• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4122 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۹ تير

با حضور دكتر جهانگيري در منطقه آزاد انزلي

راه‌اندازي كريدور چين، قزاقستان و ايران با ورود اولين محموله به بندر كاسپين

افتتاح بزرگ‌ترين مجموعه آكواريوم و باغ خزندگان ايران با سرمايه‌گذاري ۳۰ ميليون يورويي خارجي و بزرگ‌ترين اسكله ماريناي خزر و دو واحد صنعتي در منطقه آزاد انزلي

با حضور دكتر اسحاق جهانگيري در اين منطقه پنج پروژه زيرساختي، توليدي و گردشگري با سرمايه‌گذاري ۱۰۷۵ ميليارد توماني دولتي (اين سازمان) و بخش خصوصي ايراني و ۳۰ ميليون يورويي سرمايه‌گذار خارجي افتتاح شد. كريدور تركيبي اروم چي، اكتائو، انزلي كه با پهلو‌گيري نخستين كشتي در بندر كاسپين، با حضور دكتر جهانگيري در منطقه آزاد انزلي به عنوان مسير جديد تجاري ايران و چين شروع به كار كرد، نسبت به مسير موجود ميان دو كشور از زمان و هزينه كمتري براي ترانزيت كالا برخوردار است. با مطالعات كارشناسي چندساله اين سازمان طراحي و امروز عملياتي شده مي‌تواند به عنوان مسير جديد كالايي براي مبادله كالا ميان چين و اروپا از طريق مرز بازرگان ايران به ايفاي نقش پرداخته و درآمد ارزي كشور را افزايش دهد. از سوي ديگر با حضور معاون اول رييس‌جمهور بزرگ‌ترين مجموعه تفريحي و گردشگري آكواريوم و باغ خزندگان ايران با سرمايه‌گذاري ۳۰ ميليون يورويي خارجي در منطقه آزاد انزلي افتتاح شد، اين مجموعه منحصر به فرد تفريحي گردشگري، در زيربنايي به مساحت بيش از ۱۰ هزار متر مربع و در چهار طبقه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي از كشور تركيه، در محدوده فاز تجارت و گردشگري اين منطقه به صورت رسمي افتتاح شد، تا زيرساخت ديگري در حوزه صنعت گردشگري استان گيلان از سوي اين سازمان تكميل شود و با افزايش حضور گردشگران داخلي و خارجي زمينه اشتغال بيشتر فراهم شود. مجموعه تفريحي و گردشگري آكواريوم و باغ‌خزندگان شامل بزرگ‌ترين تونل آكواريوم كشور به طول ۴۰ متر و باغ خزندگان كشور، شهر بازي سرپوشيده، بولينگ، سينماي چندبعدي، سوييت‌هاي اقامتي و بخش‌هاي تجاري و خدماتي با اشتغالزايي مستقيم ۱۴۰ نفر است. افتتاح اسكله مارينا منطقه آزاد انزلي كه منجر به مهيا شدن زيرساخت گردشگري دريايي در خزر گرديد ديگر پروژه زيرساختي مهمي بود كه با حضور معاون اول رييس‌جمهور در اين منطقه مورد بهره‌برداري قرار گرفت. احداث اسكله‌هاي مارينا به عنوان مهم‌ترين زيرساخت در راستاي عملياتي كردن گردشگري دريايي در خزر مطرح است كه از سوي سازمان منطقه آزاد انزلي به عنوان مهم‌ترين زيرساخت فعال‌سازي گردشگري دريايي در اين دريا در دستور كار قرار گرفته و با امكان پهلوگيري حدود ۳۰۰ شناور در اين اسكله تفريحي، گام مهمي در جهت ايجاد و توسعه گردشگري دريايي و اشتغالزايي در اين بخش از صنعت گردشگري برداشته مي‌شود. گفتني است ميزان اشتغالزايي اسكله‌هاي مارينا ۱۵۰ نفر خواهد بود كه مجموع سرمايه‌گذاري اين سازمان و بخش خصوصي در حدود ۴۰ ميليارد تومان است.

بنا بر اين گزارش همزمان با حضور دكتر جهانگيري دو پروژه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حوزه توليدات صنايع‌ هاي‌تك و داروسازي و با سرمايه‌گذاري ۳۵ ميليارد توماني با ميزان اشتغالزايي ۱۰۵ نفر نيز افتتاح شدند. پروژه توليد مواد افزودني ضديخ، روغن ترمز، روغن موتور، اسپري مو و انواع خوشبو‌كننده هوا نخستين پروژه‌اي است كه به لحاظ برخورداري از تكنولوژي بالا و با در نظر گرفتن عواملي چون وجود نيروهاي تحصيلكرده و متخصص در استان گيلان و با استفاده از مزاياي قانوني منطقه و به منظور دستيابي به بازارهاي صادراتي كشورهاي حاشيه درياي خزر در زميني به مساحت ۱۱ هزار و ۷۶۳ متر مربع واقع در شهرك صنعتي شماره ۲ منطقه آزاد انزلي مورد بهره‌برداري قرار گرفت. در پروژه مذكور كه در ساخت آن از استانداردهاي روز دنيا استفاده شده، سرمايه‌گذاري بالغ بر ۲۵ ميليارد تومان صورت پذيرفته كه زمينه اشتغال ۷۰ نفر را به صورت مستقيم ايجاد كرده است. در عين حال دومين پروژه صنعتي كه با حضور دكتر جهانگيري در منطقه آزاد انزلي مورد بهره‌برداري قرار گرفت، طرح توليد داروي ‌ام‌اس است كه براي ساخت آن سرمايه‌گذار بخش خصوصي بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان در زميني به متراژ ۱۶۸۱ مترمربع و در ۳ طبقه در شهرك صنعتي شماره ۲ منطقه آزاد انزلي هزينه كرده و با شروع به كار آن زمينه اشتغال ۳۵ نفر از نيروهاي تحصيلكرده و متخصص را فراهم كرده است. بازديد از واحد توليدي پوشاك و صادركننده و كارآفرين نمونه كشور (سرزمين شاد) در شهرك صنعتي منطقه شماره ۲ اين منطقه و حضور در نشست مديران دبيرخانه شوراي عالي و مديران عامل سازمان‌هاي مناطق آزاد از ديگر بخش‌هاي سفر معاون اول رييس‌جمهور به منطقه آزاد انزلي بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون