• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4125 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير

عبور نيمار از ديوار مكزيك

در اولين ديدار روز گذشته از مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني 2018 روسيه دو تيم برزيل و مكزيك در ورزشگاه سامارا به مصاف هم رفتند. بازي با قضاوت جيانلوكا روچي راس ساعت 18:30 دقيقه آغاز شد. برزيل در نهايت موفق شد با گل‌هاي نيمار و روبرتو فرمينيو تعويضي، بازي را با نتيجه 2-0 به پايان برساند.

ديوار مكزيك

در حقيقت آن ديواري كه ترامپ قرار است بين مكزيك و امريكا بكشد در مقابل گيلرمو اوچو‌آ شبيه به يك شوخيست. او در دومين جام جهاني پياپي موفق شد نگاه‌هاي زيادي را به خودش جلب كند و با عملكردي كه به نمايش گذاشت همگان را به تحسين واداشت. حدود 30 سيو در تنها 4بازي يك آمار خيره‌كننده است. اين آمار براي دروازه‌بان‌هاي بزرگ گاهي در طول يك فصل كامل هم به ثبت نمي‌رسد و از اين موضوع مي‌توان به بزرگي او پي برد.

برزيل اروپايي

سلسائو تبديل به تيمي شده كه منطقي فوتبال بازي مي‌كند و خبري از بازي‌هاي احساسي دوره گذشته نيست. آنها تا آخرين لحظه به كسب نتيجه اميدوار مي‌مانند و كمتر از گذشته به حركات انفرادي دل بسته‌اند. سيستمي كه معمولا در تيم‌هاي اروپايي ديده مي‌شود. در بازي دوم دور گروهي مقابل كاستاريكا و در بازي شب گذشته، آنها تا آخرين لحظات پيروز بازي نبودند، اما تلاش كردند و بعد از گل اول به سادگي گل دوم را هم به ثمر رساندند.

خداحافظي تلخ

مكزيك تنها تيم تاريخ جام‌هاي جهاني است كه حداقل 14دوره در اين مسابقات حاضر بوده و هرگز به مقام قهرماني نرسيده است. در اكثر اين دوره‌ها آنها در مرحله اول حذفي از مسابقات كنار رفته‌اند. آنها اين دوره را با پيروزي مقابل آلمان شروع كردند و در بازي برابر كره جنوبي صعودشان به دور بعد را قطعي كردند. اما شكست مقابل سوئد آنها را به سمت سخت جدول برد و كارشان مقابل برزيلي كه براي قهرماني به مسابقات آمده، تمام شد.

نيمار، شبيه يك رهبر

نيمار شايد بعداز ظهر خيلي پرفروغي نداشت، اما موفق شد يك گل به ثمر برساند و گل دوم روي ريواند ضربه او به ثمر رسيد. در حقيقت او بود كه موفق شد براي اولين‌بار در اين مسابقه بعد از اينكه چندين و چند نفر شانس‌شان را امتحان كرده بودند، ديوار اوچوآ را فرو‌بريزد. او در اين مسابقه يكي دو باري با تمارض‌هاي كودكانه‌اش جو بازي را عليه خودش كرد، اما اگر نيمار را دوست داريد، با اين رفتارهايش هم كنار بياييد. نيمار جونيور موفق شد در مقابل مكزيك ششمين گل خود را در جام جهاني به ثمر برساند. با اين حساب او در تعداد گل‌هاي زده در جام جهاني با لئو مسي مساوي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون