان سياسي خاص يك بحث جدي است و اين تئوري‌ها و حرف‌ها كه نشانه‌هايي از آنها روي زمين وقوع يافته و البته هيچ‌يك هم يك حركت مومنانه و بحق نيستند، مي‌رود تا به سمت بركندن ريشه نظام جمهوري اسلامي ايران ميل كند.»

مشرق نيوز اشاره به حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از مذاكرات هسته‌اي و همسو بودن و دولت با سياست‌هاي كلي نظام در اين باره را نوعي مقصريابي از سوي اصلاح‌طلبان تعبير كرده و نوشته است: «حجاريان هم مانند كسان ديگري ناطق نوري، تابش، منتجب‌نيا و حيدري تلاش كرده است مقصر «برجام روحاني» را مقام معظم رهبري معرفي كند! طرحي ناجوانمردانه كه پيش از اين به كرات در وبلاگ مشرق به آن اشاره كرده‌ايم و همچنان نيز رصدگر اضلاع ديگر اين پروژه براي مخاطبان محترم
خواهيم بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون