• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

صداي مخالف

اقتصاد تو چال، روحاني توچال!

روزنامه اصولگراي وطن امروز، روز دوشنبه تيتر يك خود را به بازديد رييس‌جمهور از تله كابين توچال اختصاص داد و به‌شدت از اين موضوع انتقاد كرد. وطن امروز در مطلبي با تيتر اقتصاد تو چال، روحاني توچال نوشت: «مردم ايران روز شنبه را در حالي آغاز كردند كه در ميانه روز براي چندمين بار در هفته‌هاي گذشته قيمت سكه و دلار با جهشي باورنكردني، مرز 3 ميليون تومان و 8 هزار تومان را درنورديد. علاوه بر گراني سكه و دلار، قيمت كالاهاي اساسي مورد نياز مردم نيز رشدي فزاينده را تجربه كرده است. در چنين شرايطي «حسن روحاني» بالاترين مقام اجرايي كشور، در همان ساعاتي كه سكه و دلار دست در دست يكديگر روند صعودي را طي مي‌كردند، دست در دست برخي دولتمردانش، به ارتفاعات تهران و منطقه تفريحي توچال رفت.»

نوازش صفايي فراهاني  و نهضت آزادي به سبك كيهان

روزنامه كيهان به مدير مسوولي حسين شريعتمداري روز گذشته با انتشار گزارشي در بخش اخبار ويژه محسن صفايي فراهاني، فعال سياسي اصلاح‌طلب را مورد تفقد خاص خود قرار داد. كيهان در گزارشي با تيتر «ماله‌كشي عضو حزب منحله در خدمت گروهك امريكايي نهضت آزادي» نسبت به اظهارات اين عضو حزب مشاركت درباره نقش حزب توده در از ميدان خارج كردن نهضت آزادي از سپهر سياسي ايران واكنش نشان داد. كيهان نوشت: «اين اظهارات در حالي است كه اولا اسناد جاسوسي برخي سران نهضت آزادي، پس از تسخير سفارت (جاسوسخانه) امريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام منتشر شد. در واقع آنچه منتشر شد- و حاصل غافلگيري اعضاي سفارت بود- اسناد سفارت امريكا بود و نه سفارت شوروي!!» كيهان در انتهاي اين مطلب با متهم كردن اعضاي حزب مشاركت و نهضت آزادي به همكاري با منافقين نوشت: « برخي سران نهضت آزادي و حزب مشاركت، طي دو دهه اخير به تعامل و ارتباط نزديك با سران احزاب ماركسيستي چپ نظير فداييان خلق، توده و حتي سازمان منافقين روي آورده‌اند. از اين جهت نيز بدگويي يك عضو حزب منحله مشاركت عليه حزب توده‌اي كه اكنون با برخي سران آنها در تعامل هستند، يك طنز بي‌نمك به‌شمار مي‌رود.»

حاشيه‌سازي جهان‌نيوز براي روحاني

بازديد روحاني از مجموعه تفريحي توچال بازتاب گسترده‌اي در ميان رسانه‌هاي اصولگرا داشته است تا جايي كه در كنار روزنامه وطن امروز، سايت خبري جهان نيوز به مدير مسوولي پرويز سروري تيتر يك خود را به اين بازديد اختصاص داد. جهان نيوز در اين گزارش تفصيلي، ضمن انتقادات فراوان به رييس‌جمهور سوالاتي از وي مطرح كرده است. نكته جالب توجه آن است كه جهان نيوز در اين گزارش خود را افكار عمومي معرفي كرده و سوالاتي كه براي اين سايت به وجود آمده را از طرف افكار عمومي مطرح كرده است. جهان نيوز نوشت: «حضور رييس‌جمهور در توچال در اين شرايط بد اقتصادي همه را بهت زده كرده است، افكارعمومي با تعجب مي‌پرسد مگر مي‌شود دولتمردان فضاي بد اقتصادي را ناديده بگيرند و با لباس ورزشي در يك مكان تفريحي حضور يابند. » جهان نيوز در ادامه با اشاره‌اي نا مربوط به سابقه امنيتي حسن روحاني افزود: «رييس‌جمهوري كه خود را امنيتي‌ترين فرد در كشور مي‌داند كه سال‌ها در اين حوزه كار كرده است و همچنين مشاوران رسانه‌اي وي نيز كساني هستند كه سابقه كار امنيتي دارند، چطور در اين فضاي بد اقتصادي دست به اجراي چنين برنامه‌اي حتي با توجيه برنامه كاري دولت مي‌زنند؟» جهان نيوز در ادامه به مارك لباس‌هاي روحاني نيز ايراد گرفت و نوشت: «تصاوير منتشر شده از اين بازديد نشان مي‌دهد كه لباس ورزشي حسن روحاني متعلق به برند امريكايي under armour است. همين موضوع در سالي كه حمايت از كالاي ايراني نامگذاري شده است نيز باعث عصبانيت بيشتر افكارعمومي شده و البته كه با توجه به وضعيت مذاكرات، مي‌تواند قابل تامل و تحليل باشد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون