• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

بنگاه‌ها

سايپا بيشترين سهم بازار خودروي ايران را به خود اختصاص داد

گروه خودروسازي سايپا با در اختيار داشتن سهم 43.6 درصدي از بازار خودروي ايران، بزرگ‌ترين عرضه‌كننده خودروي كشور در هفت سال گذشته شناخته شد. به گزارش سايپا نيوز، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت اين گروه از ابتداي سال جاري تا پايان ارديبهشت‌ماه سال جاري توانسته 103 هزار و 691 دستگاه خودرو به بازار عرضه كند و عنوان بزرگ‌ترين عرضه‌كننده خودرو در كشور را به خود اختصاص دهد؛ اين در حالي است كه تعداد خودروهاي عرضه شده به بازار توسط خودروسازان داخلي در دو ماهه نخست سال جاري تعداد 226 هزار و 584 دستگاه بوده است. گروه خودروسازي سايپا كه از دي ماه سال قبل تاكنون توانسته با افزايش چشمگير توليد خودرو در ايران، عنوان بزرگ‌ترين خودروساز كشور را هم از آن خود كند، با عرضه موفقيت‌آميز بيش از 103 هزار خودرو در دو ماهه نخست سال جاري، ركورد عرضه خودرو در هفت‌سال گذشته را شكست. سياست گروه خودروسازي سايپا براي عرضه خودرو به بازار در سال جاري، تحويل خودرو از كارخانه به مشتري اعلام شده و اين گروه قصد دارد با استفاده از همين روش، در كمترين زمان ممكن، نياز بازار را تحت پوشش قرار دهد. پيش‌تر نيز گروه خودروسازي سايپا موفق شده بود عنوان توليدكننده برتر كشور را در يك بازه زماني 4 ماهه به خود اختصاص دهد كه نشان‌دهنده برنامه اين گروه براي رشد بهره‌وري و ارتقاي جايگاه اقتصادي در ميان توليدكنندگان ايراني از طريق رشد توليد و فروش خودرو است. باتوجه به برنامه‌هاي توليدمحور گروه خودروسازي سايپا در سال جاري، كارشناسان و صاحب‌نظران صنعت خودروسازي ايران پيش‌بيني مي‌كنند اين گروه بتواند تا پايان امسال باتوجه به عرضه محصولات جديد و ورود اين خودروها به چرخه توليد تجاري و انبوه، سهم بازار خود را افزايش دهد.

 

همراه اول الگويي براي جلب رضايت مشتركان

همزمان با پايان يافتن ماه مبارك رمضان شايعه‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي مبني بر اينكه همراه اول به مناسبت عيد فطر ۱۲۰ گيگ اينترنت رايگان به مشتركان خود مي‌دهد، به سرعت نور بين كاربران دست به دست شد. مديران اين شركت همان زمان پس از اطلاع از موضوع با صدور اطلاعيه‌اي اين موضوع را تكذيب كردند، اما با توجه به فعال‌سازي موفق توسط ۲۰ هزار مشترك دايمي، شركت ارتباطات سيار همزمان با لغو سرويس براي مشتركان هزينه استفاده آنها در اين مدت را نيز به صورت رايگان در نظر گرفت. اين روزها كه برخي از اپراتورهاي ارتباطي از هر روشي براي جذب درآمد فرو نمي‌گذارند، همراه اول در اقدامي قابل تقدير در موضوعي كه اصلا در آن نقشي نداشت، حاضر شد به خاطر جلب رضايت مشتركان خود براي آن دسته از مشتركاني كه با وعده اينترنت رايگان عيد فطر اقدام به خريد بسته ۱۲۰ گيگي كرده بودند در صورت درخواست مشترك نه‌تنها بسته را لغو بلكه هزينه اينترنت استفاده شده را نيز براي آنها رايگان در نظر بگيرد. اين در حالي است كه همراه اول بدون اعلام اينكه چه حجم از اينترنت توسط اين ۲۰ هزار مشترك در اين چند روز استفاده شده كه احتمالا با توجه به سرعت بالاي استفاده از اينترنت در شبكه همراه اول قطعا عدد كمي نبوده با اين حال اين شركت با در نظر گرفتن جلب رضايت مشتركان خود اين هزينه را در صورتحساب‌هاي آنها صفر كرد. به نظر مي‌رسد سازمان رگولاتوري در ارزيابي‌هاي خود كه هر ساله منتشر مي‌شود توجه بيشتري به عملكرد اپراتورها در بخش مسووليت‌هاي اجتماعي و جلب رضايت مشتركان داشته باشد. شاهين آرپناهي، مديركل ارتباطات همراه اول در اين رابطه گفت: انتشار شايعه دروغي باعث شد، برخي مشتركان همراه اول ناخواسته بسته ۱۲۰ گيگ را فعال كنند كه در همان ابتداي اين اتفاق جلسه‌اي برگزار و تصميماتي براي جبران هزينه اين مشتركان اتخاذ شد. وي بيان كرد: مقرر شد خريد تمامي كساني كه با شماره‌گيري كد مذكور به صورت يكباره اين بسته را انتخاب كرده‌اند، لغو شد و مصرف ديتاي آنان به آخرين بسته انتخابي قبل از اين خريد تغيير كرد. وي ادامه داد: همچنين به دليل اينكه هزينه بالاي اين بسته مي‌توانست موجب يكطرفه شدن خطوط مشتركان شود، فعلا تا مدتي از قطع يا يكطرفه شدن خطوط اين مشتركان جلوگيري شد. به گفته‌ اين مدير همراه اول، در نتيجه بروز اين اتفاق، با انجام تغييرات فني، مقرر شد تا امكان خريد بسته، بدون اخذ تاييديه مشترك در يك مرحله تاييد جداگانه، لغو شود كه اقدامات فني لازم در اين زمينه در حال انجام است. وي عنوان كرد: اطلاع‌رساني تكميلي به اين مشتركان از طريق ارسال پيامك صورت گرفت. همچنين براي ارتقاي آگاهي تمامي مشتركان نيز پيامك‌هايي با مضامين اطلاع‌رسان درباره نحوه مصرف و خريد بسته‌ها و ساير اطلاعات ضروري طراحي و ارسال خواهد شد. وي از مشتركان درخواست كرد، به شايعات در فضاي مجازي در موارد مشابه بي‌توجه باشند و اطلاعات مربوط به همراه اول را صرفا از درگاه‌هاي رسمي اين اپراتور دريافت كنند. طي چند روز گذشته و همزمان با عيد سعيد فطر، پيامي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد مبني بر اينكه اپراتور اول به اين مناسبت با استفاده از كد دستوري #۱*۵*۶*۲*۱۰۰* به ميزان ۱۲۰ گيگ حجم اينترنت رايگان اختصاص خواهد داد، مشتركاني كه فريب اين پيام جعلي را خورده‌اند، عضو يك سرويس حجمي با ارزش مالي بيش از ۲۰۰ هزار تومان شده‌اند كه اين مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است. محمد‌جواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دستور داد تا با شناسايي ارسال‌كننده اين پيام جعلي و معرفي آن به مقامات قضايي، تعداد مالباختگان احتمالي را شناسايي كند و راهكار فوري براي حل اين موضوع ارايه دهد. آذري‌جهرمي چند ساعت پس از صدور دستور پيگيري و رسيدگي به موضوع انتشار پيام جعلي اينترنت رايگان از طريق كد دستوري خاصي در شبكه‌هاي اجتماعي، نتايج آن را اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون