• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4122 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۹ تير

دكتر سالاري استاندار گيلان:

منطقه آزاد انزلي مي‌تواند كانون توسعه گيلان در همه ابعاد باشد

در مراسم افتتاح پروژه‌هاي منطقه آزاد انزلي با حضور دكتر جهانگيري، استاندار گيلان منطقه آزاد انزلي را تنها منطقه آزاد شمال كشور عنوان كرد و گفت: منطقه آزاد انزلي با پتانسيل‌هاي بالاي موجود مي‌تواند كانون توسعه در تمامي محورها باشد.

دكتر مصطفي سالاري در آيين افتتاح پروژه‌هاي زيرساختي، گردشگري و صنعتي و همچنين راه‌اندازي كريدور بين‌المللي چين - قزاقستان - ايران كه با حضور معاون اول رييس‌جمهور در منطقه آزاد انزلي برگزار شد با ابراز خرسندي از سفر دكتر اسحاق جهانگيري به گيلان اظهار داشت: پروژه‌هايي كه امروز افتتاح شد توسعه و رونق اقتصادي را براي استان به دنبال دارد.

وي با اشاره به سابقه ديرينه تجارت در گيلان تصريح كرد: متاسفانه اين رويكرد اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي در دهه‌هاي اخير با ركود مواجه شد.

دكتر سالاري كريدور بين‌المللي چين- قزاقزستان-ايران را موجب احياي مبادلات با كشورهاي همسايه خواند و افزود: توسعه اين رويكرد نيازمند حمايت‌هاي دولتمردان تدبير و اميد است.

استاندار گيلان به سياست‌هاي مستمر دولت تدبير و اميد در حوزه افزايش ارتباط با كشورهاي مختلف دنيا به ويژه كشورهاي همسايه اشاره كرد و گفت: اين نگاه جامع نگر و بهره مندي از سياست‌هاي آن مي‌تواند در افزايش كريدورهاي مشترك با ديگر كشورها موثر باشد.

وي به افتتاح پروژه‌هاي حوزه صنعت و نيز گردشگري در منطقه آزاد انزلي اشاره كرد و يادآور شد: توسعه گردشگري در گيلان علاوه بر افزايش ظرفيت ميزباني مسافران در ايام مختلف مي‌تواند رونق اقتصادي و رشد ميزان اشتغال را به همراه آورد.

نماينده عالي دولت در گيلان منطقه آزاد انزلي را تنها منطقه آزاد شمال كشور خواند كه با پتانسيل‌هاي بالا مي‌تواند كانون توسعه در تمامي محورها باشد.

وي در پايان خواستار نگاه ويژه دولت به منطقه آزاد انزلي با ارايه تسهيلات ويژه همچون معافيت مالياتي، معافيت گمركي و... شد و خاطرنشان كرد: رونق و توسعه گيلان با حمايت دولت تدبير و اميد محقق مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون