• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4114 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد

صداي مخالف

خيانت‌نامه منتشر شد

«خيانت‌نامه» «وطن امروز» ديروز منتشر شد. اين روزنامه اصولگرا كه به صفحات و تيترهاي يك جنجالي‌اش معروف است روز سه‌شنبه گزارشي منتشر كرد كه با تاخيري 4 روزه به موضوع نامه چند چهره اصلاح‌طلب پرداخت؛ ‌موضوعي كه آنقدر جنجالي بود تا انتظار داشته‌باشيم نويسندگان «وطن امروز» فرداي انتشار نامه در مذمت آن قلم بزنند.

به هر روي در مطلب «خيانت‌نامه» «وطن امروز» امضا‌كنندگان آن را اصلاح‌طلبان و ضد انقلاب توصيف كرده است. البته اين مطلب تنها يك گزارش خبري و جمع‌آوري شده از اظهارنظرهاي مخالفان با اين نامه است و از چهره‌هايي چون علي مطهري، ‌پيروز مجتهدزاده و محمد هاشمي نقل قول‌هايي آورده تا ثابت كند همه اصلاح‌طلبان يا چهره‌هاي نزديك به آنها با اين نامه و اين پيشنهاد موافق نيستند. آنچه در مورد اين مطلب روزنامه وطن‌امروز بيش از هر چيز ديگري به چشم مي‌خورد تنها تيتر آن يعني «خيانت‌نامه» است.

 

فرمان برخورد از تريبون كيهان

«نامه حيرت‌آور برخي از اصحاب اصلاح‌طلبي پيرامون مذاكره مستقيم با دولت عهدشكن و مستكبر امريكا با واكنش افراد و گروه‌هاي مختلفي روبه‌رو شده است. در اين ميان دانشجويان در بيانيه‌اي تاكيد كردند: مذاكره با چه كسي، با چه آورده و چه هزينه‌اي؟؟ ذوق و شوق شتابزده وكودكانه‌اي كه از ديدار رهبر كره شمالي با ترامپ در اين نامه موج مي‌زند ساده‌لوحانه و حماقت‌آميز است.» اين بخشي از مطلبي است كه روز گذشته در صفحه سياسي روزنامه كيهان منتشر شد.

گزارش كيهان هم همچون روزنامه وطن امروز به مجموعه‌اي از نقل‌قول‌ها و اظهارنظرهايي از آيت‌الله كعبي، محمدتقي رهبر، اسماعيل دوستي، ‌محمد هاشمي، محمدنبي حبيبي، عليرضا شيخ عطار و كانون دانشگاهيان ايران اسلامي اكتفا كرد اما ترجيح داد كه با تيتري از محمدتقي رهبر كه نسبت به باقي اظهارنظرها تندتر بود اين مطلب را منتشر كند. تقي رهبر با بيان اينكه شوراي امنيت ملي براي برخورد با اين افراد بايد به اين مساله ورود كند، گفته‌بود: «اين اصلاح‌طلبان به دشمن گرا داده‌اند، لذا بايد حداقل با آنها برخورد شود، چرا كه آنها يا نمي‌فهمند يا خود را به نفهمي زده‌اند.» و كيهان هم گويا از اين برخورد استقبال كرده است.

 

تعبير سياست روز از پيشنهاد مذاكره

روزنامه «سياست روز» چندي پيش با پوشش دادن پرسش و پاسخ عمادالدين باقي با دانشجويان در مورد ابعاد حقوقي حصر و تاكيد بر اينكه نشر مطلبي در مورد حصر به معني باز كردن باب گفت‌وگو در اين مورد است، با توجه ويژه‌اي در فضاي مجازي روبه‌رو شد. اين روزنامه روز سه‌شنبه هم به پيروي از باقي روزنامه‌هاي اصولگرا به نامه چند اصلاح‌طلب پرداخت. نامه‌اي كه چند روزي است صدر اخبار رسانه‌هاي جريان راست است. البته رويكرد سياست روز در گزارشي با عنوان «تجويز نسخه تسليم» با باقي روزنامه‌ها كمي متفاوت است. نويسنده گزارش نگاهي تاريخي داشته و نوشته است: «يكي ديگر از اين نامه‌نگاري‌ها به نفع دشمن به سال 81 بر مي‌گردد كه 127 نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم با نگارش نامه‌اي خطاب به رهبر معظم انقلاب خواستار اين شدند كه اگر جام زهري بايد نوشيد، قبل از آنكه كيان نظام و مهم‌تر از آن، استقلال و تماميت ارضي كشور در مخاطره قرار گيرد، بايد نوشيده شود» در ادامه نيز نگارش نامه از سوي برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب، اقدامي ناپخته توصيف شد كه در پي همراهي با امريكا است. در پايان اين گزارش هم نگارنده متذكر شده كه «در نهايت بايد از اين گروه پرسيد كه چگونه مي‌شود پاره شدن برجام را از سوي امريكا ديد و باز هم از ايران خواست براي مذاكره با امريكا آماده شود؛ ‌نسخه‌اي كه به زعم سياست‌روزي‌ها «نسخه تسليم» است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون