• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4120 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

حسن روحاني اطمينان داد هيچ‌كمبودي دركالا و ارز نداريم

جاي نگراني نيست

در شرايط پيروزي سياسي و حقوقي هستيم اما امريكا مي‌خواهد با جنگ رواني و اقتصادي ملت ما را بشكند

در شرايط پيروزي سياسي و حقوقي هستيم اما آمريكا مي‌خواهد با جنگ رواني و اقتصادي ملت ما را بشكند.

امروز در شرايطي قرار داريم كه بيش از آنكه در خصوص اصول 156، 113 يا 66 و اصول بعد از آنها در قانون اساسي سخن بگوييم، بايد راجع به اصل 57، تاكيد بيشتري داشته باشيم، اگر چه سه قوه داراي استقلال از يكديگرند و اين براي قوا يك امتياز به شمار مي‌آيد، اما هر سه قوه سه شاخه يك درخت هستند و ما سه درخت مجزا به نام‌هاي مجريه، مقننه و قضاييه نداريم، چرا كه سه نوع حاكميت در كشور نداريم.

امروز با شرايطي كه در كشور وجود دارد و با وجود بدخواهاني كه در برابر ملت قرار دارند بايد وحدت، همدلي، يكپارچگي و هم‌نوايي ما بيش از هميشه باشد.

پس از آن و عبور از توطئه‌ها در دوران سازندگي و ايجاد آرامش در كشور، دشمن در ماجراي ائتلاف عليه عراق و به اصطلاح خود آزادسازي كويت، توطئه جديدي را مبني بر ورود ايران به اين جنگ سازماندهي كرد و اين توطئه به حدي قوي بود كه عده‌اي در آن دوران ايراد مي‌گرفتند كه چرا خالد بن وليد را در عراق تنها گذاشته‌ايم و اگر آگاهي و هوشياري نظام و اعلام بي‌طرفي فعال جمهوري اسلامي نبود، كشور ما وارد يك درگيري بزرگ مي‌شد و ملت و رهبري، مسوولان و شوراي عالي امنيت ملي كشور در آن زمان آگاهانه از اين مسير پرفراز و نشيب عبور كرد.

همه چيز براي اينكه در تابستان و پاييز ۸۸ پرونده ما را به شوراي عالي امنيت ببرند و توطئه‌هاي جديدي را آغاز كنند و ايران را وارد جنگ جديد كنند آماده بود اما باز هم هوشياري ملت توطئه‌ها را نابود كرد.

از سال 94 شرايط جديدي يافته و از پيچ خطرناكي عبور كرديم و توانستيم توليد و فروش نفت و حق ملت براي تجارت با دنيا را بازپس بگيريم و كشورهاي جهان را براي سرمايه‌گذاري به ايران دعوت كنيم.

آمريكايي‌ها همه گونه بهانه‌جويي كردند و تعهدات‌شان را زير پا گذاشتند تا بتوانند ايران را مجبور كنند كه از اين توافق خارج شود و تحريم‌ها مجدد برگشته و پرونده ايران، پرونده امنيتي قلمداد شود، اما نتوانستند ما را وادار كنند كه از اين توافق خارج شويم.

يكي از توطئه‌هاي دشمن براي ضربه زدن به اميد مردم به آينده و اعتماد آنها به نظام، اين است كه به اذهان عمومي القا كنند قضات در ايران تحت تاثير پول، جناح، حزب، مذهب يا قوميت هستند و مستقل نيستند و لذا بسيار مهم است كه در اين زمينه‌ها بهانه‌اي به دست دشمن ندهيم.

امروز اگر مي‌خواهيم اعتماد بين مردم و نظام افزايش يابد، يكي از موثرترين و برجسته‌ترين دستگاه‌ها و افراد در اين زمينه قوه قضاييه، قضات شريف و پرتلاش و مسوولين شريف قضايي هستند. شايد استثناهايي وجود داشته باشد، اما نبايد اين تخلفات موردي به همه قوه قضاييه تسري يابد، چرا كه اگر اعتماد به قوه قضاييه از بين برود، اعتماد مردم به نظام و قواي ديگر نيز در هم خواهد شكست.

هيچ كمبود ملموس فيزيكي در زمينه كالاها يا ارز و ريال نداريم، پس چرا نگراني وجود دارد؟ اين همان چيزي است كه اقتصاددانان آن را انتظارات تورمي توصيف مي‌كنند و بنده به زبان ساده‌تر آن را سياه‌نمايي آينده و ترساندن و نگران كردن مردم حتي بيش از واقعيت نسبت به آينده مي‌نامم.

متاسفانه عده‌اي افراد ناآگاه نيز همراه دشمن شده و چند درصد نگراني جزيي را به يك نگراني كلي و گاه حتي صددرصدي تبديل مي‌كنند.

اجازه ندهيم در هيچ تريبوني، تهمت و افترا و تخريب حاشيه امن داشته باشد؛ اگر مي‌خواهيم نظام را حفظ كنيم اين يكي از مهم‌ترين وظايف ماست.

امروز اقتصاد كشور نياز به يك حركت جدي دارد و اين شما هستيد كه بهتر از هر كسي مي‌توانيد فضاي كسب و كار را رونق بخشيد و تقويت كنيد. بايد عدالت سياسي، اقتصادي و اجتماعي برقرار شود. عدالت سياسي و اقتصادي، توزيع عادلانه قدرت و ثروت است و عدالت اجتماعي يعني حقوق و منزلت هيچ شهروندي آسيب نبيند. احساس عدالت، امنيت و اميد مي‌آفريند.

حدود 6 ميليون ايراني در خارج از كشور زندگي مي‌كنند كه بسياري از آنها سرمايه‌هاي كلاني دارند كه اگر فضاي داخلي كشور را امن بيابند اين سرمايه‌ها را به داخل كشور منتقل مي‌كنند. حداقل مي‌توانيم تدابيري اتخاذ كنيم تا اين افراد هر كس كه هستند بدون هيچ مشكلي براي ديدن خانواده‌شان به كشور بيايند و بازگردند. گسترش توريسم يكي از بهترين راه‌ها براي ايجاد اشتغال سريع و درآمدزايي است. اگر اين حدود 6 ميليون ايراني سالي 2 بار به ايران بيايند و بدون مشكل بازگردند، طبيعتا گردش مالي خوبي ايجاد شده و مشاغل زيادي نيز در زمينه توريسم ايجاد خواهد شد.

به مسوولان دستور داده‌ام هر مقدار ارز كه براي تامين كالا تخصيص مي‌يابد، با ذكر جزييات درباره ميزان ارز تخصيص يافته و كالايي كه قرار است وارد شود، در فضاي مجازي منتشر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون