• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4098 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

جمشيد مشايخي:

ملك‌مطيعي براي سينما زحمت زيادي كشيد

جمشيد مشايخي بيش از هر شخص ديگري با ناصر ملك‌مطيعي همكاري داشته است. شايد درخشان‌ترين همكاري اين دو در فيلم «قيصر» به كارگرداني مسعود كيميايي رقم خورد. مشايخي اعتقاد دارد كه چرا بعد از درگذشت هنرمندان‌مان تازه يادمان مي‌افتد كه بايد از آنها
ياد كنيم.

جمشيد مشايخي با اشاره به درگذشت ناصر ملك‌مطيعي گفت: «اكنون درباره ناصر ملك‌مطيعي چه مي‌توان گفت؟ به هر حال ما خاطراتي با هم داريم كه همه آنها خوب نبودند. هر چند بسياري از اين خاطرات مي‌توانند بد باشند اما بعضي از آنها نيز خوب بود. البته جاي ناصر ملك‌مطيعي خالي خواهد بود. او يكي از كساني بود كه براي سينما زحمات زيادي كشيد.»

مشايخي ادامه داد: «پيشكسوتان و كساني كه براي هنر و سينماي ايران زحمت كشيده‌اند قابل تقدير و ارزشمند هستند. بايد به آنها احترام گذاشت. چرا زماني كه يك نفر فوت مي‌كند تازه يادمان مي‌افتد كه چقدر عزيز و مهم بوده است؟ اين اخلاق و رفتار خوبي با هنرمندان اين كشور نيست.»

مشايخي درباره همكاري با ناصر ملك‌مطيعي در فيلم‌هاي مختلف گفت: «ما در فيلم‌هاي زيادي با هم همكاري داشتيم. در سريال «سلطان صاحبقران» هم با هم همكاري داشتيم. من نقش ناصرالدين‌شاه را بازي مي‌كردم و آقاي ملك‌مطيعي هم نقش اميركبير را بازي مي‌كرد. البته در فيلم «پل» هم با هم همكاري داشتيم. شايد درخشان‌ترين كار ما در فيلم «قيصر» بود. اين فيلم يكي از بهترين آثار سينماي ايران است و كسي آن را از ياد نخواهد برد. اولين ديدار و آشنايي ما در فيلم «قيصر» بود. بهروز وثوقي، من و ناصر ملك‌مطيعي در آن زمان خاطرات عجيب و غريبي با هم داشتيم. بهروز وثوقي آن زمان 33 سال داشت، من 35 سالم بود و ناصر ملك‌مطيعي هم 39 ساله بود.»

مشايخي در انتها خطاب به خانواده ناصر ملك‌مطيعي گفت: «خدا ناصر ملك‌مطيعي را رحمت كند. به همه هواداران و خانواده او تسليت مي‌گويم. هر كسي كه از بين ما مي‌رود با خود كلي خاطره و تاريخ را مي‌برد.» اعتماد‌آنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون