• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4123 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۰ تير

رهبر انقلاب با اشاره به فوايد ايستادگي در مقابل دشمن تاكيد كرد

نتيجه تسليم لگدمال شدن است

مراسم سالانه دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين (ع) صبح روزشنبه با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا برگزار شد. رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، با حضور بر مزار شهيدان گمنام و قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس را گرامي داشتند. فرمانده كل قوا سپس از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادي از خانواده‌هاي معظم شهدا ديدار و گفت‌وگو كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم با اشاره به توطئه دشمن براي ايجاد شكاف ميان نظام اسلامي و مردم، همگان به ويژه مسوولان را به هوشياري، ايستادگي، تدبير، انسجام ملي و دوري از اشرافي‌گري فراخواندند و تاكيد كردند: اگر مولفه‌هاي اقتدار ملي تقويت شوند و در مقابل دشمن سستي و تسليم نشان داده نشود، بدخواهان بار ديگر در رسيدن به اهداف خود ناكام خواهند ماند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آياتي از قرآن كريم، لازمه بي‌اثر شدن توطئه‌هاي دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامي، ريشه‌دار و آينده‌دار است و دستيابي به آرمان‌هاي بلند آن، به صبر و استقامت نياز دارد.

ايشان همچنين گفتند: تقوا به معناي مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه اين مراقبت، هوشياري در برابر حيله‌هاي دشمن و اعتماد نكردن به او، تدبير و عقلانيت و پرهيز از سهل‌انگاري و سستي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنين مسوولان سياسي، اقتصادي ، امنيتي و نظامي، اين صبر و تقوا را به‌كار ببندند، به توفيق الهي، هيچ ضربه و صدمه‌اي وارد نخواهد شد. رهبر انقلاب اسلامي همچنين به موضوع مولفه‌هاي قدرت نظام اسلامي اشاره كردند و با يادآوري سلطه انگليس و امريكا بر ايران در طول ۵۷ سال حكومت پهلوي، گفتند: با پيروزي انقلاب اسلامي، غل و زنجير از دست و پاي مردم باز و طعم واقعي استقلال و آزادي چشيده شد. ايشان يكي ديگر از عناصر قدرت نظام جمهوري اسلامي را «اعتماد به نفس ملي» و «تاثيرگذاري مردم در همه امور كشور» دانستند و افزودند: اين اعتماد به نفس ملي همراه با ايمان بود؛ ايماني كه همچون روحي در كالبد حركت عمومي كشور زمينه ساز زنده شدن اميد و ايثار و فداكاري در جامعه شد كه نمونه‌هاي فراواني از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بوديم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جرات اقدام را از ديگر ثمرات ايمان و اعتماد به نفس ملي برشمردند و خاطرنشان كردند: با اين روحيه و جرات، سپاه، جهاد سازندگي، بسيج و حركت‌هاي عمومي در كشور شكل گرفت و نيروهاي مسلح جان تازه‌اي گرفتند و مجموعه‌هاي خدماتي و سازندگي و حركت‌هاي پر افتخار علمي ايجاد شد. رهبر انقلاب اسلامي، اقتدار واقعي را جوشنده از درون ملت و بر پايه استقلال و آزادي دانستند و افزودند: اين اقتدار نيست كه برخي به بيگانگان پول بدهند و از آنها سلاح بخرند و انبار كنند اما حتي نتوانند از آن سلاح‌ها استفاده كنند، يا از آن طرف دنيا بيايند در كشوري پايگاه بزنند و خون ملت آن را بمكند تا اقتدار يك خاندان را حفظ كنند؛ اينها نمونه‌هاي حماقت و ذلت است نه اقتدار.

ايشان با تاكيد بر اينكه ملت ايران بايد ضمن حفظ و تقويت عناصر قدرت خود از آنها استفاده بهنگام كند، خاطرنشان كردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يكي از مولفه‌هاي قدرت است كه بايد از نظر كيفي، روزبه روز اعتلا يابد و از ظرفيت‌هاي فراوان آن استفاده شود. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: برخي مي‌گويند چرا در توصيف قدرت ملت ايران مبالغه مي‌كنيد، در پاسخ بايد گفت، اين، مبالغه نيست بلكه عين واقعيت است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: بزرگ‌ترين دليل براي اقتدار ملت ايران، اين است كه يكي از سفاك‌ترين و بي‌رحم‌ترين قدرت‌هاي دنيا يعني امريكا، در چهل سال گذشته از هيچ تلاش و شرارتي براي مقابله با ملت ايران فروگذاري نكرده اما نتوانسته غلطي بكند و در مقابل، ملت ايران پيشرفته‌تر شده است. ايشان با تاكيد بر اينكه علاوه بر دشمن خارجي، دشمنان داخلي هم در طول اين سال‌ها مشغول تحرك و توطئه بودند، گفتند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، سه جريان معارض در داخل كشور وجود داشتند؛ «جريان به اصطلاح ليبرال كه دلبسته امريكا و غرب بود»، «كمونيست‌هاي اسلحه به دستي كه از هيچ اقدامي ابا نداشتند» و «منافقين، با ظاهر اسلامي و با باطني خبيث و كفرآميز و بي‌هويت» كه حتي حاضر به همراهي با صدام بدنام نيز شدند و اكنون هم مشغول ارايه خدمات جاسوسي و خبرچيني براي دولت‌هايي امثال فرانسه و انگليس و امريكا هستند. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه هر سه جريان، مغلوب و منكوب انقلاب اسلامي شدند، افزودند: البته يك جريان تحجر و ارتجاع داخلي هم بود كه آنها قابل ذكر نيستند و ملت از آنها عبور كرد. ايشان، دليل ديگر بر قدرت و اقتدار ملت ايران را تشكيل ائتلاف‌هاي منطقه‌اي از جانب امريكا براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: اگر امريكا مي‌توانست به تنهايي به اهداف خود برسد، نيازي به تشكيل ائتلاف با كشورهاي روسياه و مرتجع منطقه نداشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: به دليل قدرت و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي، دشمني امريكا بيشتر شده است و البته نفرت ملت ايران هم از امريكا، روزبه ‍‌‌‌‌‌روز بيشتر شده است. رهبر انقلاب سپس به طراحي دشمن در شرايط كنوني اشاره كردند و گفتند: برنامه دشمن، ايجاد شكاف و جدايي ميان نظام و مردم است و اين طراحي نشان‌دهنده حماقت آنهاست زيرا نمي‌دانند نظام جمهوري اسلامي، چيزي جز ملت ايران نيست و اين دو جدا شدني نيستند. ايشان با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران يك نظام متكي بر آحاد مردم و ايمان و محبت و عواطف آنان است، به شكست تلاش‌هاي روساي جمهور قبلي امريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي اشاره كردند و افزودند: هدف از فشارهاي اقتصادي كنوني، به ستوه آوردن مردم است اما به حول و قوه الهي، ما پيوندمان را روزبه روز با مردم بيشتر خواهيم كرد و با حفظ انسجام دشمن‌شكن خود، جوانان مومن و پرانگيزه و اهل اقدام را تقويت خواهيم كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به نسل جوان و غيور كشور گفتند: دشمن با استقلال و عزت و پيشرفت و حضور شما در ميدان علم و سياست و اعتلاي كشور مخالف است. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه دشمن تا آنجايي كه بتواند به موذي‌گري‌هاي خود ادامه خواهد داد، خاطرنشان كردند: اگر مسير صبر و تقواي همراه با هوشياري و تدبير و انسجام ملي با قدرت ادامه پيدا كند، يقين داشته باشيد موذي‌گري‌ها به نتيجه نخواهد رسيد. ايشان با اشاره به تجويز برخي‌ها براي تسليم شدن مقابل دشمن، افزودند: هزينه تسليم شدن به مراتب بيشتر از هزينه مقاومت و ايستادگي است و فايده و دستاوردهاي ايستادگي صدها برابر بيشتر از هزينه‌هاي تسليم شدن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: تسليم شدن در برابر دشمن عنود و لجوج نتيجه‌اي جز لگدمال و بي‌هويت شدن نخواهد داشت. رهبر انقلاب اسلامي به يك قانون تخلف‌ناپذير الهي اشاره كردند و گفتند: اگر سست نشويد و با دشمن سازش نكنيد، خداوند متعال در مقابل اين صبر و مجاهدت، كم نخواهد گذاشت و پاداش آن را به طور كامل خواهد داد. ايشان در پايان، همه آحاد ملت ايران و مسوولان را به هوشياري و مراقبت از كار خود دعوت و خاطرنشان كردند: مسوولان مراقب باشند از سهل‌انگاري، تنبلي، اشرافي‌گري، تكبر نسبت به مردم و تكيه به جايگاه چند روزه رياستي اجتناب كنند. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: آن روزي كه ملت ايران در جايگاهي قرار گيرد كه دشمنان جرات تهاجم نظامي، اقتصادي، امنيتي و سياسي را نداشته باشند، دير نخواهد بود و جوانان،آن روز را خواهند ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون