• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

ابلاغيه جهانگيري درباره بازار دوم ارز

معاون اول رييس‌جمهور ضوابط چگونگي برگشت ارز حاصل از صادرات كالا‌هاي غيرنفتي به چرخه اقتصادي كشور را ابلاغ كرد.

بر اساس اين ابلاغيه كليه صادركنندگان به غير از صادركنندگان فرآورده‌هاي نفتي، پتروشيمي، محصولات فولادي و فلزات رنگي كه فهرست آنها در تاريخ13/۳/۱۳۹۷ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است، مي‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ رسمي به واردات كالاهاي گروه (۳) كه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، اختصاص دهند.

در ابلاغيه اسحاق جهانگيري آمده است:

1- كليه صادركنندگان به غير از صادركنندگان فرآورده‌هاي نفتي، پتروشيمي، محصولات فولادي و فلزات رنگي كه فهرست آنها در تاريخ 13/۳/۱۳۹۷ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است، مي‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ رسمي به واردات كالاهاي گروه (۳) كه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، اختصاص دهند و حق استفاده از گواهي صادراتي را در بازار بورس با نرخ رقابتي به واردكنندگان اين گروه از كالاها واگذار كنند.

تبصره- نحوه فروش ارز حاصل از صادرات اين قبيل از كالاها و واگذاري گواهي‌هاي صادراتي آنها به موجب دستورالعملي است كه توسط سازمان بورس اوراق بهادار و با همكاري بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پايان وقت اداري6/۴/۱۳۹۷ ابلاغ خواهد شد.

2- درآمد حاصل از فروش گواهي‌هاي صادراتي اين دسته از صادركنندگان كه به مصرف واردات كالاهاي گروه (۳) مي‌رسد، مشمول معافيت مالياتي درآمد حاصل از صادرات است.

3- هزينه خريد و فروش گواهي‌هاي صادراتي توسط واردكنندگان و صادركنندگان در بازار بورس به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي خواهد بود.

4- ارز مورد نياز كالاهاي توليدي صادراتي از محل درآمد ارزي حاصل از صادرات همان كالاها تامين خواهد شد.

تبصره- دستورالعمل اجرايي اين بند تا20/۴/۱۳۹۷ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد. پاد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون