• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

خبر كوتاه

برگزاري همايش افراطي‌گري در جهان اسلام  و نقش مسلمانان در غرب

مديريت همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي سخنراني با عنوان «افراطي‌گري در جهان اسلام و نقش مسلمانان در غرب» با حضور دكتر سيد سلمان صفوي، رييس آكادمي مطالعات ايراني لندن، و دكتر سيد جواد ميري، عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي برگزار مي‌كند. اين نشست سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۰ الي ۱۲در سالن انديشه واقع در بزرگراه كردستان، خيابان ايرانشناسي (۶۴)، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، طبقه سوم، برگزار مي‌شود.

 

هفته علمي تمدن نوين اسلامي

براي بررسي موشكافانه ابعاد و زواياي گوناگون نقاط عطف تمدن اسلامي در سده‌هاي گذشته و همچنين مفهوم، مباني و راه‌هاي دست‌يابي به تمدن نوين اسلامي، نخستين هفته علمي تمدن نوين اسلامي با مشاركت شماري از مراكز علمي و تحقيقاتي كشور در سال ۱۳۹۴برگزار مي‌شود. اين هفته علمي كه مراحل مختلف تمهيد مقدمات پژوهشي آن از اسفندماه سال جاري شروع شده است، به جز شوراي سياستگذاري و شوراي علمي، از شش كميسيون تخصصي تشكيل شده كه مسووليت هر كدام از اين كميسيون‌ها بر عهده يك يا چند مركز تحقيقي يا دانشگاه نهاده شده است. همچنين در اين هفته علمي كه در دل آن برپايي نزديك به ۳۰ نشست علمي در محورهاي شش‌گانه موضوعي در نقاط گوناگون كشور پيش‌بيني شده است، ده‌ها مقاله علمي و پژوهشي از سوي اساتيد و محققان حوزه و دانشگاه ارايه خواهد شد. علاوه بر اين، برنامه‌ريزي شده است تا هر يك از مراكز علمي همكار، حداقل يكي از شماره‌هاي نشريه تخصصي مرتبط خود به موضوع تمدن نوين اسلامي اختصاص دهند. نظام موضوعي اين هفته علمي شامل محورهاي «مفهوم‌شناسي»، «چيستي و ماهيت تمدن نوين اسلامي»، « مباني نظري تمدن نوين اسلامي»، «اهميت و ضرورت تمدن نوين اسلامي»، «سير تكوين تمدن نوين اسلامي»، «ظرفيت‌هاي موجود براي تمدن‌سازي» و « مطالعات تمدني و تمدن‌شناسي» است.

 

جايزه «صدرا - افلاطون» در يونان

جايزه «صدرا - افلاطون» براي تقدير از انديشمندان يوناني و ايراني ارديبهشت‌ ماه سال آينده با هدف توسعه و ترويج همكاري‌هاي علمي در آتن برگزار مي‌شود. در ديدار گريگوريس چالتاس، رييس دانشگاه پانتئون و ايزمني كارياري، معاون امور علمي اين دانشگاه با محمدحسين مظفري، رايزن فرهنگي ايران در آتن نسبت به توسعه و ترويج همكاري‌هاي علمي في مابين دو كشور تاكيد شد. در اين ديدار رايزن فرهنگي ايران در رابطه با تاسيس جايزه «صدرا - افلاطون» با مشاركت دانشگاه پانتئون گفت: «جايزه صدرا - افلاطون» براي تقدير از انديشمندان يوناني و ايراني ارديبهشت‌ماه سال آينده در آتن برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون