• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

خبر كوتاه

جلسه  نژادفلاح  با  نماينده  اسپانسر   پيشين  پرسپوليس

مسوول اجرايي باشگاه پرسپوليس نشستي را با نماينده اسپانسر پيشين اين باشگاه برگزار مي‌كند. بعد از اينكه حميدرضا سياسي در زمان حضورش در باشگاه پرسپوليس تصميم گرفت با شركت بهنام پيش‌رو كيش، اسپانسر اين باشگاه قطع همكاري كند، خودش عهده‌دار تامين هزينه‌هاي باشگاه پرسپوليس شد اما بعد مدتي اين شركت از مديرعامل پرسپوليس شكايت كرد. در حال حاضر كه سياسي در زندان به سر مي‌برد، مسوولان فعلي باشگاه پرسپوليس به دنبال اين هستند كه رضايت اين شركت را براي ادامه همكاري با اين باشگاه جلب كنند. مذاكرات اوليه نژادفلاح با مسوولان اين شركت انجام شده و قرار است اين مذاكرات شكل جدي‌تري به خود بگيرد. بر اين اساس قرار شده ابتداي هفته آينده نشست مشتركي بين مسوول اجرايي باشگاه پرسپوليس و نماينده شركت برگزار شود و احتمال اينكه باشگاه پرسپوليس مجددا با اين شركت همكاري كند زياد است. اين در حالي است كه پرسپوليس در بازي با بنيادكار نام شركتي را روي پيراهن خود تبليغ كرد كه اين شركت از زيرمجموعه‌هاي شركت بهنام پيش‌رو كيش است.

 

كميته فني  راي به حضور آزمون و جهانبخش در تيم اميد داد

المپيك‌ مهم‌تر از بازي تداركاتي است!

كميته فني فدراسيون فوتبال بر حضور عليرضا جهانبخش و سردار آزمون در تيم فوتبال اميد ايران در مرحله مقدماتي المپيك 2016 ريو تاكيد كرد. مرحله مقدماتي رقابت‌هاي فوتبال المپيك 2016 ريو در گروه C آسيا از روز سوم فرودين‌ماه سال 94 با حضور تيم‌هاي اميد ايران، عربستان، نپال، فلسطين و افغانستان در تهران برگزار مي‌شود. طبق برنامه اعلام شده تيم برتر اين گروه به همراه پنج تيم دوم برتر گروه‌هاي 10 گانه اين مرحله، جواز حضور در مسابقات قهرماني زير 22 سال آسيا در قطر را به دست مي‌آورند، رقابت‌هايي كه چهار تيم برتر آن به المپيك 2016 ريو صعود مي‌كنند. تيم فوتبال اميد ايران هم با هدايت محمد خاكپور، برنامه‌هاي آماده‌سازي خود را براي حضور موفق در اين رقابت‌ها پيگيري مي‌كند اما اين تيم براي استفاده از سردار آزمون و عليرضا جهانبخش دو لژيونر خود در اين رقابت‌ها با مشكلاتي روبه‌رو شده است. با توجه به اينكه تيم ملي فوتبال ايران روز ششم فروردين‌ماه ديداري تداركاتي را با تيم شيلي در اتريش برگزار مي‌كند، كارلوس كي‌روش قصد دارد از اين دو بازيكن در اردوي آماده‌سازي تيم ملي و آن بازي تداركاتي استفاده كند كه اين مساله تيم اميد را از داشتن دو بازيكن كليدي خود محروم مي‌كند. علي كفاشيان هم در مورد حل مشكل تيم اميد و درخواست كادرفني اين تيم براي استفاده از آزمون و جهانبخش گفت: اول اجازه بدهيد كارلوس كي‌روش به ايران بازگردد تا در اين مورد با او مشورت كنيم. سپس بعد از انجام هماهنگي‌هاي لازم، در اين خصوص تصميم نهايي اتخاذ خواهد شد. فريدون معيني در اين باره گفت: در نشست گذشته كميته فني و توسعه فدراسيون فوتبال كه هفته پيش برگزار شد، اين موضوع مورد بررسي قرار گرفت و همه اعضا متفق‌القول اعلام كردند كه سردار آزمون و عليرضا جهانبخش بايد تيم اميد را همراهي كنند. عضو كميته فني فدراسيون در ادامه تاكيد كرد: شرايط تيم اميد بسيار حساس است و اين تيم بايد با تمام توان برابر حريفان خود به ميدان برود، به همين خاطر بايد از تمام ابزارهاي خود خصوصا نفراتي كه مي‌توانند به اين تيم كمك كنند، استفاده كند كه آزمون و جهانبخش هم جزو آنها هستند.»

 

علي‌نژاد براي سومين‌بار رييس فدراسيون ووشو شد

مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون ووشو در آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه در نهايت از تعداد 41 راي ماخوذه مهدي علي‌نژاد، رييس فعلي فدراسيون با كسب تمام 41 راي در سمت خود براي چهار سال ديگر ابقا شد. براي اين مجمع 16 نفر كانديدا بودند كه در نهايت محمدرضا اميري، حميدرضا پارسي منش، امير سالار بي‌دوختي، مهدي علي‌نژاد و رحيم شكري براي كسب راي به رقابت پرداختند. ناصر ابوالقاسمي، در مجمع غايب بود و انصراف كتبي خود را به دبير مجمع ارايه كرده بود و مرتضي اصغري، علي‌اصغر شعباني، امير عباس لشگري به نفع علي‌نژاد انصراف دادند. همچنين بيژن ثابتي مطلق در اعتراض به شيوه انتخابات انصراف داد و جلسه را ترك كرد. فرشته دست‌پاك نيز بعد از صحبت‌هاي خود انصراف داد و جلسه را ترك كرد. محمد حسن قادري، حسن قاسمي و عليرضا مردان‌شاهي نيز در اين مجمع غايب بودند. مجيد نصيري ديگر فردي بود كه در اعتراض به شيوه برگزاري مجمع انصراف داد. صمد ولي‌زاده رييس سابق فدراسيون هم بعد از صحبت خود از كانديداتوري انصراف داد. رياست اين مجمع را نصرالله سجادي معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان بر عهده داشت و شاهرخ شهنازي دبيركل كميته ملي المپيك و حسني‌خو مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان نيز حضور داشتند. حميدرضا قلي‌پور، محسن محمد سيفي و شهربانو منصوريان به عنوان نمايندگان ورزشكاران در اين مجمع حضور داشتند. حسين اوجاقي هم نماينده مربيان بود. همچنين مجمع اين اختيار را به علي‌نژاد داد كه نايب‌رييس، دبير و خزانه‌دار فدراسيون را انتخاب كند.

 

اميدواريم در سال ۲۰۱۵ به استقلال مالي برسيم

مهرعلي: رالي شيراز 5/2 ميليارد تومان هزينه داشت

نشست خبري فدراسيون موتورسواري و اتومبيل‌راني در پيست كارتينگ مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد. در اين نشست حميدرضا مهرعلي، رييس فدراسيون، فريبا جوانمردي نايب‌رييس بانوان و تعدادي از قهرمانان رشته اتومبيل‌راني حضور داشتند و پاسخگوي سوالات خبرنگاران بودند.
 مهرعلي در ابتداي اين نشست اظهار داشت: جذابيت مسابقات اتومبيل‌راني به اندازه‌اي است كه به عنوان مثال در سه هفته اخير مسابقات دريفت در ورزشگاه آزادي برگزار شد كه بيش از 2 هزار نفر براي تماشاي اين مسابقات در پيست اتومبيل‌راني حضور داشتند كه اين نشان مي‌دهد اين ورزش از برخي ديدارهاي فوتبال كه حتي تيم‌هاي بزرگ هم در آنها حضور دارند جذابيت بيشتري دارد. او اعلام كرد: ما موفق شديم رالي شيراز را در تقويم جهاني رالي خاورميانه به ثبت برسانيم در صورتي كه قبل از آن ميزباني هيچ رويداد رسمي و بين‌المللي را در كشور نداشتيم و اين تجربه براي نخستين بار بود كه اتفاق افتاد. رالي شيراز حدود 5/2 ميليارد هزينه براي فدراسيون به همراه داشت كه فدراسيون از طريق جذب اسپانسر توانست اين هزينه‌ها را تامين كند و در سال 2014 ميلادي هم موفق شديم با امتيازات بالا وارد مرحله اصلي رالي خاورميانه شويم و اين در حالي بود كه ابوظبي امارات با تمامي امكانات داوطلب ورود به اين رالي بود كه در رقابت با اين شهر ما توانستيم ميزباني را به دست آوريم و آقاي قلعه‌باني هم مقام سوم اين مسابقات را كسب كرد. در ماه گذشته نيز يك تيم به قطر اعزام كرديم و توانستيم نخستين جام رسمي اتومبيل راني را در يك كشور به دست آوريم، اميدواريم با تجربياتي كه در قطر به دست آورديم بتوانيم در رقابت رالي شيراز كه سال آينده در ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود موفق باشيم. سرانجام توانستيم از فدراسيون جهاني موتورسواري ميزباني مسابقات موتوركراس را كسب كنيم كه اين رقابت‌ها در سال 2016 و در اسفندماه با حضور 60 كشور برگزار خواهد شد.
 مهرعلي ادامه داد: پيگير بحث واردات موتور و اتومبيل هم هستيم، متاسفانه در حال حاضر قوانين نظارتي بر واردات خودروهاي ورزشي با خودروهاي غيرورزشي يكي است كه به دنبال برطرف كردن اين مشكل هستيم تا بتوانيم با تعرفه‌هاي پايين‌تر به واردات خودروهاي ورزشي بپردازيم، از نظر بودجه هم ما در سال جاري پنج برابر بيشتر از بودجه‌اي كه وزارت ورزش براي فدراسيون در نظر گرفته بود جذب منابع مالي داشتيم كه در سال گذشته اين بود كه حدود 20 برابر بودجه‌اي بود كه وزارت براي فدراسيون در نظر گرفته بود، اميدواريم تا آخر سال 95 فدراسيون اتومبيل‌راني به استقلال كامل برسد و اين بودجه مختصر وزارت ورزش براي اين فدراسيون، به فدراسيون ورزش‌هايي كه نياز مالي دارند اختصاص يابد. رييس فدراسيون با اعلام خبر قطعي شدن ميزباني ايران در مسابقات جهاني موتور كراس گفت: بر اين اساس قرار است اسفند ماه سال 94 در حدود 60 كشور در اين رقابت‌ها شركت كنند. در مسابقات موتوركراس در سطح آسيا تغيير ساختار و تغيير مديريت به وجود آمد و اين باعث شد كه تقريبا حوزه آسيا مسابقات موتورسواري سال 2014 را از دست دهد، در ساختار جديدي كه تثبيت شده است آسيا به دو قسمت زون يك و زون دو تقسيم شده كه ايران در زون 2 قرار دارد و در كنار كشورهايي نظير قرقيزستان، تركمنستان، تاجيكستان، پاكستان و افغانستان به رقابت خواهد پرداخت.

 

پيكه تهديد به حبس شد

مدافع آبي و اناري‌پوشان كاتالونيا به خاطر اهانت به يكي از افسران پليس شهر بارسلونا تهديد به حبس شد. يكي از قضات دادگاهي در شهر بارسلونا، جرارد پيكه را به خاطر جنجال چندي پيش وي كه در آن به يك افسر پليس اهانت كرد به پرداخت 10 هزار و 500 يورو جريمه نقدي محكوم كرد. اواخر مهر ماه بود كه پيكه با يك افسر پليس شهر بارسلونا به خاطر جريمه كردن اتومبيل برادر وي كه در محل پارك ممنوع توقف كرده بود، درگيري لفظي و حتي فيزيكي پيدا و با لحني خشن و پرخاشگرانه به او توهين كرد. اكنون اعلام شده كه قاضي ماريا آسونسيو گونزالس پيكه را به جرم بي‌احترامي و اعمال خشونت به مامور دولت جريمه نقدي كرده است. پيش از اين دادستان دولتي دادگاه بارسلونا درخواست جريمه 900 يورويي را براي مدافع بارسلونا كرده بود اما قاضي پرونده ترجيح داده كه اين رقم را براي بازيكني كه سالانه بالغ بر 6 ميليون يورو حقوق مي‌گيرد، بالاتر ببرد. وي همچنين به پيكه هشدار داده كه اگر ظرف مدت 7 روز از زمان صدر حكم اقدام به پرداخت جريمه نقدي خود نكند، حكم بازداشت و حبس او را صادر مي‌كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون