• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

در نمايشگاه آنتالياي سامسونگ ارايه شد

مانيتورهاي خميده، ‌اعجوبه سامسونگ

مانيتورهاي خميده، ‌شده گل سرسبد نمايشگاه. شفافيت تصوير در معرض نمايش را با هيچ ال‌سي‌دي نمي‌توان قياس كرد. حس غرق شدن در تصاويري كه چيزي نمانده كه سه بعدي شوند، ‌بيننده را به وجد مي‌آورد. سري جديد مانيتورهاي خميده سامسونگ، در نمايشگاه دستاوردهاي سامسونگ در خاورميانه و شمال آفريقا (MENA Forum 2015) كه در شهر آنتالياي تركيه برگزار شد، به نمايش درآمد. نمايشگاهي كه محصولات جديد سامسونگ در آن به نمايش درآمدند و معرفي شدند. سري جديد مانيتورهاي خميده سامسونگ، شامل مدل 27 اينچي اولترا HD SD590C و مدل 34 اينچي SE790C با نسبت ابعاد 21:9 هستند كه براي ارتقاي محتواي سرگرمي بصري طراحي شده‌اند. همچنين مدل تحسين‌شده SE790C كه در آن خميدگي، كيفيت اولتراوايد
(Ultra Wide Quad HD) و همچنين نسبت تضاد رنگ بهينه شده، در اين نمايشگاه عرضه شده است. اين مانيتور علاوه بر ويژگي‌هاي بهينه‌شده، تفاوت قابل ملاحظه‌اي در زمينه تجربه تماشا با مانيتورهاي صفحه‌تخت يا مانيتورهاي خميده رقيب خود دارد. اين مانيتور اخيرا با دريافت تاييديه موسسه TÜV Rheinland به عنوان نمايشگري راحت و متناسب براي چشم شناخته شده است. طي پروسه دريافت اين تاييديه، ويژگي‌هاي ارايه و يكساني رنگ، گستردگي زاويه ديد و عملكرد بدون لرزش در اين مانيتور بررسي شده‌اند.
در اين نمايشگاه، طيف متنوعي از محصولات جديد به نمايش گذاشته شد‌ كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به تلويزيون‌هاي اس‌. يو. اچ. ‌دي (SUHD) و محصولات صوتي جديد اشاره كرد. اين محصولات، تجربه تازه‌اي را از صداي ديناميك و فراگير در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌دهد. سيستم صوتي مدلWAM7500/6500 سامسونگ كه توسط لابراتوار صوتي مجهز سامسونگ در كاليفرنيا طراحي شده است، با استفاده از فناوري انحصاري حلقه صوتي سامسونگ صداي ۳۶۰ درجه توليد مي‌كند. اين سيستم به معناي واقعي، صداي همه سويه را از تمام جهات افقي و عمودي توليد مي‌كند. اين سيستم صوتي فضاي اتاق را با صدايي كاملا متوازن پر مي‌سازد. محصولات بخش لوازم‌خانگي ازديگر محصولات جديد سامسونگ ارايه شده به بازار در اين نمايشگاه بود. اين بخش محصولاتي چون يخچال‌هاي مدل مجموعه سرآشپز سامسونگ (RF9900) كه در بازار ايران با نام هرمس عرضه شده را ارايه داد. اين يخچال‌ كاملا حرفه‌اي و در سطح استفاده سرآشپزهاست و به طور مشترك با كلوپ سرآشپزهاي سامسونگ طراحي شده ‌است. همچنين اين يخچال هوشمند چهار در، داراي يك سيستم دايمي و دقيق كنترل دما و نيز يك سيستم سرمايشي سه‌گانه در يخچال و فريزر است، به اين ترتيب مواد غذايي در تمام اوقات در مناسب‌ترين درجه نگهداري مي‌شوند. ماشين لباسشويي دوگانه سامسونگ نيز محصول ديگري در بخش محصولات خانگي سامسونگ در نمايشگاه آنتاليا بود. ماشيني كه داراي يك محفظه جداگانه داخلي با آب تحت‌فشار و بدنه‌اي با زبري ملايم است كه فضاي مناسبي را براي شست‌وشوي اوليه لكه‌هاي سخت، همچون لباس‌هاي ورزشي خاك‌آلود يا پارچه‌هايي كه بايد با دست شسته شوند، در اختيار مي‌گذارد. جاروبرقي جديد سامسونگ مدل POWERbot VR9000 نيز در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده كه از موتور الكتريكي با مبدل ديجيتال برخوردار است. قدرت مكش اين جاروبرقي ۶۰ برابر قوي‌تر از مدل‌هاي قديمي است و به اين ترتيب خاك و آشغال روي فرش، پاركت و كف‌پوش‌هاي ديگر را با قدرتي غير قابل مقايسه با جاروبرقي‌هاي قديمي جمع مي‌كند.
از ميان محصولات بخش تلفن همراه نيز، سري جديد گلكسي A كه به تازگي وارد بازار شده‌ است، در اين نمايشگاه معرفي مي‌شود. مدل‌هاي فلزي و خوش‌دست اين سري Galaxy A7، A5 و A3 كه به طور خاص براي ثبت و اشتراك تصاوير ديجيتال طراحي شده‌اند، از يك دوربين پنج مگاپيكسلي در جلوي گوشي براي ثبت بهترين عكس‌هاي سلفي برخوردارند و داراي امكاناتي همچون ثبت عكس‌هاي متحرك به صورت GIF نيز هستند. دستگاه‌هاي تهويه هواي سال 2015 سامسونگ نيز با ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود در اين نمايشگاه به چشم مي‌آمدند. اين دستگاه همچنين از يك فناوري مبدل ديجيتال كارآمد برخوردار است. از جهت كيفيت هوا نيز طراحي انحصاري دكتر ويروس سامسونگ از طريق يك فناوري نوآورانه تصفيه هوا و خنثي‌سازي عوامل آلودگي هوا تا ميزان 99 درصد، خانواده‌ها را از تنفس هوايي سالم و پاك، ايمن و آسوده مي‌سازد. هواساز مدل AX7000 نيز از ديگر محصولات جديد سامسونگ است. اين دستگاه به گونه‌اي طراحي شده كه حتي اگر در برابر ديوار قرار داده شود، هوا را به شكل موثري به داخل مي‌مكد زيرا مكش هوا از قسمت جلوي پنل صورت مي‌گيرد. فن‌هاي دو موتوره با دو سيستم فيلتر كردن پنج مرحله‌اي، هر كدام با فيلتر‌هاي HEPAPro، هوايي سالم و پاك توليد كرده و آن را از طريق جريان هواي سه‌ مسيره پخش مي‌كند.
زمان كمتر براي طبخ غذا با اجاق برقي هات بلاست
اجاق برقي هات بلاست (Hot BlastTM) مدل MW8000J سامسونگ، با كاهش
 ۵۰ درصدي زمان پخت، آخرين نوآوري در آشپزخانه هوشمند است. در اين اجاق برقي، هواي داغ و قدرتمند به طور سريع از طريق 60 حفره تعبيه شده، مستقيما به زير غذا دميده مي‌شود. اين باد گرم از يك دستگاه فن با قطر 154 ميلي‌متر توليد مي‌شود كه 6/1 بار بزرگ‌تر از اجاق برقي‌هاي قديمي است. اين اجاق همچنين به يك دستگاه كباب‌پز (PowerGrill Duo) قدرتمند 2250 واتي مجهز شده است كه به خانواده‌ها اجازه مي‌دهد از كباب كردن كامل‌تر و سريع‌تر غذا لذت ببرند. اين اجاق بر خلاف ظاهر‌ش، به لطف فضاي بهينه‌سازي شده، توانايي طبخ حجم بيشتري از غذا را نسبت به مدل‌هاي قبلي دارد. ابعاد دروني اين اجاق نسبت به اجاق‌هاي مايكروويو بزرگ‌تر هستند و قطر ظرف داخلي آن 380 ميليمتر است كه باعث ظرفيت 35 ليتري آن مي‌شود. به همين سبب طبح غذا در حجم‌هاي زياد، حتي يك پيتزاي بزرگ براي كل خانواده، به آساني ميسر شده است.
به اشتراك گذاشتن فوري عكس با دوربين‌هاي NX500
سامسونگ با دوربين جديد NX500 خود كه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته است، امكان بهره‌گيري از پيشرفته‌ترين امكانات دوربين در زندگي روزمره را براي كاربران فراهم كرده است. با بهره‌گيري از بهترين پردازشگر تصوير در اين رده، سيستم جديد فوكوس اتوماتيك دوگانه و حسگرهاي ۲۸ مگا پيكسلي مدل BSI APS-C سامسونگ، NX500 دوربيني مناسب براي استفاده روزمره است. حسگرهاي BSI در مقايسه با حسگرهاي معمول CMOS، ميزان نويز را، از طريق باز نگاه داشتن مسير ميان لنز و حسگر و رساندن نور بيشتر به هر پيكسل و كاهش ضريب سيگنال به نويز، كاهش مي‌دهند. بنابراين كيفيت عكس‌هاي كاربران دوربينNX500، حتي در شرايط نور كم، افت نخواهد كرد. جا دادن كارآيي‌ها و امكانات اصلي دوربين NX1 در يك دوربين با قابليت حمل راحت، باعث شده هيچ لحظه حساسي از دست نرود. دوربين NX500 با اندازه يك كف دست از آخرين امكانات ارتباطي همچون بلوتوث و واي‌فاي برخوردار است و به استفاده‌كنندگان اين امكان را مي‌دهد تا از ارتباط بي‌سيم پيشرفته و همچنين امكان به اشتراك گذاشتن فوري عكس‌هاي گرفته شده استفاده كنند.
ورود سرعت و تمركز بيشتر به كسب و كار، با چاپگرهاي جديد
سامسونگ در اين نمايشگاه همچنين عرضه 10 مدل چاپگر چندكاره (Multi-Function Printer - MFP) را در منطقه خاورميانه و شمال افريقا اعلام كرده است. چاپگرهاي چندكاره نخستين چاپگرهاي مجهز به سيستم عامل اندرويد در نوع خود هستند. چاپگرهاي اندرويدي جديد، به عنوان بخشي از پيشنهادات سامسونگ براي چاپگر مناسب محيط‌هاي فناوري اطلاعات و دفاتر هوشمند، از امكانات رابط كاربري هوشمند سامسونگ برخوردار هستند، به گونه‌اي كه بدون نياز به يك كامپيوتر، با قابليت تطبيق با نيازهاي مختلف به خدمت گرفته مي‌شوند. عرضه سري چاپگرهاي چند كاره Smart MultiXpress سامسونگ، هم كارآيي و بازدهي مشتريان تجاري را افزايش مي‌دهد و هم به لطف جايگزيني پردازشگر تك هسته‌اي يك گيگاهرتزي با پردازشگر دو هسته‌اي يك گيگا هرتزي، سرعت پردازش اسناد را تا 5/1 برابر بالا مي‌برد و به كاربران متعدد امكان مي‌دهد تا بدون اختلال، اسناد حجيم را چاپ يا اسكن كنند.

 

 «عبدو شلالا»، مدير منطقه‌اي مخابراتي سامسونگ خاورميانه و شمال آفريقا  در گفت‌وگو با «اعتماد»:

نيازهاي مصرف‌كنندگان‌مان  طراحي محصولات را تعيين مي‌كند

شركت سامسونگ با برپايي همايشي در آنتالياي تركيه، ‌از محصولات جديدش در عرصه‌هاي مختلف خانگي، ‌مخابراتي، پرينتر و‌اي تي، ‌تلويزيون، محصولات ديجيتال رونمايي كرد. در اين همايش كه مديران منطقه‌اي خاورميانه و شمال آفريقا حضور داشتند، ‌هركدام با معرفي محصولات حوزه مديريت خود، ‌سعي در ارايه برتري‌هاي اين محصولات داشتند. عبدو شلالا، ‌مدير منطقه‌اي مخابراتي سامسونگ در خاورميانه و شمال افريقا در گفت‌وگوي كوتاهي كه در حاشيه اين همايش با «اعتماد» داشت، ‌از رقابت سالم و تعهدي كه به نيازهاي مصرف‌كنندگان دارد  مي‌گويد.
  شركت‌هاي چيني در حال عرضه تلفن‌هاي هوشمند به بازار هستند. چه برنامه‌اي براي رقابت و پيشي گرفتن از آنها داريد؟

از نظر ما، رقابت در بازار، بخشي طبيعي از فعاليت تجاري است. سامسونگ متعهد به عرضه محصولاتي است كه متناسب با نيازهاي فردي است و در عين حال با دقت تغييرات در محيط بازار شامل رقابت، رفتار مصرف‌كننده، گرايش در حال ظهور اينترنت اشيا (IOT) را مورد توجه قرار مي‌دهد. قصد ما اين است كه مصرف‌كنندگان را ترغيب نماييم كه تجربه مشاهده‌اي كامل داشته باشند، امكانات جديدي را كشف كنند و واقعيت بالقوه آنها را درك كنند. سامسونگ به عنوان برندي ترغيب‌كننده با عرضه محصولاتي درجه يك و عالي مناسب براي نيازها و خواسته‌هاي مصرف‌كنندگان بازار بومي، به طور همزمان كيفيت عالي محصولات خود را در سطح جهاني حفظ مي‌كند.

   بنابراين هيچگونه نگراني در مورد رقابت با ساير محصولات نداريد؟

تمركز ما بر روي توليد محصولاتي عالي، نحوه ارتقاء نرم افزار هايمان و همچنين عرضه بهترين محصولات به بازار است.

  سامسونگ توليد‌كننده پيشگام تلفن‌هاي هوشمند است. چرا مردم محصولات شما را ترجيح مي‌دهند؟

از اينكه مردم محصولات ما را ترجيح مي‌دهند بسيار خوشحال هستيم. اين موضوع مسووليت ما را بيشتر مي‌كند. يك نكته مهم آن است كه محصولات ما براي تامين نيازهاي مصرف‌كنندگان طراحي شده‌اند. مصرف‌كنندگان به ما مي‌گويند به چه چيزي نياز دارند و ما محصولات را براساس چنان نيازهايي ارايه مي‌نماييم و اولويت ما در اين است كه راهي پيدا كنيم كه چنان خواسته‌هايي را تامين نمايد. اين نكته مهم است كه چگونه مي‌توان خواسته‌ها را طراحي و به مرحله اجرا درآورد.
اين استراتژي مفيدي براي ما است و همچنان اين استراتژي را دنبال مي‌كنيم. موضوع ديگر كه بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است كه بازخورد مصرف‌كنندگان اطلاعاتي در مورد طراحي‌ها براي ما فراهم مي‌كند و براي ما مهم است كه مصرف‌كننده‌ها چه نظري در مورد آن طراحي‌ها دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون