• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4116 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير

صداي مخالف

دولت بي‌خيال

افكارنيوز، پايگاه خبري اصولگرا به مديرمسوولي مهدي پيرهادي عضو اصولگراي شوراي شهر چهارم در تيتر يك خود را به سيدحسين نقوي حسيني اختصاص داده است. نماينده اصولگراي ورامين كه از هر فرصتي براي نقد به دولت در همه حوزه‌ها استفاده مي‌كند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در اين مصاحبه مدعي شده كه «تورم به 80 درصد رسيده اما دولت بي‌خيال است.» او همچنين تاكيد كرده «دولت براي بهبود شرايط اقتصادي و كنترل تورم هيچ برنامه‌اي ندارد و بايد تيم اقتصادي قوي، ماهر و كاردان بر سر كار بيايد و تيم فعلي اقتصادي بايد تغيير كند.»

خواسته او از دولت تغيير تركيب كابينه دست كم در حوزه اقتصادي است. البته آنچه نقوي حسيني به آن اصرار دارد خواست همراهان دولت و به ويژه اصلاح‌طلبان نيز هست اما پيشينه نقوي حسيني نشان مي‌دهد كه بعيد است تغيير تركيب كابينه هم او را راضي كند.

با اين حال نقوي حسيني در پايان گفت‌وگو دولت را تهديد كرده «اگر رييس‌جمهور نسبت به ترميم كابينه و اصلاح تيم اقتصادي اقدام نكند، مجلس وظيفه نظارتي خود را انجام خواهد داد.»

 

مسووليت نگاه به غرب با كيست؟

مجتبي زارعي، رييس سازمان بسيج اساتيد كشور به مناسبت روز ملي بسيج اساتيد سخنران پيش از خطبه نماز جمعه تهران بود. او هم از اين تريبون استفاده كرد تا اتهام قديمي اصولگرايان به دولت را بار ديگر و از «تريبون جمعه» بازخواني كند.

بر اساس آنچه خبرگزاري فارس منتشر كرده، زارعي در بخشي از سخنراني خود گفت: «نفت‌پايگي كشور در رژيم پهلوي موجب شد نظام برنامه‌نويسي و بودجه‌ريزي كشور فارغ از مردم و نخبگان تدوين شود و همين نفت‌پايگي موجب شد، دولت محترم پنج سال به دنبال وعده امريكا و اروپا و برجام بدود؛ درحالي كه دولت بايد تلاش مي‌كرد بر توانايي و استعداد ايرانيان تكيه مي‌كرد.»

او معتقد است كه دولتي كه به دنبال وعده‌هاي امريكا و اروپا و برجام دويده امروز مسووليت 5 سال سياست نگاه به غرب را نپذيرفته است. زارعي البته در ادامه مشخص نيست كه قصد كمك به دولت دارد يا برنامه‌اي براي ورود اساتيد عضو بسيج به دولت؛ پيشنهاد داده كه بسيج اساتيد مي‌خواهد با استفاده از ظرفيت استادي 35 هزار نفري خود در سراسر كشور به كمك دولت و استانداران و فرمانداران بيايد، اما دولت بايد اين زمينه را فراهم كند.

 

درخواست اقدام انقلابي از دولت

جهان‌نيوز، به مديرمسوولي پرويز سروري به تصميم جديد دولت واكنش نشان داده است. گزارش اين سايت خبري با تيتر « صبح بخير دولت روحاني به مشكلات اقتصادي/ مردم منتظر اقدامات سريع و ترميم كابينه؛ دولت در حال تغيير ساختار!» در واقع پاسخ منتقدانه‌اي به تصميم جديد دولت براي تغيير ساختار دولت است.

مطلب با اين جملات آغاز شده است« با وقوع نابساماني‌هاي اقتصادي مداوم و تشديد تورم و گراني همراه با ركود اقتصادي زماني كه مردم منتظر اقدام عملي از سوي دولت بودند، پاستورنشينان در جلسه اخير هيات دولت راي به تغيير و تحول در ساختار دولت دادند.»

نگارنده معتقد است با توجه به اينكه ايجاد تغيير و تحول در كابينه و افزايش تعداد وزارتخانه‌ها زمانبر است دولت بايد فكري به حال مديران بي‌انگيزه كند.

مطالبه‌اي كه از ميان اين سطور به چشم مي‌خورد «تغيير كابينه» است. جهان‌نيوز معتقد است به جاي اينكه تصميم‌گيران در هيات دولت منتظر تصويب لايحه اصلاح‌ساختار دولت بمانند همين حالا دست به اقدامي انقلابي زده و مديران بي‌انگيزه را از كابينه بيرون كنند.

 

ادامه مخالفت‌ها تا تكذيب كرباسچي

برخي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي اصولگرا به ماجراي تكذيب غلامحسين كرباسچي پرداخته‌اند، تكذيب امضاي نامه پيشنهاد مذاكره با امريكا كه روز چهارشنبه رسانه‌اي شد. روزنامه كيهان، جوان و وطن امروز از جمله همان رسانه‌ها بودند. كيهان مطلبي با تيتر « از تدارك نامه ذلت تا كي بود كي بود من نبودم!» و جوان مطلبي با تيتر «تكذيب امضاي خيانت‌نامه؛ كرباسچي: من نبودم!» منتشر كردند.

كيهان در آغاز مطلب با ادبيات خاص خود نوشته است: «پيشنهاد از روي حماقت يا خيانت جمعي از مدعيان اصلاحات، ضد‌انقلابيون فراري و پادوهاي دشمنان قسم خورده نظام در قالب بيانيه‌اي به مسوولان بلندپايه كشور براي گفت‌وگوي بي‌قيد و شرط با امريكا واكنش‌هاي اعتراضي و انتقادي زيادي در پي داشته است.»

همچنين باشگاه خبرنگاران جوان نيز با پوشش ديدار رييس و كاركنان صدا و سيما با آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي بار ديگر بحث نامه 100 چهره اصلاح‌طلب براي مذاكره با امريكا را يادآوري كرده است.

آيت‌الله مكارم شيرازي در اين ديدار پرسيده‌ »از آنها بايد پرسيد با اين شروطي كه ترامپ گذاشته است مي‌خواهيد درباره چه با او مذاكره كنيد، آيا مي‌خواهيد فعاليت موشكي خود را تعطيل كنيد؟ يا اجازه دهيد از تمام اماكن نظامي بدون قيد و شرط بازديد كنند؟ يا اينكه مي‌خواهيد اسراييل را به رسميت بشناسيد؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون